Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mi az elhízás?.  Az "elhízás" szó a szervezet egészségesnél nagyobb zsírtartalmát jelenti. Az elhízás azért jelentős probléma, mert jelentős rizikófaktor.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mi az elhízás?.  Az "elhízás" szó a szervezet egészségesnél nagyobb zsírtartalmát jelenti. Az elhízás azért jelentős probléma, mert jelentős rizikófaktor."— Előadás másolata:

1 Mi az elhízás?

2  Az "elhízás" szó a szervezet egészségesnél nagyobb zsírtartalmát jelenti. Az elhízás azért jelentős probléma, mert jelentős rizikófaktor számos halálos kimenetelű betegség kialakulásában, de a vele járó csökkent munkaképesség és a társadalomra nehezedő fokozott gazdasági teher sem elhanyagolandók.

3

4  1.Genetikai tényezők:Vannak olyan családok ahol ez öröklődés szempontjából van. 2. Környezeti tényezők: Nem csak a családi, a munkahelyi, társasági körülmények is nagymértékben befolyásolják, hogy az ember mit és mennyit iszik, illetve eszik.

5  3.Pszichés tényezők: Sokan rosszkedvüket, netán kóros hangulatváltozásaikat "kezelik" evéssel. Bánatukat, unalmukat vagy éppen indulataikat főként édességek fogyasztásával próbálják megszüntetni. 4. Az elhízást gyakran szervi rendellenességek okozzák.

6  Az elhízás lényege a kóros zsírlerakódás. Kettő típusú elhízás lehetséges: 1. Az alma típusú elhízás a hasra, mellre, nyakra és az arcra lokalizálódik. A kóros zsírlerakódás központja a köldöktáj. A végtagok a fartáj és a combok kevésbé érintettek.

7  2. A körte típusú elhízás központja a köldök és a szeméremcsont közötti alhas. A zsírlerakódás az alhason, a fartájon és a combokon legjelentősebb. A felsőtest, a karok és az arc érintettsége kevésbé jellemző.

8  A kezelés célja az alapbetegség gyógyítása, a testsúly normalizálása, a szövődmények hatékony kezelése és az egészséges életmód fenntartásának megtanítása. 1.Az alapbetegség gyógyítása abban az esetben jön szóba, ha a kövérség okozója valamilyen szervi, többségében hormonális betegség.

9  A testsúly normalizálása: Fontos, hogy elérhető célt kell kitűzni a fogyáshoz. Ellenkező esetben a csalódás, reménytelenség miatt minden fáradozás kudarcra van ítélve.

10  1: Szívbetegség: A szív tested motorja, ezért mindennél jobban kell vigyáznod rá. Ha komolyabb túlsúllyal rendelkezel, nap mint nap veszély fenyegeti szívedet, sőt, nemzetközi kutatások százai bizonyították, hogy az elhízás többszörösére növeli a szívbetegségek kialakulásának kockázatát.

11  2:Terméketlenség: Az elhízás női mivoltod kiteljesedését is veszélybe sodorhatja, hiszen a plusz kilók akár időleges terméketlenséget is okozhatnak. Meddőségi kutatások mutattak rá, hogy a magas, 30-as és e feletti BMI-indexű nők esetében sokkal gyakoribb jelenség az időleges vagy akár a teljes meddőség megjelenése.

12 3:Rákos megbetegedések: A rákos megbetegedések száma évről évre növekszik. Amellett, hogy az egészségtelen táplálkozás növeli a daganatos sejtek kialakulásának kockázatát, bizonyított tény, hogy a nagymértékű túlsúly is hozzájárulhat egyes ráktípusok, többek között a mellrák, a veserák, a vastagbél- és végbélrák megjelenéséhez.

13  4:Ízületi betegségek: A testedet terhelő plusz kilók könnyen mozgásszervi megbetegedésekhez vezethetnek, többek között ízületi bántalmakhoz, melyek főleg hátadat, térdedet és csípődet érinthetik. Az ízületek rendkívül érzékenyen reagálnak az ideálisnál nagyobb nyomásra: ha hosszú időn keresztül túl nagy teher nehezedik ízületeidre, azok meggyengülnek, majd a porcok is elkophatnak, ami igen erős fájdalommal jár. A túlsúly okozta ízületi megbetegedések következményeként tested rugalmatlan és merev lesz, minek hatására akár minden egyes mozdulat fájdalmat okozhat, ezért a lehető legjobb megoldás, ha csökkented testsúlyodat, mely által az ízületeidet terhelő nyomás is csökkenni fog.

14

15  1. pont  Minél változatosabban, minél többféle élelmiszerből, különböző ételkészítési módok felhasználásával állítsuk össze étrendünket. 2. pont Együnk kevésbé zsíros ételeket: a főzéshez, sütéshez inkább használjunk olíva olajat. Különösen fontos ez a keveset mozgók, az ülőfoglalkozásúak számára.

16  3. pont  Kevés sóval készítsük az ételeket, utólag ne sózzunk: a mérsékelten sós ízt nagyon gyorsan meg lehet szokni 4. pont  Csak étkezések befejező fogásaként, hetenként legfeljebb egyszer-kétszer együnk édességeket, süteményeket, soha ne étkezések között, főleg nem helyette. Ételeinket egyáltalán ne, legfeljebb nagyon csekély mértékben cukrozzuk.

17  5. pont  Naponta fogyasszunk savanyított tejterméket (pl. sajtot, túrót, aludttejet, kefirt, joghurtot). A tejtermékek közül a kisebb zsírtartalmúakat válasszuk. 6. pont  Rendszeresen, naponta többször is együnk nyers gyümölcsöt, zöldségfélét (salátának elkészítve, erre télen is van mód), párolt főzeléknövényt, zöldséget

18  7. pont  Asztalunkra mindig kerüljön teljes kiőrlésű gabonából készült vagy barna kenyér. Köretként vagy a fogás alapjaként inkább a párolt zöldségféléket válasszuk a burgonya, tészta helyett. Használjunk olyan gabonákat, amelyek vitaminokkal, ásványi anyagokkal telítettek: köles, hajdina, zab stb.

19  8. pont  Naponta négyszer-ötször étkezzünk. Egyik étkezés se legyen túlságosan bőséges vagy nagyon kevés: minél egyenletesebben osszuk el a napi táplálékmennyiséget. Együnk nyugodtan, kényelmes körülményeket teremtve, nem kapkodva.

20  9. pont  A szomjúság legjobban ivóvízzel oltható. 10. pont  A helyes táplálkozás nem jelenti egyetlen ételnek, élelmiszernek a tilalmát sem, azonban célszerű egyeseket előnyben részesíteni, mások fogyasztását csökkenteni. Nincsenek tiltott táplálékok, csak kerülendő mennyiségek

21  11. pont  A vörös húsokat (marha, sertés) kerüljük, részesítsük előnyben a fehér húsokat: hal, szárnyas. A halak elkészítésében remek receptekkel gazdagította a gasztronómia világát a mediterrán konyha, amelyik nem paníroz, hanem olívaolajon, gyors hevítéssel készíti el a fogásokat.

22  12. pont  A helyes táplálkozás esetén sem hanyagolható el a rendszeres testmozgás és a súlykontroll. Az energia- és tápanyag-felhasználásra egyszerű módszert jelent értékelésére a testtömeg mérése: a megfelelő táplálkozás mellett a kívánatos testtömeg alakul ki, ezt a célt kell elérnünk.

23

24

25

26

27

28 7.a projektje


Letölteni ppt "Mi az elhízás?.  Az "elhízás" szó a szervezet egészségesnél nagyobb zsírtartalmát jelenti. Az elhízás azért jelentős probléma, mert jelentős rizikófaktor."

Hasonló előadás


Google Hirdetések