Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ki és milyen vagyok én (3-5 évesek). Nyelv és kommunikáció Célok: 1. Tudja megérteni a szöveget és tudja használni az új szavakat 2. Megértse, hogy a.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ki és milyen vagyok én (3-5 évesek). Nyelv és kommunikáció Célok: 1. Tudja megérteni a szöveget és tudja használni az új szavakat 2. Megértse, hogy a."— Előadás másolata:

1 Ki és milyen vagyok én (3-5 évesek)

2 Nyelv és kommunikáció Célok: 1. Tudja megérteni a szöveget és tudja használni az új szavakat 2. Megértse, hogy a szövegnek van értelme 3. Felismerjen egyszerű szavakat és betűket a szövegben Milyen formában lehet megvalósítani: 1. Vegyen részt csoportokban 2. Vegyen részt az aktivitásban 3. Beszélgessen a csoporttársaival és az óvónővel egy meséről (pl. tudja elmesélni egy rövid mesének a tartalmát) Témák: 1. Név és vezetéknév 2. Családtagok 3. Barátok, csoporttársai, akik őt körülveszik 4. Saját szobája, óvodája, családi házuk 5. Mik az elvárások (saját) a családjában és az óvodában

3 Tudományok Célok: 1. Tudja a formákat, színeket és tudja is megnevezni a kapcsolatokat (térbeli kapcsolatok) 2. Tudjon arról beszélni, amit a környezetében megfigyelt 3. Legyen véleménye Milyen formában lehet megvalósítani? 1. Ismerjen fel dolgokat, tárgyakat a teremből 2. Ismerjen fel különbségeket és hasonlóságokat csoportok között 3. Mondja meg, hogy hol van a teremben (asztalon, széken, jobbra vagy balra) Témák: 1. Tudjon különbséget tenni a geometriai alakzatok között (kör, kocka, háromszög) 2. Térbeli pozíciók: fent, lent, felette, jobbra, balra 3. 1 – 5ig számolás

4 Ember és társadalom Célok: 1. Ismerje és tartsa be a társadalmi szabályokat 2. Tartsa be a közlekedési szabályokat 3. Tudjon viselkedni egy megadott környezetben Milyen formában lehet megvalósítani? 1. Tanítsa meg várni egy adott helyzetben 2. Tanítsa meg a kötelességeit egy csoporton belül 3. Tegyen fel kérdéseket a szabályokról Témák: 1. Helység (a mi városunk) 2. Az ország, ahol él 3. Higiéniai szabályok 4. A gyerekek jogai

5 Esztétika és kreativitás Célok: 1. Legyen képes végigkísérni ritmikusan egy éneket 2. Tudja azt a felületet festeni, amit az óvó néni odaadott 3. Ismerje föl a saját rajzát Milyen formában lehet megvalósítani? 1. Ismertesse meg a festéket és az ecsetet 2. Mutassa meg hogyan kell egyenes és görbe vonalakat húzni (nyitott és zárt) 3. Tegyen ki két vagy több dekorációt, mintát ami ahhoz a témához kapcsolódik Témák: 1. Tudjon vonalon belül festeni 2. Tudjon nyomtatókat pecsételni 3. Felületet tudjon ecsettel befesteni

6 Pszichomotorika Célok: 1. Helyes testtatás kialakítása 2. Tér-, időérzék kifejlesztése 3. Legyen képes helyes testtartásra ülés, járás vagy mozgás közben Milyen formában lehet megvalósítani? 1. Ismertesse a gyerekkel a mozgáshoz szükséges eszközöket (labda, ugrókötél, stb.) 2. Játszva tanítsa meg a helyes testmozgást 3. Tartassa be a gyerekekkel a higiéniai szabályokat Téma: 1. Tudjon megnevezni testrészeket, amiket használ 2. Alak mozgás (járás, szökés, szaladás) 3. Tudjon szabályokat megérteni

7 Ki és milyen vagyok én (5-7 évesek)

8 Nyelv és kommunikáció Téma: 1. név: vezetéknév, keresztnév 2. Családtagok 3. Saját szobájáról, családi házukról, óvodájáról 4. Mik az elvárások a családban és az óvodában Tudományok Téma: 1. Tudjon 1-től 10-ig számolni 2. Tudja párba tenni őket (páros, páratlan) 3. Sok, kevés, több, még több ismerete 4. Meg tudja különböztetni a tárgyakat formájuk, nagyságuk szerint (kicsi, nagy, közepes) 5. Meg tudja különböztetni a geometriai alakokat (kör, kocka) 6. A térbeli elhelyezkedés (fent, lent, jobbra, balra, mellette) 7. Az intervallum használata 1-től 10-ig (összeadás, kivonás) 8. Az emberi test ismerete 9. A család megjelenése különböző helyzetekben pl. asztalnál, parkban, kiránduláson, a kertben 10. Különbségek a nyelvben, a vallásban

9 Ember és társadalom Téma: 1. A gyerek megjelenése különböző helyzetekben (asztalnál, játéknál, sétálás közben, vendégségben) 2. Lakhely 3. Barátok, szomszédok 4. Az ország, ahol él, és annak eredeti neve 5. A nemek különbsége 6. Kulturális különbségek 7. Gyerekjogok

10 Esztétika és kreativitás Téma: 1. A természet, a tárgyak hangjai 2. Beszéd, ének hangjai 3. Hangszín szerint (magas,mély, halk, hangos) 4. Ének, játék, zene 5. Játék az énekkel (pl. körben áll egy kislányka) 6. A tárgyak megnevezése (ceruza, vízfesték, ecset, plasztelin) 7. Színek megnevezése (piros, sárga, kék, zöld), semleges színek (fekete, fehér), és ezek árnyalatai, amik képződnek belőle Pszichomotorika Téma: 1. Testrészek megnevezése egy betöltött feladat után (nyak, láb, szem, fül, hát, térd – van két fülem, szemem, szám) 2. Motorikus mozgás, a menés variánsai (szaladás, sétálás)

11 Mi volt és mi lesz a Földön (3-5 évesek)

12 Nyelv és kommunikáció Célok: 1. Különítsék el a hangokat és a szavakat és mondják helyesen 2. Értsék meg azt, hogy az írásnak van értelme Hogyan lehet megvalósítani? 1. Tanítsuk meg a következő kérdésekre válaszolni: Miért? Hol? Mikor? Mit jelent? 2. Tanítsuk meg, hogy hogyan kell bánni egy könyvel, hol van az eleje és a vége, hogyan kell kinyitni 3. Beszéljünk a mese a szereplőiről és meséljék el Téma: 1. A körülötte lévő dolgok (ház, óvoda, csoport) 2. A szokások, a helyi és nemzeti tradíciók 3. A ruházat 4. Az emberek és a születési helyek 5. Az ősök, rokonok családon belül 6. Történelmi események 7. Anyagok, pl. föld, karton, fa, üvegek, műanyag 8. Közlekedési járművek

13 Tudományok Célok: 1. Ismerje meg a körülvevő világ elemeit (levegő, víz, növényzet) 2. Megtanulja az égitesteket (nap, Föld, csillagok) Hogyan lehet megvalósítani? 1. Játék közben beszélgessenek egy elképzelt világról pl. mintha a holdon lennének 2. Tegyenek fel kérdéseket azzal kapcsolatban, amiket tanultak, és amiket észleltek Téma: 1. Az évszakok változása 2. Város, falú, völgy, hegy, folyók, tengerek 3. A szerszámok és felszerelések a múltból 4. Fiatalság, öregség, jelen, múlt, jövő 5. Az emberek és aktivitásai

14 Ember és társadalom Hogyan lehet megvalósítani? 1. Ismerje és használja a sürgősségi számokat (112) 2. Válassza szét a képeket, könyveket, újságokat 3. Ismerje az ország fővárosát Téma: 1. nép, születési hely 2. Háború, béke 3. Együttélési szabályok 4. Megnevezze a tárgyakat (evőeszközök)

15 Esztétika és kreativitás Célok: 1. Megkülönböztesse a zenei hangokat, amelyek már be vannak rögzülve Téma: 1. Különböző hangszerek hangjai (dob, hegedű, zongora) Pszichomotorika Téma: 1. Különböző tornagyakorlatok

16 Mi volt és mi lesz a Földön (5-7 évesek)

17 Nyelv és kommunikáció Téma: 1. Az ember és a Föld fejlődése 2. Közlekedési eszközök (milyen volt régebb, milyen most és milyen lesz) Tudomány Célok: 1. Gazdagítsa az élményét az előző matematikai ismeretek alapján (tárgyak megnevezése, mennyiség csoportosítása az alapján, hogy milyen a formája, színe és magassága) 2. Számoljanak 1-től 10-ig felismerve azokat a csoportokat, amelyek 1-5-ig tartalmaznak tárgyakat 3. Felismerjék és körbejárják szóban vagy körben, rajzoljanak különböző változásokat a környezetéből

18 Hogyan lehet megvalósítani? 1. Tanítsuk meg őket, hogy úgy tudják csoportosítani a dolgokat, hogy amelyik formán “a 4” vagy “3”-ast azok mind kockák, és amelyekben “X 4” van az virág 2. Ismerje és használja a számokat Téma: 1. Időtartam (most, akkor, később, nap, este) 2. Ismerje és tudja használni a számokat ig

19 Esztétika és kreativitás Hogyan valósítsuk meg? 1. Énekeljenek dalokat a gyerekekkel, és a gyerekek is próbáljanak egyedül vagy az óvónővel együtt 2. Énekeljenek ismert dalokat úgy, hogy közben mozogjanak és használjanak hangszereket, pl. dobot, csengőt Téma: 1. Természet hangja, tárgyak hangja a környezetből 2. Különböző hangszerek hangja, pl. dob, hegedű, gitár 3. Beszéd és az ének hangja 4. Különböző hangszínek ismerete (magas, alacsony) 5. Különböző tárgyak megkülönböztetése: ceruza, vízfesték 6. Színek különböztetése: piros, sárga, kék, zöld, a fehér, fekete és ezek keverésének kombinációi Pszichomotorika Téma: 1. Testrészek megnevezése 2. Különböző mozgást fejlesztő táncok (mini-foci, mini-kosár)


Letölteni ppt "Ki és milyen vagyok én (3-5 évesek). Nyelv és kommunikáció Célok: 1. Tudja megérteni a szöveget és tudja használni az új szavakat 2. Megértse, hogy a."

Hasonló előadás


Google Hirdetések