Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Erős készpénztermelés, stabil pozíció a mobil piacon 2003. I. féléves eredmények.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Erős készpénztermelés, stabil pozíció a mobil piacon 2003. I. féléves eredmények."— Előadás másolata:

1 1 Erős készpénztermelés, stabil pozíció a mobil piacon I. féléves eredmények

2 2 Üzletágak szerinti áttekintés Tartalomjegyzék Bevezetés, I. féléves eredmények Kilátások Ezen prezentáció jövőre vonatkozó kijelentéseket is tartalmaz. Azon megállapítások, melyek nem múltbeli eseményekre vonatkoznak (azaz a véleményünkre és várakozásainkra vonatkozó kijelentések), jövőre vonatkozóak. Ezen kijelentések a jelenlegi terveken, becsléseken és előrejelzéseken alapulnak, tehát nem lenne helyes ezen kijelentésekre a kellő mértéket meghaladó módon támaszkodni. A jövőre vonatkozó kijelentések azon időpontbeli állapoton alapulnak, amelyben ezen állítások elhangzanak, s nem vállalunk kötelezettséget arra nézve, hogy ezen kijelentések bármelyikét új információk vagy jövőbeli események alapján a továbbiakban nyilvánosan frissítsük, módosítsuk. A jövőre vonatkozó kijelentések inherens kockázatokkal járnak. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy számos olyan fontos tényező van, amelynek hatására a tényleges eredmények lényegesen eltérhetnek az előretekintő jellegû megállapításoktól. Az ilyen tényezőket többek között a december 31-én végződött évre vonatkozó, 20-F formátumú éves jelentésünk is részletezi, amelyet az Egyesült Államok Tőzsde- és Értékpapírfelügyeletéhez (SEC) nyújtottunk be.

3 3 Piacvezető minden fő üzletágban I. félévben a bevételek 3,3%-kal 296,9 milliárd forintra növekedtek, az EBITDA ráta 43,5%-ot ért el Magyarország vezető mobil szolgáltatójának 100%-os tulajdonosa A távközlési szolgáltatások teljes skáláját nyújtja Macedóniában Piaci kapitalizáció: 3 milliárd euró A részvények New York és Budapest tőzsdéin jegyzettek, továbbá Londonban (SEAQ) is kereskednek velük A Matáv jelenleg Tulajdonosi struktúra (%-ban kifejezett, megközelítő adatok)

4 4 Kedvezményes tarifacsomagok elősegítették a vonalszám csökkenésének lassulását, ADSL program sikeresen halad EBITDA ráta 43,5% Bevétel mFt I. félév eredményei Vezetékes Mobil Nemzetközi  2,1% 38,5%  10,5% 39,3%  0,5% 55,5% Bevétel növekedés: 3,3% EBITDA mFt  3,5%  19,2%  12,6% Javuló jövedelmezőség, stabil bevételek Stabil piaci pozíció erős versenykörnyezetben CSOPORT

5 5 Infrastruktúra alapú verseny –Költségalapú összekapcsolási díjak - amennyiben az adott szolgáltató legalább 3 ponton csatlakozik a tíz szekunder központ három tagjához –Nincs harmadik fél felé történő számlázás a vezetékes beszédcélú szolgáltatások terén Ársapka-szabályozás –2002-ben az átlagos áremelés mértéke 4%, 2003-ban 2%, 2004-ben fogyasztói árindex mínusz 3% –Eltérő szabályozás vonatkozik az előfizetési díjakra és a helyi tarifákra Az összekapcsolási díjak csökkennek, közeledve az EU átlaghoz –Következő lépés: alacsonyabb tőkeköltség alkalmazása –Szeptembertől 10%-kal csökken a Westel fix-mobil végződtetési díja –A teljes díjcsökkentést tovább kell adni a fogyasztók felé A számhordozhatóság előreláthatólag 2004 januárjától kerül bevezetésre, a mobil és a nem földrajzi számokra pedig 2004 májusától A szabályozás áttekintése Eddig alacsony a kieső forgalom és az elveszített ügyfelek száma

6 6 Vezetékes: növekszik a kedvezményes csomagok szerepe Vezetékes vonalszám és vonalsűrűség a Matáv szolgáltatási területén ,9 35,4 38,6 39,5 39,1 38, A vezetékes vonalsűrűség és vonalszám kismértékben csökkent Már a teljes vonalszám 18%-a ISDN (éves szinten 5,7%-os növekedés) A növekvő számú kedvezményes tarifacsomagok (40%) elősegítik a vezetékes vonalszám csökkenésének lelassítását

7 7 Vezetékes üzletág: folytatódó hatékonyságnövelés Alkalmazotti létszám és egy alkalmazottra jutó vonalszám Korlátozott növekedési lehetőségek a beszédátviteli szolgáltatások terén mobil kannibalizáció erősödő verseny (főként a belföldi és nemzetközi távolsági hívásoknál) új tarifacsomagok Fontos a további költségcsökkentés elsősorban létszámleépítéssel (2003-ban 1 100, 2004-ben további 250 fő) Szerződések újratárgyalása a költségek további csökkentése érdekében nyugat-európai cégek rangsorának első negyedében

8 8 Adatkommunikáció: növekedés az ADSL piacon Az ADSL sikeres szélessávú terméknek bizonyult A bevételek nagy része még mindig a bérelt vonalakból származik Az Axelero csoport több mint előfizetővel, 45%-os részesedéssel piacvezető a kapcsolt vonali Internet- szolgáltatók között A szélessávú beruházásokat ösztönző új adózási szabályok –A szélessávú befektetések 35-50%-a levonható az adóból –SZJA kedvezmény a PC vásárlások támogatására –Adómentes a PC / Internet ingyenes juttatása

9 9 Mobil üzletág: lelassult a penetráció növekedése előfizetők száma (ezer fő) GSM penetráció Westel előfizetők száma és a mobil penetráció Magyarországon A hazai mobil penetráció június végén 72% volt A teljes ügyfélkör közel 75%-a előre fizetett kártyát használt Westel: ARPU Ft, MOU 110 Kedvező pénzügyi eredmények és stabil piaci pozíció Penetráció

10 10 Mobil üzletág: sikeres válaszok a kihívásokra A belépési korlát helyett az árversenyre tevődik át a hangsúly A Westel sikeresen reagált a versenytársak új ajánlataira Csökkenő lemorzsolódás a kártyás és a szerződéses előfizetőknél Folyamatosan csökken az ügyfélmegszerzési költség (az első félévben 14%-kal, forintra esett vissza) Egyre fontosabb az ügyfélmegtartó program GSM piaci részesedések (%) I. félév A Westel megőrizte piaci pozícióját és versenytársaival szembeni egészséges előnyét a kiélezett verseny ellenére

11 11 MakTel: növekvő nyereségesség, stabil bevételek Korlátozott bevételnövekedés – Kikapcsolások, alacsonyabb készülék-értékesítés, csökkenő mobil és belföldi forgalom – Csökkenő nemzetközi forgalmi bevételek az árak és a forgalom visszaesése miatt Középpontban a költségek – Leszorítottuk a karbantartási és tanácsadási díjakat – Csökkentek a forgalomhoz kötődő költségek Az EBITDA ráta 55,5%-ot ért el I. féléves eredmények főbb meghatározói Hangsúly a költségcsökkentésen Bevételek Költségek +0.5% (5.2%)

12 12 MakTel: növekvő ügyfélkör és vonalsűrűség Előfizetők száma Alacsony vonalsűrűség (2%) jelentős növekedési lehetőségek a verseny ellenére Nagymértékű növekedés, felkészülten a versenyre, penetráció: 19% Jelentősen megnőtt az ISDN csatornák száma, vonalsűrűség: 29% Vonalsűrűség Internet vezetékesmobil

13 13 MakTel: kilátások Makrogazdasági környezet  Stagnáló GDP  Magas munkanélküliség  Költségvetési megszorítások  Csökken a rendelkezésre álló személyi jövedelem  Folytatódó díjkiegyenlítés a vezetékes üzletágban  Megkezdődött a verseny a mobil piacon (Cosmofon elindította kereskedelmi szolgáltatását)  Kiszervezési lehetőségek (takarítás, étkeztetés, stb.) Folytatódik a szigorú költségellenőrzés minden üzleti területen Korlátozott gazdasági növekedés a következő 12 hónapban

14 14 Matáv Csoport: csökkent az eladósodottság Nettó adósság / összes tőke *A MakTel és Westel akvizíciók finanszírozása hitelből történt Kontrollált eladósodottsági szint az akvizíciókat követően is Az erőteljes működési cash-flow termelés rugalmasságot biztosít Westel hitel refinanszírozása A teljes hitelállomány 16%-a kitett az árfolyamkockázatnak Hitelminősítés: S&P: BBB+ stabil kilátás, megerősített Moody’s: Baa1 stabil kilátás, megerősített

15 15 Matáv Csoport: új osztalékpolitika A év után fizetett osztalék összege 18 Ft részvényenként, ami éves szinten 64%-os emelést jelent Továbbra is stratégiai prioritás értékteremtő akvizíciók végrehajtása Megcélzott eladósodottsági ráta: 30% és 40% között Cél az osztalék összegének további növelése az eladósodottsági ráta fenti tartományban tartása mellett Eladósodottsági ráta és osztalékhozam Megcélzott eladósodottsági ráta Cél az osztalék- kifizetés további növelése *Az osztalékhozam számítása 815 Ft-os árfolyamon történt (2002. év végi árfolyam)

16 16 Tárgyi eszközök és immateriális javak bruttó beszerzése Cél a 2002 évi 16,6%-os beruházás/árbevétel hányados további javítása A növekedési területeket nem érinti a beruházások csökkentése Nyilvános célkitűzés 2003-ra: 90 milliárd Ft körül a MakTel- lel, de UMTS és potenciális akvizíciók nélkül

17 17 Célok és kilátások 2003-ra Kilátások Kihívások minden üzletágban a növekvő verseny következtében A belföldi mobil penetráció lassuló növekedése Erőteljes növekedés az ADSL üzletágban Pénzügyi célok 2003-ra alacsony egyszámjegyű bevétel-növekedés 40% körüli EBITDA ráta kb. 90 milliárd Ft tárgyi eszközök és immateriális javak bruttó beszerzésére


Letölteni ppt "1 Erős készpénztermelés, stabil pozíció a mobil piacon 2003. I. féléves eredmények."

Hasonló előadás


Google Hirdetések