Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Embléma, logotípia, piktogram, címer.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Embléma, logotípia, piktogram, címer."— Előadás másolata:

1 Embléma, logotípia, piktogram, címer

2 Logotípia LOGÓ: a beszéddel kapcsolatos fogalom, a beszéddel kapcsolatos dologra utal A logó szó valójában az emblémában szereplő feliratra utal Az EMBLÉMA a helyes megnevezés (bár a köznyelvben nem annyira használatos kifejezés, mint a logó). Egy szó leírása, egy cég leírt nevének képe önmagában is jelképpé válhat, ezt nevezzük névemblémának (pl.: IKEA, a cég nevének leírása emblémává alakult) .

3 Milyen szöveg (logotipia) szerepeljen az emblémában?
Általában a cég nevét , azaz tulajdonneveket szoktak tartalmazni az emblémák, legtöbbször mozaikszó formájában, hiszen a rövidség a cél. A mozaikszó lehet 1. betűszó: MÁV (Magyar Állami vasutak), BKV, BBC, MTV (Magyar Televízió) MÚOSZ (Magyar Újságírók Országos Szövetsége) 2. szóösszetétel: Közért , Keravill , Ofotért (Optikai Finommechanikai és Fotócikkeket Értékesítő Vállalat) 3. egyéb mozaikszó: egész szavakat megőrző intézménynév Budataxi, Délhús

4 Milyen szöveg (logotipia) szerepeljen az emblémában?
Legyen rövid (hamar köztudatba kerüljön) Könnyen kimondható (ne legyen sok mássalhangzó egymás mellett) Idegen nyelven is hasonlóképpen hangozzon Jó, ha jelent valamit

5 Hogyan legyen grafikailag felépítve egy embléma?
- sematikus alakokat, grafikai elemeket tartalmazzon - sematikus: lényeges vonásokra leegyszerűsített ábrázolás kevés, szín használata (ajánlott: 3) jól olvasható betűtípust alkalmazzunk ne tartalmazzon vékony vonalakat, ne tartalmazzon kicsi méretű betűt

6 Hogyan jelképezzen, milyen grafikai elemeket tartalmazzon?
Mit jelképezzen? terméket, árut, céget, eszmét, ideológiát, hiedelmet, mániát, hatalmat, életformát, filozófiát, világképet, zsenialitást

7 Mit vegyünk figyelembe tervezéskor?
1. célcsoportot mit gyárt a cég / milyen szolgáltatásokat kínál milyen a termék jellege (tömeges, kommersz, exkluzív) mely rétegeket érint a gyártószolgáltató termékeivel érintettek: életkora, neme, társadalmi helyzete, műveltsége, vallása, politikai befolyásoltsága, életfelfogása, életérzése, nézete, hobbija, mániája, szenvedélye

8 Mit vegyünk figyelembe tervezéskor?
2. Reklámhordozók különböző fajtáján jól mutasson színes, fekete-fehér sajtóban, televízióban, monitoron történő megjelenés cégtábla épületreklám csomagoló eszköz járműreklám üveg, ötvösmunka, fémbe vésett szövet, fröccsentés műanyag A rajta lévő grafikai elemek felirat (azaz logo rész) nélkül is jól mutassanak, (már ha nem maga a szöveg adja a fő motívumot az emblémában

9 Piktogram Piktogramokat speciális feladatkörre hoznak létre, pl:
- olimpiákra világkiállításokra, fesztiválokra, vásárokra irodaházakban, kórházakban, bankokban közlekedésben Cél: azonnal értelmezni tudjuk és tájékozódni tudjunk az alapján (egyértelmű) Az embléma képe nem ilyen egyértelmű, kissé átvitt, szimbolikus (jelképes)

10 jó példák:

11 rossz példák:

12

13 MAN

14 FAGOR

15 Jól bevált igazi brand-ek ikonjai

16 Google ikonok

17 Web 2.0-es szolgáltatáshoz
kapcsolódó ikon

18 On-line vásárláshoz kapcsolódó ikon


Letölteni ppt "Embléma, logotípia, piktogram, címer."

Hasonló előadás


Google Hirdetések