Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Agykontrollos továbbképző 10-14 éveseknek a jókedvű, eredményes tanulásról.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Agykontrollos továbbképző 10-14 éveseknek a jókedvű, eredményes tanulásról."— Előadás másolata:

1 Agykontrollos továbbképző éveseknek a jókedvű, eredményes tanulásról

2 Miért érdemes megtanulnod a ZSENIMOZIZÁST? Miért érdemes megtanulnod a ZSENIMOZIZÁST? Mert javul a tanulmányi eredményed; Mert könnyebben érheted el tanulási céljaidat; Mert szívesebben ülsz le a tanuláshoz; Mert könnyebben ráhangolhatod magad azokra a tantárgyakra is, amiket eddig nehezebben tanultál; Mert a kérdezéstechnikával felébresztheted a kíváncsiságodat; Mert a sok információból könnyen ki tudod szűrni a lényeget; Mert az elmetérképezéssel könnyebben meg tudod jegyezni a tudnivalókat; Mert a Zsenimozizás segítségével azt is tudod fel tudod idézni, amit régen tanultál; Mert meg tudod változtatni a problémás tantárgyakhoz való hozzáállásodat; Mert a képzeleted segítségével megtanulhatsz játszva tanulni!

3 ZSENIMOZIZÁSSAL a tanulási célok eléréséért „Felvettek a 6 osztályos gimnáziumba. Eszközöm a céltáblás megoldás volt. Készítettem ugyanis egy lapot, amit aztán kitűztem magam elé a falra a következő szöveggel: Kedves Sz. Petra! Örömmel értesítjük, hogy a tanévtől felvételt nyert a Hermann Ottó Gimnáziumba. És ez így is lett! Szóbeli nélkül sikerült.”

4 JÓ, HA TUDOD! A Yale-egyetemen 1953-ban végzett felmérés során kiderült, hogy a végzős hallgatók alig 3%-a rendelkezett konkrét, leírt célokkal, tervekkel 20 évre előre. Az 1973-ban végzett kontrollvizsgálatoknál ugyanezek a hallgatók anyagi helyzetüket tekintve jobb körülmények között éltek, mint a többi társuk (97%) együttvéve.

5 ELMETÉRKÉPEZÉSSEL a gyorsabb tanulásért „Biológiából a Mérsékelt éghajlati övből elmetérképpel készültem a 6 leckés témazáró dolgozatra. A dolgozat nagyon jól sikerült, és alig két órát vett igénybe, hogy elkészítsem a szöveg alapján a térképemet. Máskor hat lecke több mint három órát vett volna igénybe.” Palkó Dávid

6 JÓ, HA TUDOD! JÓ, HA TUDOD! Lena Israel szerint, amikor hagyományosan jegyzetelünk, akkor időnk 90%-át olyan szavak leírására fecséreljük, amelyeknek semmilyen jelentőségük nincs a megjegyzés és a megértés vagy a felidézés szempontjából. Ennek megfelelően, amikor ezt a jegyzetet tanuljuk meg tanulási időnk 90%-a is veszendőbe megy! Ezért sokkal hatékonyabb az elmetérképezéses jegyzetelési mód, ami vizuális, és csupán kulcsszavakat használ.

7 ZSENIMOZIZÁSSAL a tanulás okozta feszültségek csökkentéséért „Sosem gondoltam, hogy megszeretem a matekot. Érdekes módon, miután használtam a technikát, megszűnt a tanárommal kapcsolatos rossz érzésem, sőt egyre jobban megkedveltem őt. Ennek eredményeként egyre szorgalmasabban készültem az óráira. A 8. végére én lettem a legjobb matekos az osztályban.” P. Enikő

8 A tanulás során „csak” háromszor ér bennünket stressz: tanulás előtt, alatt és után. Azok érik el a legjobb eredményeket, akik csökkenteni tudják a bennük keletkező feszültséget, és van kedvük a tanuláshoz. Amennyiben képesek vagyunk megváltoztatni rossz érzéseinket, jobban tudunk figyelni, könnyebben tanulunk és tudjuk felidézni a számunkra hasznos dolgokat. JÓ, HA TUDOD! JÓ, HA TUDOD!

9 A tanfolyamot vezeti PÉTERCSÁK MAXIM A JELENTKEZÉSHEZ HÍVD a 20/ es számot, vagy írj a címre!


Letölteni ppt "Agykontrollos továbbképző 10-14 éveseknek a jókedvű, eredményes tanulásról."

Hasonló előadás


Google Hirdetések