Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A humán szolgáltatás európai uniós tendenciái Humán szolgáltatás jelene és jövője konferencia Gödöllő, 2009.május 14. Borbély-Pecze Tibor Bors

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A humán szolgáltatás európai uniós tendenciái Humán szolgáltatás jelene és jövője konferencia Gödöllő, 2009.május 14. Borbély-Pecze Tibor Bors"— Előadás másolata:

1 A humán szolgáltatás európai uniós tendenciái Humán szolgáltatás jelene és jövője konferencia Gödöllő, 2009.május 14. Borbély-Pecze Tibor Bors Professionalising career guidance* *CEDEFOP(2009)

2 Világtendenciák, EU válaszok, tagállami utak  ‘90-es évek LLL (1996-tól Nemzeti LLL Stratégiák, MO. 2005) továbbá:1997 OMC (NRP); E+T 2010; JIM…  LLL siker egyik záloga pályaorientációs szolgáltatások elérhetősége és minősége  = eredmény: Egyéni és közösségi szinten foglalkoztathatóság és (employability) alkalmazkodóképesség (adaptability) Egyéni és közösségi szinten foglalkoztathatóság és (employability) alkalmazkodóképesség (adaptability) Társadalmi szinten: Társadalmi szinten: Befogadó társadalom (social inclusion)Befogadó társadalom (social inclusion) Versenyképes gazdaság (flexisecurity = rugalmasság és biztonság)Versenyképes gazdaság (flexisecurity = rugalmasság és biztonság)

3 Feladatok: Az életpályamenedzsment-készségek egész életen át tartó elsajátításának ösztönzése (CSM/CSD) Az életpályamenedzsment-készségek egész életen át tartó elsajátításának ösztönzése (CSM/CSD) A pályaorientációs szolgáltatások elérhetőségének megkönnyítése valamennyi polgár számára A pályaorientációs szolgáltatások elérhetőségének megkönnyítése valamennyi polgár számára A pályaorientációs szolgáltatások minőségbiztosításának megteremtése A pályaorientációs szolgáltatások minőségbiztosításának megteremtése A különböző nemzeti, regionális és helyi szereplők közötti koordináció és együttműködés ösztönzése A különböző nemzeti, regionális és helyi szereplők közötti koordináció és együttműködés ösztönzése A Tanács és a tagállamok kormányainak a Tanács keretében ülésező képviselői által kialakított állásfoglalása november 21. (magyarul közlöny C 319/4-319/7)

4 Mindez azt jelent a gyakorlatban, hogy …

5 Az egész életen át tartó tanácsadás (LLG) jelentősége Döntési pontok az életpálya során (példák) Super-féle életpálya-szivárvány (belső kör: életévek, külső kör: életszakaszok)

6

7

8 A szakmánknak tovább kell fejlődnie; professzionalizálódás vagy beolvadás?

9 A pálya, munka, karrier tanácsadó (career counsellor / guidance professional ) CEDEFOP 2009

10 A professzió - Alapvető kompetenciák IAVEG 2003

11 …és a hozzá kapcsolódó szolgáltatási filozófia (ld. OECD-EU (2004) közös ajánlása a három lépcső kompetencia modellről /1. karrier, pálya információnyújtás 2. szakképzett tanácsadó, 3. pálya- munka szakpszichológia [1][1]/ Wiegersma (1974) öt lépcsős modellje alapján egyszerűsítve) [1] Ugyanezt a hármas felosztást használt Watts és Van Esbroeck, [1] 1998-as az európai felsőoktatás karrier-tanácsadási szolgáltatásait felmérő munkájában: Watts, A.G. and Van Esbroeck, R. (1998), New Skills for New Futures, VUB Press, Brussels.

12

13 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A humán szolgáltatás európai uniós tendenciái Humán szolgáltatás jelene és jövője konferencia Gödöllő, 2009.május 14. Borbély-Pecze Tibor Bors"

Hasonló előadás


Google Hirdetések