Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program „„Partnerek vagyunk! – a civil és a közigazgatási szféra együttműködésének erősítése Jász-Nagykun-Szolnok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program „„Partnerek vagyunk! – a civil és a közigazgatási szféra együttműködésének erősítése Jász-Nagykun-Szolnok."— Előadás másolata:

1 Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program „„Partnerek vagyunk! – a civil és a közigazgatási szféra együttműködésének erősítése Jász-Nagykun-Szolnok megyében” Szolnok – Megyeháza, október 20. Karancsi Tamás ügyvezető Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft. 1

2 Alapinformációk  Aláírásra került Magyarország és az Európai Unió között a Partnerségi Megállapodás  Az országba érkező Európai Uniós források 60%-a a gazdaságfejlesztést célozza (GINOP, TOP, VEKOP)  A források legalább 10%-át a megyei önkormányzatok hatáskörébe kell adni – a tervezési jogosultságot megkapták 2

3 A megyei tervező munka főbb állomásai  Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció (685/2013. (XII.16.) számú közgyűlési határozat)  Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Program (75/2014.(VIII.29.) számú közgyűlési határozat)  Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program (ITP) (142/2014.(IX.26.) számú közgyűlési határozat) + Előzetes Megvalósíthatósági Tanulmányok (EMT), 48 db  Jász-Nagykun-Szolnok megyei részdokumentumok az ágazati operatív programokhoz ( /2014.(IX.26.) számú közgyűlési határozatok) 3

4 JNSZ Megyei Stratégiai Program

5 Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) keret megoszlása 5 Megnevezés Területi egységek száma Összes forrás, milliárd Ft Jász-Nagykun- Szolnok megye, milliárd Ft JNSZ megye országon belül aránya, % Megye18499,999928,04325,6 % Megyei jogú város 22364,610014,31083,9 % Várostérségek157298,080318,07896,1 % Közösségvezérelt helyi fejlesztések (CLLD)..44, Összesen ,970260,43295,2 %

6 Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP 5.0) prioritások, intézkedések 1.prioritástengely: Térségi gazdaságfejlesztés a foglalkoztatási helyzet javítása érdekében: - 1.1: Foglalkoztatás-bővítést segítő önkormányzati gazdasági infrastruktúra-fejlesztés Foglalkoztatás-barát fejlesztések elsősorban a kis-és középvállalkozásoknál A munkaerő mobilitás ösztönzését szolgáló közlekedésfejlesztés A foglalkoztatás és az életminőség javítása családbarát, munkába állást segítő intézmények, közszolgáltatások fejlesztésével 2. prioritástengely: Vállalkozásbarát, népességmegtartó településfejlesztés: Vállalkozásoknak és lakosságnak vonzó települési környezet kialakítása Vonzerőfejlesztés, kulturális és természeti örökség fejlesztése 6

7 Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP 5.0) prioritások, intézkedések 3. prioritástengely: Alacsony széndioxid kibocsátású gazdaságra való áttérés kiemelten városi területeken: Fenntartható települési közlekedésfejlesztés A települési önkormányzat infrastrukturális létesítményekben az energiahatékonyság növelés és a megújuló energia felhasználás támogatása 4. prioritástengely: Helyi közösségi szolgáltatások fejlesztése és a társadalmi együttműködés erősítése: Egészségügyi alapellátás infrastrukturális fejlesztése Szociális alapellátások infrastruktúrájának bővítése, fejlesztése Térségi és helyi közszolgáltatást nyújtó egyéb intézmények infrastruktúra-fejlesztése Leromlott városi területek rehabilitációja 7

8 Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP 5.0) prioritások, intézkedések 5.prioritástengely: Közösségi szinten irányított városi helyi fejlesztések ( CLLD) 6. prioritástengely: Megyei és helyi emberi erőforrás fejlesztés, foglalkoztatás ösztönzés és társadalmi együttműködés: A helyi foglalkoztatási szint javítása megyei és helyi foglalkoztatási paktumok támogatásával A térségi gazdaságfejlesztéshez kapcsolódó kiegészítő ESZA tevékenységek A társadalmi együttműködés (befogadás) erősítését szolgáló helyi szintű komplexprogramok Helyi identitás és kohézió erősítése 8

9 6. prioritástengely: Megyei és helyi emberi erőforrás fejlesztés, foglalkoztatás ösztönzés és társadalmi együttműködés 6.3. A társadalmi együttműködés (befogadás) erősítését szolgáló helyi szintű komplexprogramok - alacsony státuszú közösségek által lakott, leszakadással veszélyeztetett városrészek rehabilitációját szolgáló (TOP 4.4) ERFA források kiegészítő ESZA, emberi erőforrást célzó beavatkozások támogatása (társadalmi felzárkózást célzó tevékenységek támogatása)játszóház, fejlesztő programok 6.4. Helyi identitás és kohézió erősítése - Bűnmegelőzést, köz és közlekedésbiztonság javítást segítő intézkedések (bűnmegelőzési stratégiák készítése, felvilágosító, tolerancia, drogprevenciós programok, fórumok, stb) - Szabadidős programok (közösségfejlesztő, szakmai fórumok, helyi együttműködések megalapozását, működését szolgáló felkészítés, szemléletformálás, ifjúsági gyakornoki programok) - Partnerségi együttműködés (helyi érdekek érvényesítését és szükségletek kielégítését célzó civil szerveződések segítése, szemináriumok, workshopok, szakmai és közösségi fórumok szervezése) - Térségi szintű esélyteremtő programok (ösztöndíj programok) 9

10 Operatív Programok között  Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program (EFOP),  Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP),  Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP),  Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP)  Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP),  Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program (KEHOP),  Közigazgatás- és Közszolgáltatás- Fejlesztés Operatív Program (KÖFOP),  Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP),  Vidékfejlesztési Program (VP). 10

11 Jász-Nagykun-Szolnok megye EFOP ágazati fejlesztési tervei -Illeszkednek a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepcióhoz ( A3. Egészséges, képzett lakosság, együttműködő társadalom átfogó célhoz) 7 projektcsomagban 82 projektet tartalmaznak: - 1. Képzésfejlesztés (1 projekt: 900 M Ft) - 2. Egészségügyi fejlesztés (8 projekt: 24 mrd Ft) - 3. Kulturális fejlesztés (17 projekt: 4,1 mrd Ft) - 4. Szociális fejlesztés (17 projekt: 4,8 mrd Ft) - 5. Alap-és középfokú oktatás (23 projekt: 13,4 mrd Ft) - 6. Lakásépítés, felújítás (9 projekt: 2,4 mrd Ft) -7. Szolnok MJV iskolafejlesztési program - oktatási, szakmai fejlesztések megvalósítása (7 projekt: 3,1 mrd Ft) 11

12 Civil szervezetek támogathatósága OP-kon belül EFOP keretében: - Civil szervezeti formában nyújtott közszolgáltatások kapcsán, amelyekre az EFOR tárgyi hatálya kiterjed - Megyei határon túlnyúló hatású tevékenységet végző civil szervezetek támogatása - Ifjúsági szervezetek támogatása (célközönség okán) VEKOP, TOP keretében: - Helyi szintű civil szerveződések és programjaik támogatása 12

13 További tervezési lépések  Végrehajtás, áprilistól  az eljárásrend még most alakul ki  a megyei önkormányzatok várható szerepében is sok a tisztázandó kérdés (döntés, megállapodás a Nemzetgazdasági Minisztériummal)  a megyei önkormányzat és a települési önkormányzatok közötti újabb együttműködési megállapodás 13

14 A megyei tervező munka dokumentumai elérhetőek a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat honlapján: www. jnszm. hu / Tervezés Köszönöm a figyelmet! 14


Letölteni ppt "Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program „„Partnerek vagyunk! – a civil és a közigazgatási szféra együttműködésének erősítése Jász-Nagykun-Szolnok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések