Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1. É P Í T É S B E R U H Á Z Á S I II III IV Ezt is mi tettük. (Terv- pályázattal?) Mindegy.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1. É P Í T É S B E R U H Á Z Á S I II III IV Ezt is mi tettük. (Terv- pályázattal?) Mindegy."— Előadás másolata:

1 1

2 É P Í T É S B E R U H Á Z Á S I II III IV Ezt is mi tettük. (Terv- pályázattal?) Mindegy.

3 É P Í T É S B E R U H Á Z Á S I II III IV cél módszer feladat épület Az értékelés célja tervező (és terv?) kiválasztása a zsűri munkájának objektívvé tétele az eredmény elfogadtatásának növelése az aktuális trendek, szakmai kívánalmak bemutatása

4 É P Í T É S B E R U H Á Z Á S I II III IV cél módszer feladat épület Módszer döntéstámogatási feladat: tényezőkértékek környezet:elfogadóellenséges összetettség:egyszerűkomplex megval. kockázat:kicsinagy időbeli hatás:rövidtávúhosszú távú költséghatás:kicsinykellően nagy ellenérdekeltség:alacsonymagas

5 É P Í T É S B E R U H Á Z Á S I II III IV cél módszer feladat épület Miről döntsön a zsűri „Hogy a zsűri ítéletén fel ne háborodjunk, ahhoz nyilvánvalóan az kell, hogy lássák: akármilyen is, helyes, helytelen, de őszinte közös érzésből fakad. De a mi zsűrinknél ez nem lehetséges; mert szabály szerint híjával vannak annak, amit a szociológiában kollektív léleknek neveznek. Ez a valami pedig csak az érzés és akarás közösségéből alakulhat ki. Többségi szavazásból nem. Világnézetekről nem lehet szavazni. Márpedig mi is történik a mi zsűrinkben, amelyek összeállításánál rendszerint gondosan ügyelnek, hogy benne legyen a MMÉE és a MÉSZ, a közmunkatanács és a város, vagyis sokszor a legellentétesebben érző és akaró lények. Ezért haszontalan ma minden felháborodás, amely a zsűrik ítélete nyomán minduntalan fölfakad. Elfogadható ítéleteket csak akkor fogunk kapni, ha teljesen egynézetűek, egyérzésűek a bírák, vagy ha elvonunk a zsűri ítélete elől mindent, ami érzés és az ízlés dolga. Az építészeti pályázatoknál tehát vagy olyan bírákat válasszanak, akik mindannyian egy művészeti irány hívei, vagy zárják ki a művészeti kérdések bírálatát. A mi viszonyaink közt csak erről lehet szó. Nem lehet tehát másról szó, mint a tervek azon szempontból való bírálatáról, hogy az épület célszerű lesz-e és technikailag helyes? Mert ezekről lehet racionálisan, érvekkel, tapasztalatok alapján beszélni. És figyelme kívül kell hogy maradjanak a homlokzatok és távlati képek és minden egyéb művészi adalék. Hogy milyen stílusban, milyen homlokzatokkal stb. építse a házát, azt döntse el majd a rendelő a maga ízlése szerint, ha az illetékes – de csak erről illetékes – tanácskozása eldöntötte, melyik alaprajz és metszet fejezi ki legjobban az épület célját és elégíti ki a technikai követelményeket. Más szóval a zsűri ne döntsön másról, mint arról; melyik alaprajz nyomán lehet a célnak legjobban szolgáló épületet technikailag tökéletesen megépíteni.”

6 É P Í T É S B E R U H Á Z Á S I II III IV cél módszer feladat épület Értékelési szempontok objektív mérhető, ellenőrizhető egyszerű alapadat konvencionális (megegyezésen alapuló) leírt (szabvány), vagy hallgtólagos tapasztalati, bizonytalan máshonnan már ismert tényező (alapadatok hányadosai) szubjektív vélemény, érzés, intuíció

7 É P Í T É S B E R U H Á Z Á S I II III IV cél módszer feladat épület Értékelési szempontok objektív alapterület, magasság, stb. konvencionális (megegyezésen alapuló) beépítettség, közlekedők aránya, stb. tapasztalati, bizonytalan energiafogyasztás (energiaárak?) szubjektív építészeti minőség

8 É P Í T É S B E R U H Á Z Á S I II III IV cél módszer feladat épület Alkosson pályázati értékelőlapot 1.alakuljanak meg a négyfős csapatok 2.használja az Xmind vagy a Freeplane programot 3.adjon meg értékelési szempontokat 4.egymáshoz képest súlyozza ezeket tetszőleges struktúra alkalmazásával 5.alakítsa ezeket pontszámmá úgy, hogy összesen 100 pontot osszon ki 6.értékelje a következő épületet 7.ábrázolja az értékelést 8.küldje be feladatát a címre. A tárgy: a feladó tankörszáma, csoportneve és a feladat sorszáma (ez eseben ez az első beadandó)

9 É P Í T É S B E R U H Á Z Á S I II III IV cél módszer feladat épület Művészetek Palotája

10 10 értelme alapelemei rendszere példái MEGVALÓSÍTHATÓSÁGI TANULMÁNYOK ÖSSZEGZÉS

11 nézzük át… Hol alakultak ki nagy különbségek? Milyen szempontok kerültek eltérő értékelésre? Önök szerint hogyan lenne javítható a tervezési zsűrik munkája?

12 12 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !


Letölteni ppt "1. É P Í T É S B E R U H Á Z Á S I II III IV Ezt is mi tettük. (Terv- pályázattal?) Mindegy."

Hasonló előadás


Google Hirdetések