Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A HEFOP 3.3.1 e-taneszközeinek és anyagainak disszeminációs feladatai Rozványi Dávid OKM Támogatáskezelő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A HEFOP 3.3.1 e-taneszközeinek és anyagainak disszeminációs feladatai Rozványi Dávid OKM Támogatáskezelő."— Előadás másolata:

1 A HEFOP 3.3.1 e-taneszközeinek és anyagainak disszeminációs feladatai Rozványi Dávid OKM Támogatáskezelő

2 A HEFOP 3.3 intézkedéshez tartozó pályázatok 3.3.1 a felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése (2004) 3.3.2 Kompetencia-alapú tanítási- tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben (2006)

3 A 3.3.1 pályázati kiírás rövid bemutatása A felsőoktatás tartalmi és szerkezeti fejlesztése 3 komponens támogatása, 6 784 millió Ft-tal (+ 653 millió Ft túlvállalás terhére): 1. Komponens: A felsőoktatási intézmények képzési kínálatának bővítése, fejlesztése 2. Komponens: Felsőfokú végzettséggel rendelkezők át- és továbbképzése 3. Komponens: A felsőoktatási intézmények minőségközpontú működésének támogatása Komponensenként változik a projekt időtartama és a támogatási összeg minimumértéke Eredmények: 21 nyertes pályázat az első körben (127 érintett konzorciumi tag) 25 nyertes pályázat a második körben (148 érintett konzorciumi tag) 4 nyertes pályázat túlvállalás terhére (17 érintett konzorciumi tag) Sokszoros túljelentkezés (255 pályázat 46,4 milliárd Ft igény). Gyakorlatilag a teljes hazai felsőoktatási szférát sikerült lefednünk, a pályázat segíti a felsőoktatás hazai integrációját konzorciumi szinten, s segít kialakítani az európai uniós pályázati kultúra kialakulását Magyarországon.

4 Megvalósult számszerűsíthető eredményeink Elindított FSZ, Bachelor és Master képzések száma: 381 (cél: 327) Az FSZ. Bachelor és Master képzésben részt vevő hallgatók száma: 71 093 (cél: 96 770) A minőségbiztosítási képzésben, továbbképzésben átképzésben részt vett oktatók, kutatók száma: 3 144 (cél: 3 218) Képzettséget szerzett személyek száma: 9 496 (cél: 32 397) Minőségbiztosítást bevezetett intézmények száma: 38 (cél: 52) A munkához vagy más pozitív eredményhez jutott személyek száma: 33 917 (cél: 53 858, 58%)

5 Megvalósuló 3.3.1-es projektek helyszínei (konzorciumvezetők szerint) 21 3 2 2 22 3 4 Az egy településen megvalósuló projektek száma Eredeti nyertes Tartaléklistáról

6 Tapasztalatok A konzorcium, mint együttműködési forma működőképes a hazai viszonyok között is, de csak meghatározott feltételek esetén A tervezett projektek végrehajthatók, még nem került sor a támogatói döntés visszavonására A rendszer kritikus pontja: a kifizetések lassúsága Mindenképpen szükséges az on-line kapcsolattartás fejlesztése és terjesztése Adminisztráció és bürokrácia csökkentése!

7 További tapasztalatok Az indikátorok, mint a szerződés teljesítésének szűk keresztmetszete, pályázati kiírás szintjén tartható Problémagóc: a támogatási keret felhasználási hányadosa

8 A disszemináció jogi lehetősége A támogatási szerződés a következőképpen rendelkezik: Amennyiben jelen szerződés alapján folyósított támogatás terhére, vagy a projekt keretében létrejött szellemi alkotás felhasználására a Kedvezményezettek valamelyike jogot szerez, úgy tulajdonjogának érintetlenül hagyása mellett köteles annak oktatási / képzési / foglalkoztatási célra történő felhasználását bármely további felhasználó részére ingyenesen biztosítani. A felhasználó ezt a jogát üzletszerűen nem gyakorolhatja, így a felhasználás a jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját közvetve sem szolgálhatja. Tehát az elkészült produktumok szellemi közkinccsé válása előtt nincs akadály…

9 A disszemináció fokozatai Megkeresésre az elkészült szakmai produktumok rendelkezésre bocsátása Az elkészült produktumokról tájékoztató küldése az adott témában érintett intézményeknek Saját honlapon regisztrációt követően érhetők el a szakmai anyagok (diszkriminációmentesen!) Saját honlapon regisztráció nélkül érhetők el az anyagok CALDERONI

10 HEFOP 3.3.1 honlapok A honlap létrehozása nem szerződéses kötelezettség A projektek 100%-a létrehozott internetes tájékoztató felületet (honlapot vagy honlaprészt) Pozitív példák (a honlapok címei elérhetők a www.okmt.hu honlapról)

11

12

13

14 A honlapokkal kapcsolatos elvárások Feleljen meg az arculati előírásoknak Adjon teljes képet a projekt céljairól Legyenek rajta aktuális információk Rendszeresen frissítsék Teljesítse a disszeminációs kívánalmakat

15 Köszönöm a figyelmet! Rozványi Dávid OKM Támogatáskezelő 1. sz. Pályázati Osztály II. sz. Munkacsoport david.rozvanyi@okmt.hu


Letölteni ppt "A HEFOP 3.3.1 e-taneszközeinek és anyagainak disszeminációs feladatai Rozványi Dávid OKM Támogatáskezelő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések