Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP-3.2.13-12/1-2012-0121 Az Eötvös Károly Megyei Könyvtár és Közművelődési Intézet részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában szakkörök.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP-3.2.13-12/1-2012-0121 Az Eötvös Károly Megyei Könyvtár és Közművelődési Intézet részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában szakkörök."— Előadás másolata:

1 TÁMOP / Az Eötvös Károly Megyei Könyvtár és Közművelődési Intézet részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában szakkörök és témahét megvalósításával Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

2 Közvetlen előzmény: TÁMOP / Az Eötvös Károly Megyei Könyvtár és Közművelődési Intézet által szervezett szakkörök kidolgozása, a nevelési- oktatási intézményekben tanulók kreatív képességeinek, egészségtudatos életszemléletük fejlesztésére és hátrányos helyzetű gyermekek számára Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

3 TÁMOP / pályázat támogatási összege: Ft A megvalósítás időtartama: október szeptember 30. Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

4 Projekt leírás: heti és havi szakkörök, témahét megvalósítása Cél: készség- és képességfejlesztés a hátrányos helyzet kompenzálása a szakköri foglalkozások biztosításával Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

5 Együttműködő intézmények: 1.Békefi Antal Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Bakonyszentkirály 2.Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Veszprém 3.Veszprémi Zeneművészeti Szakközépiskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Dohnányi Ernő Zeneművészeti Szakközépiskola Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

6 Együttműködő intézmények: 4. Hriszto Botev Általános Iskola, Veszprém 5. Kisfaludy Sándor Gimnázium, Szakközépiskola, Kollégium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Sümeg 6.Magyarpolányi Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Magyarpolány 7.Simonyi Zsigmond Ének-Zenei és Testnevelési Általános Iskola, Veszprém 8.Szent Margit Római Katolikus Óvoda, Veszprém Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

7 6 féle havi szakkört indítunk a as tanévben az alábbi bontásban: – az óvodai korosztály számára 1 féle, – alsó tagozatos diákok számára 3 féle, – felső tagozatos diákok számára 1 féle, – a középiskolások számára 1 féle szakkör Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

8 Havi szakkörök jellemzői: – Szakkör meghatározása: A nevelési-oktatási intézmények pedagógiai programjának megvalósítását, valamint kínálatának gazdagítását támogató tanórán kívüli szabadidős tevékenységek. – 10 alkalommal megtartásra kerülő szakkörök – októberétől júniusáig havi egyszeri bontásban – Alkalmanként min. 2 órában Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

9 Heti szakkörök: 1.Felső tagozatosok számára: 1 féle szakkör 2.Középiskolások számára: 1 féle szakkör Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

10 Heti szakkörök jellemzői: - Szakkör meghatározása: A nevelési-oktatási intézmények pedagógiai programjának megvalósítását, valamint kínálatának gazdagítását támogató tanórán kívüli szabadidős tevékenységek. - félévenként legalább 12 alkalom, - alkalmanként min. 1 órás foglalkozás Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

11 1. „Hónapsoroló”: Komplex, hagyományápoló szakköri foglalkozás, verssel, zenével, mesével, képzőművészeti alkotások bemutatásával. (havi szakkör) Célcsoport: óvodás korosztály Cél: a gyermekkönyvtár szolgáltatásainak, lehetőségeinek megismertetése, tartalmas és hasznos időtöltést nyújtva a gyermekeknek. A program megvalósítói: Vargáné Ládonyi Erzsébet szaktájékoztató Kaposi Noémi szaktájékoztató Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

12 2. „ Életre kel az ősi Kamishibai papírszínház” (havi szakkör) Célcsoport: általános iskola alsó tagozat Cél: A speciális nevelési igényű gyermekeknél a mesék papírszínházon keresztüli bemutatásával komp l exen fejleszthetjük a résztvevők különböző kompetenciáit A program megvalósítói: Vargáné Ládonyi Erzsébet szaktájékoztató Kaposi Noémi szaktájékoztató Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

13 3. „Kreatív ötletek, ügyes kezek” – Kézműves foglalkozássorozat (havi szakkör) Célcsoport: általános iskola alsó tagozat Cél: a gyermekek szabadidejének hasznos és kulturált eltöltése, valamint néhány kézműves technika alapjaival való megismerkedés. A program megvalósítói: Vargáné Ládonyi Erzsébet szaktájékoztató Kaposi Noémi szaktájékoztató Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

14 4. „Nyissuk ki a mesepadlás ajtaját!” – Mesedélután verssel, zenével, játékkal báb- és drámapedagógiai elemekkel (havi szakkör) Célcsoport: általános iskola alsó tagozat Cél: bővíteni és elmélyíteni a gyermekek olvasással, mesékkel, versekkel kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismereteit. A program megvalósítói: Vargáné Ládonyi Erzsébet szaktájékoztató Kaposi Noémi szaktájékoztató Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

15 5. „Szép magyar képek” – Ismerkedés a magyar művészettörténettel, 100 név (havi szakkör) Célcsoport: általános iskola felső tagozat Cél: esztétikai érzék, vizuális memória fejlesztése, érdeklődés felkeltése a művészettörténet iránt Szakmai kapcsolattartó: Nagy Tiborné Nyári Ágnes Szakmai megvalósító: Gopcsa Katalin művészettörténész Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

16 6. A néptánc hagyomány ápolása (heti szakkör) Célcsoport: általános iskola felső tagozat Cél: ismerkedés a néptánc széles körével. A résztvevők megismerkednek az elméleti és gyakorlati ismeretekkel egyaránt. Szakmai kapcsolattartó: Nagy Tiborné Nyári Ágnes Szakmai megvalósító: Kovács Norbert Örökös Aranysarkantyús táncos, néptánc oktató Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

17 7. „Igaz gyöngy” – Komplex program a dráma és a színház eszközeivel, csoportos alkotó tevékenységen keresztü l (heti szakkör) Célcsoport: középiskolás korosztály Cél: egy olyan alkotó közösség kialakítása, amelyben lehetővé válik a tehetséges fiatalok fejlesztése. Szakmai kapcsolattartó: Nagy Tiborné Nyári Ágnes Szakmai megvalósító: Lázár Péter drámapedagógus Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

18 8. Énekkari mester-kurzus (havi szakkör) Célcsoport: középiskolás korosztály Cél: a magyar zenepedagógia- és a kóruséneklés átfogó szakirodalmának a megismertetése, a magyar zenei élet kimagasló tanárai által vezetett énekkari foglalkozásokon keresztül Szakmai kapcsolattartó: Nagy Tiborné Nyári Ágnes Szakmai megvalósító: Veress Györgyné Petrőcz Mária, a Dohnányi Ernő Zeneművészeti Szakközépiskola kamarakórusának karnagya Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

19 9. „Auer” vonószenekari tábor (témahét) Célcsoport: középiskolás korosztály Cél: A szakmai munka folytatása a tanév befejezése után Szakmai kapcsolattartó: Nagy Tiborné Nyári Ágnes Szakmai megvalósító: Kováts Péter, a Mendelssohn Kamarazenekar művészeti vezetője, hegedűművész Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában

20 Köszönöm a figyelmet! Schreiber Márta projektmenedzser Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában


Letölteni ppt "TÁMOP-3.2.13-12/1-2012-0121 Az Eötvös Károly Megyei Könyvtár és Közművelődési Intézet részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában szakkörök."

Hasonló előadás


Google Hirdetések