Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Miért, mikor és hogyan válasszunk tanácsadót? A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo Buonarotti SZMT tagja www.belsoero.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Miért, mikor és hogyan válasszunk tanácsadót? A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo Buonarotti SZMT tagja www.belsoero.hu."— Előadás másolata:

1

2 Miért, mikor és hogyan válasszunk tanácsadót?

3 A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo Buonarotti SZMT tagja

4 Dr. Magura Ildikó – egyetemi adjunktus Baky Károly – pszichológus Cserey Miklós – szervezeti tanácsadó

5 Miért és mikor kell szervezetfejlesztés? A változás 4EL modellje A szervezetfejlesztés (OD) fogalma A sikeres szervezetfejlesztés feltételei

6 A változás 4EL modellje Ellenállás M inden változással szemben fellép, hiszen a biztonságra, a bizonyosra, a stabilitásra szükségünk van. Elégedetlenség a jelennel A felismert, tudatossá és közössé tett elégedetlenség a változás szükséges feltétele és indítómotorja lehet. Elképzelt (vonzó) jövő A szervezet egészében elterjedt és ismert vonzó célnak, az elérni kívánt jövőképnek, amellyel azonosulni tudnak az emberek, óriási ereje van. Első lépés Amikor a pozitív jövőkép a „fiókban marad”, azaz hiányzik a részletekbe menő, lebontott cselekvés, akkor a változás elmarad.

7 A változás 4EL modellje Ellenállás

8 A szervezetfejlesztés (OD) fogalma Beckhardt szerint: „A szervezetfejlesztés tervszerű, a szervezet egészére kiterjedő, és felülről szervezett törekvés, amely a szervezet hatékonyságának és életképességének növelését célozza a szervezeti „folyamatokra” való tervszerű beavatkozás útján, magatartástudományi ismeretek felhasználásával.”

9 A sikeres szervezetfejlesztés feltételei stratégiai pozícióban lévő személy(ek) a probléma őszinte feltárását kívánja(ák), megvan a készség arra, hogy szembenézzenek a tényleges helyzettel, az erre vonatkozó adatokat fölhasználják ennek megváltoztatására, ennek valaki az élére áll (tanácsadó, kulcspozícióban levő funkcionális vezető), a tanácsadók és a funkcionális vezetők együttműködnek a probléma megvizsgálásában, megvan a készség bizonyos kockázat vállalására, új formák, kapcsolatok kipróbálása érdekében, realisztikus, hosszabb időtartamban gondolkodnak.

10 Miért és mikor válasszunk tanácsadót? A külső tanácsadó sajátosságai A tanácsadó alapkompetenciái Tanácsadók igénybevételének tipikus esetei

11 A külső tanácsadó sajátosságai Szervezetfejlesztési tanácsadó - szervezeten kívüli szakember - kezdeményezi, ösztönzi, vagy elősegíti a programot –A külső tanácsadó előnye  más szemszögből, tárgyilagosabban lát,  független a szervezet jutalmazási, hatalmi rendszerétől,  problémák esetén érdekelt a változtatás folytatásában

12 A tanácsadó alapkompetenciái Képes felmérni, elemezni és értékelni az ügyfél jelenlegi helyzetét és ehhez kapcsolódóan felépíteni a tanácsadási folyamatot. Képes az ügyféllel közösen a kívánatos jövő meghatározására. Képes az ügyfél munkatársaival együttdolgozva a kívánt jövő érdekében szükséges változások bevezetésére és a folyamatos fejlesztésre. Képes a tanácsadói és változási folyamat és fejlődés értékelésére. Képes a legújabb tanácsadói piaci követelményeknek megfelelni és azok szerint fellépni. Képes az ügyféllel a megfelelő és hiteles kapcsolat kialakítására. Képes elsajátítani a speciális tanácsadói feladatok ellátásához szükséges személyes és professzionális készségeket.

13 Tanácsadók igénybevételének tipikus esetei 1.A vállalattal való azonosulás elősegítése, kialakítása. 2.Az együttműködés fejlesztése szervezeti egységek, vezetők, egyének között. 3.Jövőtervezés, változtatási irányok kiválasztása és segítség a változtatás véghezvitelében. 4.Beruházás kapcsán a beruházást lebonyolító team menedzselése, az új szervezeti működés beindításának elősegítése. 5.Elmérgesedett konfliktusok kezelése. 6.Valamilyen konkrét szervezeti változáshoz az emberek mozgósítása. 7.Nagy gazdasági bajok esetén – „hátha ez segít”. 8.Széthúzás a vállalat különböző részlegei között.

14 Tanácsadók igénybevételének tipikus esetei 9.Új vezető a szervezet élén és szeretne összerázódni a stábjával. 10.A megváltozott környezeti feltételekhez való sikeres alkalmazkodás elősegítése. 11.A szervezet egészének céljait, érdekeit az egyes részlegek alárendelik saját, szűkebb céljaiknak. 12.„Szeretnék valami újat, korszerűt, ami egy kicsit feldobja a társaságot.” 13.Különböző vezetői készségek fejlesztésének igénye vezetők és utánpótlásuk részére.

15 A tanácsadói etika A szervezetfejlesztés értékei, alapfilozófiája A tanácsadói etika A Szervezetfejlesztők Magyarországi Társasága (SZMT) által összeállított követelményrendszer

16 A szervezetfejlesztés értékei, alapfilozófiája Az ember tisztelete Bizalom és támogatás A hatalom kiegyenlítődése Ütköztetés Részvétel

17 A tanácsadói etika 1.A tanácsadó az ügyfél érdekeit mindenkor a saját érdekei elé helyezi. 2.A tanácsadó csak olyan feladatra vállalkozik, amelynek szakszerű és magas szintű elvégzéséhez megvan az alapvető felkészültsége. 3.A tanácsadó nem vállal közreműködést olyan esetben, amikor tárgyilagosságát bármi befolyásolhatja. 4.A tanácsadó ügyfeleire vonatkozó minden információt szigorú titoktartással kezel. 5.A tanácsadó és az ügyfél közötti kapcsolatot általában szerződés szabályozza. 6.A tanácsadó és annak alkalmazottai nem fogadhatnak el az ügyféltől olyan juttatást, amelyet a szerződés nem tartalmaz. 7.A tanácsadó feladatának végzése során szorosan együttműködik az ügyféllel.

18 A tanácsadói etika 8.A tanácsadó nem titkolja el feladatának teljesítése során alkalmazott módszereit az ügyfél személyzete előtt. 9.A tanácsadó nem térhet ki ajánlásai megvalósításában való közreműködés elől. 10.A tanácsadó nem csábítja el és nem alkalmazza ügyfelének dolgozóit a munka befejezése után egy éven belül. 11.A tanácsadók a piaci verseny során egymást tiszteletben tartják és közösen munkálkodnak a szakma tekintélyén. 12.Egyazon ügyfélnél azonos feladatot („versenyfeladat”) két vagy több tanácsadó cég csak egymás tudtával vállal. 13.Egyazon ügyfélnél különböző feladatokon dolgozó tanácsadók egymással felveszik a kapcsolatot és rögzítik az esetleges érintkezési pontokat. 14.Egymás munkáinak felülvizsgálatát, véleményezését csak egymás tudtával vállalják.

19 Hogyan válasszunk tanácsadót? Amit reálisan elvárhatunk A megszerezhető tudás Amitől nekünk a legmegfelelőbb Az igényanalízis

20 Amit reálisan elvárhatunk Korszerű célok Korszerű ismeretek Korszerű módszerek Referenciák Több éves tapasztalat Sokféle tudású szakértő

21 A megszerezhető tudás Hogyan legyünk, váljunk, csináljuk…? A kertész és a fa ültetés Descartes matematikája és filozófiája A teljesség és a rész kapcsolata

22 Amitől nekünk a legmegfelelőbb tudjuk meg, hogy mi van a fekete dobozokban a vízvezeték szerelő és a házamat, lakásomat tervező mérnök nem szabad összekeverni a kettőt

23 Az igényanalízis Megoldás vs. támogatás A saját, emberi problémáimra adjon választ A minta minden körülmények között meghatározó Együttműködés nélkül nem megy

24

25

26

27

28

29 Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezdd, hogy fát gyűjtesz, felvágod a deszkákat és kiosztod a munkát, hanem a férfiak vágyát ébreszd fel, a nagy és határtalan tenger iránt. Antoine de Saint-Exupèry

30 A teljes slide-show megtekinthető és letölthető oldalon


Letölteni ppt "Miért, mikor és hogyan válasszunk tanácsadót? A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo Buonarotti SZMT tagja www.belsoero.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések