Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Tehetséggondozás és gyermekvédelem

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Tehetséggondozás és gyermekvédelem"— Előadás másolata:

1 Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Tehetséggondozás és gyermekvédelem

2 tehetségígéret  tehetség  siker Tehetségfejlesztési lehetőségek

3 A tehetség összetevői átlag feletti általános képességek (absztrakció, memória, kommunikáció, információ-feldolgozás, IQ) speciális képességek kreativitás motiváció (érdeklődés, kitartás, érzelmi stabilitás) További részletek:

4 A tehetség mindenki esélye Piirto modell Mindenki tehetséges lehet „csak” meg kell találni, hogy ki – miben az! bizalom, szeretet, HIT Ez a történet Önről (is) szól További részletek:

5 Tehetség és gyermekvédelem I. tehetségtípusok a „jógyerek” (a sikeres) a feleselő a deviáns a rejtőző a kiegyensúlyozatlan az önállóan tanuló

6 Paradigmaváltás Hátrányos helyzetű? NEM! Tehetség, akinek a kibontakozását néhány hátrányos vonás hátráltatja

7 Henry Ford 4 osztály  8 év alatt soha nem érettségizett Thomas Alva Edison 3 osztály után  gyógypedagógiára utalva Arany János az MTA főtitkára soha nem érettségizett

8 Tehetség és gyermekvédelem II. A tehetséggondozás az anyaméhben kezdődik (és a halál pillanatáig tart)

9 Tehetséggondozási feladatok tehetséges-e?  miben tehetséges? Rosenthal-Jacobson kísérlet a rengeteg fajta tehetségből melyiket először? hogyan segíthetem a tehetségét optimálisan?  háló mi a szűk keresztmetszet? környezet nevelése (szülők) a kiégés elkerülése: regeneráció További részletek:

10 Tehetségígéret  tehetség  siker Tehetségfejlesztési lehetőségek

11 Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Bolyai Farkas Alapítvány Zenta, Vajdaság Katolikus Pedagógiai Intézet Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 tagszervezet, 150 partner szervezet

12 Magyar Géniusz Program iskolai programok, versenyek (496 mFt, tavasz) egyéni fejlesztési programok kreatív tanulmányi versenyek ↑ hálózatképzés (¤→) az iskolák között + a társadalommal Integrált Tehetségsegítő Program (375 mFt, tavasz) legkiválóbb programok elterjesztése, újak indítása átjárási pontok, környezet (szülők), hasznosulás, hátrányos helyzet hálózatképzés (→¤) segítése Tehetségpont, Tehetségnap, Tehetségsegítő Tanácsok tehetséges fiatalok önszerveződése Részletek:

13 Nemzeti Tehetség Program 126/2008 (XII. 4). Országgyűlési határozat (7 ellenszavazattal) Akcióprogram, Korm. határozat + rendelet (készül) Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Alap (nyitott) Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórum Fenntarthatóság: pénzeszközök 2011 után is DE helyi összefogás: Tehetségpontok, Tehetségsegítő Tanácsok Tehetségnapok Kormos Dénes

14 2007 Regisztrált Tehetségpontok ® Információk: Ki lehet? Bárki, aki megfelel iskola, önkormányzat plébánia, egyesület, stb., stb Tehetségpont a mai napig

15 Tehetség Napja – TalentDay.eu március 25.,Bartók Béla születésnapja 2008: Budapest, Győr, Szolnok, Rozsnyó és Zenta, stb. stb. 2009: a kreativitás és az innováció éve az EU-ban nem csak konferencia  börze, bemutatkozás közösségteremtés

16 Tehetségígéret  tehetség  siker Tehetségfejlesztési lehetőségek Mire tanítsuk a tehetségeket?

17 A válság tanulságai Mit tehetek meg? Mit NEM tehetek meg! 1929: túltermelési válság 2009: túlfogyasztási válság cuccok  kapcsolatok (+ belső fejlődés  kapcsolatok) ökológiai lábnyom amennyi jut: 1,6 ha magyarok: 3,5 ha

18 alsó 20%  speciális tudás megszerzése felső 20%  kapcsolatok Hogyan lehetünk értékesek? A kapcsolatok rendkívül fontosak! Netokrácia: állandó kapcsolatépítés  Obama Bard-Söderquist: Netocracy

19 Robert: brókerszerep James: looser szerep A nem redundáns kapcsolat az igazi! Kreatív elemek, mint netokraták Ron Burt, Structural holes, Harvard Univ. Press 1992

20 Hogyan használhatjuk ezt a tudást MA?

21 anómia (kapcsolat, érték, jövő nélküliség kiszámíthatalanság-érzet, szorongás) 2002: 54% 2006: 71% (más EU orsz.: 35-40%) <10%  aberráció Kopp Mária Első válasz: nehezen…

22 Második válasz: 71% anómia közepén is van esély! A szigetképzés őrzi az együttműködést Wang és mtsai, PLoS ONE 3, e1917

23 A mosoly szigetei Fowler és Christakis, BMJ 337:a2388 sárga – mosolygós Facebook kép (centrálisabb, több barát) a kövérség, nem dohányzás, nem ivás hasonlóan terjed…

24 Fel kell fedezni a következő szigetet!

25 az angyali kör 1. magam pozitív szemlélete (fürdőszobatükör-teszt) 2. pozitív üzenetek (1:5 szabály) hosszútávú gondolkodás (gumicukorteszt) 3. kapcsolatok  gyenge kapcsolatok 4. pozitív visszajelzések, gazdagodás Harmadik válasz: út a távoli kapcsolatokhoz

26 vagy: halozat.html illetve: weakbook.html


Letölteni ppt "Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Tehetséggondozás és gyermekvédelem"

Hasonló előadás


Google Hirdetések