Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Attitűd 21 Bt.. Mit fejleszt: A logikai készséget, a kombinációs készséget. Menete: A résztvevők egy lapon kapják a feladvány, amelyben bizonyos számú.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Attitűd 21 Bt.. Mit fejleszt: A logikai készséget, a kombinációs készséget. Menete: A résztvevők egy lapon kapják a feladvány, amelyben bizonyos számú."— Előadás másolata:

1 Attitűd 21 Bt.

2

3 Mit fejleszt: A logikai készséget, a kombinációs készséget. Menete: A résztvevők egy lapon kapják a feladvány, amelyben bizonyos számú lépés után nyer az X. Ezeknek, a lépéseknek a koordinátáit kell leírniuk a füzetbe. Attitűd 21 Bt.

4 O 6.OXXX 5.XOXXXXO 4.OXOO 3.XOO 2.OO 1. ABCDEFGHIJ XO D8 D7 E7 H4 C9 X indul és 3 lépésben nyer! O X X X O Attitűd 21 Bt.

5

6 Mit fejleszt: A gyakorlat a kombinatív készséget, a szókincset, a verbális logikát fejleszti. Menete: A feladatban összekevert betűkből kell kitalálni neveket, ételeket, stb. Attitűd 21 Bt.

7 A betűkből rakd össze a szavakat! Melyik szó nem illik a többi közé? RICAAFN MTÉNE OLNAG YSALPON RYAGMA ESHC FRANCIA NÉMET ANGOL SPANYOL MAGYAR CSEH Az angol, mert magánhangzóval kezdődik. Attitűd 21 Bt.

8

9 Mit fejleszt: A konvergens gondolkodás fejlesztésének egyik nagyszerű feladata. Segítségével a logikai gondolkodás, a hasonló és különböző viszonyok felismerése valamint a választás felelősségének felismerése fejleszthető. Menete: E gyakorlatban a feladat az analógiák kiegészítése ill. az analógiák helyességének megítélése. Kétfajta kiegészítő típusú és egy helyességet megítélő gyakorlattal találkozhatunk. A típus: Az első kiegészítő típusnál olyan analógiákat adunk meg, amelyekben az első szó-párból az első elem, a második szó-párból pedig a második elem hiányzik. A feladat a két pár kiegészítése lesz, amelynek eredményeképpen egymásnak megfelelő analógiákat kapunk. A szavakat, amelyekkel az analógiákat ki kell egészíteni, a (mindegyik analógia számára külön-külön) megadott négy szó közül választják ki. Az első analógiát kiegészítő szót az számozású szavak közül, a második analógiát kiegészítő szót az A - D jelölésű négy szó közül választjuk ki. Tehát a helyes válaszokat szám - betű pár alakjában kell megadni. B típus: A második változatban az első szó-pár van megadva, a feladat pedig a megadott négy szó-pár közül kiválasztani azt, amelyik az első szó-párral megegyező analógián alapul. Más szóval egyfajta közös nevező megtalálásáról van szó. Attitűd 21 Bt.

10 I.…(szám)… úgy viszonyul a KALÁSZHOZ, mint a KRUMPLI a …(betű)… 1. búzaszem2. szár3. gyom4. kasza A. burgonyaB. csalánC. kapaD. zsák II. A PÚDER úgy viszonyul az ARCHOZ, mint 1. a VAJ a KENYÉRHEZ 2. a POR az ABLAKHOZ 3. a tojás HÉJA a SÁRGÁJÁHOZ 4. a FESTÉK a FALHOZ. Megoldás:1 - D, magában foglalási viszony Megoldás:4. eltakarás, elfedés Attitűd 21 Bt.

11

12 Mit fejleszt: A kombinációs készséget és a kreativitást. Menete: A képeken, több kockán, betűket látnak a gyerekek. Ha a kockákat helyes sorrendbe rakjuk, akkor a kockákon lévő betűket összeolvasva három értelmes szót kapunk. A helyes sorrend megállapítása a feladat. Az elején a könnyebb feladatoknál a betűket az azonos színű lapokról kell venni. Később a nehezebb feladatoknál az eges kockán lévő betűk a kocka bármely oldalán lehetnek Attitűd 21 Bt.

13 Adja meg három állat nevét úgy, hogy egy-egy szóhoz minden kockáról csak egy-egy betűt használ fel! Megoldás:gorilla, elefánt, szarvas Attitűd 21 Bt.

14

15 Mit fejleszt: A kombinációs készséget, a kreativitást és a szókincset. Menete: A feladatokban piramis formájú alakzatokat kell építeni – szavakból! A felső két betűtől úgy kell eljutni a talapzatig, hogy az egyes vízszintes sorokban kialakított értelmes szavak meglévő betűihez minden emeleten egy-egy betűt hozzáadunk. Az így megtoldott betűsorból a megadott meghatározásra új értelmes szót kell alkotni. Vagyis esetünkben a piramist felülről építjük lefelé. Attitűd 21 Bt.

16 ÁR ÁSR ÁRAS RGAÁS RGAÁPS A P G S 6

17

18 Mit fejleszt: A szókincset. Menete: olyan magyar szavakat kell keresni, amelyekben a feltüntetett mássalhangzók egymás mellé kerültek. Elképzelhető, hogy több megoldás is van, ezeket érdemes lejegyezni. Attitűd 21 Bt.

19 NKF NKR NLJ NNYCS hazánkfia, rönkfa konkrét, bankrabló ajánljuk könnycsepp, szennycsatorna Attitűd 21 Bt.

20

21 Mit fejleszt: A figyelemkoncentrációt, a vizuális differenciáló és diszkrimináló készséget, az elvonatkoztatási készséget Menete: A feladatban a betűk/szavak nyomtatási színét kell elolvasni a szavak tartalmának figyelembevétele nélkül. Attitűd 21 Bt.

22 PIROS NARANCSSÁRGA SÖTÉTKÉK SZÜRKE LILA ZÖLD BORDÓ SÖTÉTZÖLD FEHÉR Attitűd 21 Bt.

23

24 Mit fejleszt: A kategorikus, rendszerező gondolkodást, a tulajdonságok, jellemzők alapján való halmazalkotást, csoportosítást. Menete: Először képeket, majd szavakat kell valamilyen szempont alapján csoportokba sorolni, és megadni a csoportok elnevezését. Fontos, hogy a gyerekek felismerjék az egy csoportba tartozó dolgok közös tulajdonságait, jellemzőit. Attitűd 21 Bt.

25 hangya cinke mókus méh gólya egér darázs galamb kutya légy fülemüle vaddisznó pacsirta macska tücsök Attitűd 21 Bt.

26 MadarakEmlős állatokRovarok CinkeVaddisznóMéh GalambMókusDarázs GólyaEgérLégy FülemüleKutyaHangya PacsirtaMacskaTücsök Attitűd 21 Bt.

27

28 Mit fejleszt: A megfigyelőképességet és a rövidtávú memóriát fejleszti. Menete: Milyen nyomozó válna belőletek? Mennyire vagytok jó megfigyelők? A pedagógus bemutatja a diaképeket (a bemutatás ideje körülbelül 25 másodperc), majd ezután megmutatja a képre vonatkozó kérdéseket. Először a kép egészét kell szemügyre venni, ezután az összes részletet (a részletek közötti arányviszonyokat is beleértve), végezetül, pedig újból az egész képet kell felölelni. A vezető kérdései nemcsak arra vonatkoznak, hogy mi látható fizikailag a képen, hanem a kép megtekintése után levonható következtetésekre is. Attitűd 21 Bt.

29 AGrafikusunk tizenhat hibát ejtett a rajzán. Melyek ezek?

30 Az arckép fordítva van a komódon álló képkeretben.Az óra kakukkja túl nagy és nem fér be a kisajtón.A kakukk szól, holott az óra nem mutat kerek időt.Az égen két holdsarló látható.Az ablakon kulcszár van. A falon függő kép keretlécei nem egyformák. A kutyának három mellső lába van.Az asztalfőn ülő férfi előtti pohárnak nincs talpa.A háttal ülő férfi bal füle kétszer olyan nagy, mint a jobb. Székének hiányzik egy lába. A szemben ülő férfi kabátujja csíkos.Jobb kezén hat ujj van.A tálba nyelével van beszúrva a villa.A háziasszonynak két különböző cipője van.A terítő bal oldalán más a szegély, mint a jobb oldalán. Az előtérben látható üvegben vörösbor van, holott a hárslevelű fehér.

31 Attitűd 21 Bt.

32 Mit fejleszt: A logikus gondolkodást, a matematikai gondolkodást, a rendszerező képességet. Menete: A képen dominókat látunk egy sorban, az utolsó dominó helyén egy kérdőjellel. Az egymást követő dominókon a pöttyök valamilyen logikai összefüggés szerint követik egymást. Feladat: kitalálni, hogy az alul megjelenített dominók közül, melyik illik a kérdőjel helyére Attitűd 21 Bt.

33 a) b) c) Melyik dominó következik a sorban? A dominókon lévő pontok összege osztható hárommal. Attitűd 21 Bt.

34

35 Mit fejleszt: Koncentráció készséget, figyelmet, térlátást. Menete: Egy téglalapban különböző alakzatok találhatók. A feladat, hogy egyenes vonalak segítségével olyan területeket hozunk létre, amelyekben ugyanannyi alakzat található. Az egyenes vonalakat két végpontjuk segítségével adhatjuk meg egyértelműen. A végpontok nem mások, mint a téglalap oldalain elhelyezkedő számok Attitűd 21 Bt.

36 Három egyenes vonallal kössön össze két-két számot úgy, hogy ezzel a téglalap hat részre osztódjék, és mindegyik részbe három különböző kutya jusson! Attitűd 21 Bt.

37

38 Mit fejleszt: A kreativitást és kommunikációs készséget. Menete: Milyen filmet készítenél az adott képekből? Te vagy a rendező! A gyerekek a kapott képekből egy történetet alkotnak. A képek sorrendjét tetszőlegesen választhatják meg. Attitűd 21 Bt.

39 A dián látható képek segítségével találj ki egy forgatókönyvet, amelyből szívesen csinálnál filmet! Bármennyi képet felhasználhatsz, bármilyen sorrendben.

40 Attitűd 21 Bt.

41 Mit fejleszt: olvasási készséget, fixációs szélességet, szemkoordinációt. Menete: A diákon szavakat ill. szósorozatokat látunk, nagyon rövid kivetítési idő alatt. A tanulók feladata leolvasni a képernyőn rendkívül rövid ideig szereplő szavakat. A gyakorlat eredményes elvégzése céljából a képernyő központi részén a szavak alatt elhelyezett vonalnál kissé feljebb kell nézni. A szavak kivetítésének nem szabad betűről betűre, balról jobbra olvasni, hanem a szavak alatti pontra összpontosítva egy szempillantással kell azokat felölelni. A gyakorlatszerzéssel párhuzamosan a szavak/kifejezése egyre hosszabbak lesznek, ez új ritmusú olvasási képesség kialakulásához vezet, ahol nagyobb szövegrészeket egy pillantással, a tekintet betűről betűre haladása nélkül kell felölelni. Ezért felhívjuk a tanulók figyelmét, hogy a hosszabb szavaknál/kifejezéseknél is tartsák magukat a szabályhoz, miszerint a szó alatti pontra összpontosítva az egész kifejezést ragadják meg tekintetükkel.

42 a Attitűd 21 Bt.

43 már Attitűd 21 Bt.

44 tanár Attitűd 21 Bt.

45 lemezek Attitűd 21 Bt.

46 temesvári Attitűd 21 Bt.

47 kecskebékát Attitűd 21 Bt.

48 mozdulatlanul Attitűd 21 Bt.

49 megemelhetetlen Attitűd 21 Bt.

50 hajlíthatatlanságot Attitűd 21 Bt.

51 ne egyél ma semmit Attitűd 21 Bt.

52 ideje már eltávoznunk Attitűd 21 Bt.

53 drótkerítést vontak körbe Attitűd 21 Bt.

54 magasan szálló madárhad Attitűd 21 Bt.

55 gyorsolvasással ismerkedünk Attitűd 21 Bt.

56 ezt már talán nem tudod fölfogni Attitűd 21 Bt.

57 kellemes emberekkel beszélgetünk Attitűd 21 Bt.

58

59 Mit fejleszt: A logikai gondolkodást és a szövegértést. Menete: A feladatok szereplői az Igazmondók és a Füllentők. Az Igazmondókra jellemző, hogy kizárólag igazat mondanak (nagyon rendes emberekről van szó). A Füllentők viszont olyan emberek, akik soha nem mondanak igazat. Képzeljük el, hogy utazóként eljutottunk a szigetre, ahol az Igazmondók és a Füllentők élnek. Itt nagyon nehéz tájékozódni, hogy ki az Igazmondó és ki a Füllentő. Ezt a munkafüzetben található állításokból kell meghatározni. Attitűd 21 Bt.

60 Képzeljük el, hogy utazóként eljutottunk a szigetre, ahol csak az Igazmondók és a Füllentők élnek. Itt nagyon nehéz tájékozódni, hogy ki az Igazmondó és ki a Füllentő. A logikai gondolkodással felfegyverkezve, próbáljuk meg kitalálni, ki kicsoda. Attitűd 21 Bt.

61 Arkhimédesz: - Mindketten Igazmondók vagyunk. Bohr:- De hát te, Arkhimédesz, Füllentő vagy. Egy napon Utazó érkezett a szigetre. Alig, hogy lelépett a hajó fedélzetéről, a parton két sétáló férfival találkozott. Kíváncsi volt, melyik Igazmondó és melyik Füllentő. - Jó napot, kik vagytok? - kérdezte. A válaszok a következők voltak Attitűd 21 Bt.

62 Ez az ajtó szürke.IGAZ Ez az ajtó fekete.HAMIS ellentmondás Ha két állítás közül az egyik IGAZ, a másik pedig ennek ellentmond, azaz a két állítás egy időben nem lehet igaz, akkor a másik állítás HAMIS! (az ellentmondás fogalma) Attitűd 21 Bt.

63 Feladat: Mondjunk felváltva igaz és hamis állításokat a képen látható autóról! Ez egy Ferrari. Ez egy Trabant. Az autó piros. Az autó kék. Az autó nyitott tetejű. Az autó zárt. Az autó kétszemélyes. Az autó 6 személyes. Attitűd 21 Bt.

64 Ez egy golyóstoll. Ez egy csirke. HAMIS ellentmondás Ha két állítás közül az egyik HAMIS, a másik pedig ennek ellentmond, akkor a másik állítás vagy IGAZ, vagy HAMIS! Attitűd 21 Bt.

65 Ha két személy ellentmond egymásnak, akkor: - az egyik igazat mond, a másik pedig hazudik, vagy - mindketten hazudnak. ellentmondás Attitűd 21 Bt.

66 Arkhimédesz: - Mindketten Igazmondók vagyunk. Bohr:- De hát te, Arkhimédesz, Füllentő vagy. Magyarázat: Arkhimédesz és Bohr kijelentései között ellentmondás van, tehát legalább az egyik állítás hamis. Ebből következően mindketten nem mondhatnak igazat, vagyis Arkhimédesz a Füllentő és Bohr az Igazmondó. Arkhimédesz: Füllentő Bohr: Igazmondó Egy napon Utazó érkezett a szigetre. Alig, hogy lelépett a hajó fedélzetéről, a parton két sétáló férfival találkozott. Kíváncsi volt, melyik Igazmondó és melyik Füllentő. - Jó napot, kik vagytok? - kérdezte. A válaszok a következők voltak Attitűd 21 Bt.

67

68 Mit fejleszt: A figyelmet és a koncentrációt, valamint a rendszerező gondolkodást. Menete: A gyakorlat diaképei egy furcsa széf bizonyos számú nyomógombból álló kódzárát ábrázolják. A gombokat meghatározott sorrendben kell lenyomni ahhoz, hogy kinyíljon a széf. Mindegyik gombon egy nyíl, és egy szám szerepel. A nyíl jelöli a következő nyomógomb elhelyezkedésének irányát, a szám pedig meghatározza, hogy milyen távolságban. (azaz hány gombnyira) van a soron következő nyomógomb. Sajnos nem tudjuk, hogy melyik gombot kell elsőként lenyomni. Tudjuk viszont, hogy: - az összes gombot a megfelelő sorrendben kell lenyomni; - mindegyik gombot csak egyszer lehet lenyomni; - az utolsó (a széfet nyitó) gombon egy kereszt (X) látható. A gyerekek feladata meghatározni az elsőként lenyomandó gombot. A válaszban a keresett gomb koordinátáit kell megadni. Attitűd 21 Bt.

69 I A 223 B 3112 C 3121 D 2323 Attitűd 21 Bt.

70

71 Egy tréfás kedvű kalóz három kincses ládát rejtett el egy barlangban. Mindegyiken elhelyezett egy táblát, miszerint benne van-e a kincs, vagy sem. Kiderült azonban, hogy a kalóz, csaló és hazudós, mi több, kedveli a logikát. Amit biztosan tudunk, hogy a kincs mindig - egy adott feladatot alapul véve - csak egy ládában lehet. Attitűd 21 Bt.

72 A három kincsesláda közül csak az egyik rejt kincset. Próbáljuk megfejteni a feliratok alapján, hogy melyik ládában van a kincs. Sajnos a fenti három mondat közül csak egy igaz. Hol van a kincs? Itt van a kincs.Az első ládában nincs kincs. Itt nincs kincs. Attitűd 21 Bt.

73 Ha mindhárom mondat igaz lenne, nem lenne köztük ellentmondás. Van egy igaz mondatunk és két hamis mondatunk. Ha a hamisakat igazzá tudnánk tenni, csupa igaz mondatot kapnánk, amelyből egyértelműen kiderülne, hogy hol a kincs. Magyarázat: Hogyan lesz a hamis mondatból igaz? A Föld kocka alakú. (HAMIS) Nem igaz, hogy a Föld kocka alakú. (IGAZ) Ha a hamis mondatot tagadom, igazzá válik! Itt van a kincs.Az első ládában nincs kincs. Itt nincs kincs. csak egy igaz Attitűd 21 Bt.

74 Mivel nem tudjuk, hogy melyik az igaz mondat, tegyük fel, hogy az első az igaz. Ekkor tagadjuk a második és a harmadik láda alatti mondatot, hogy igaz mondatokat kapjunk. Ha helyes volt a feltételezés, akkor a három mondat között nem lesz ellentmondás. Itt van a kincs. Az első ládában nincs kincs. Itt nincs kincs. Igaz, hogy az első és a második mondat között nincs ellentmondás, de az 1. – 3. és a 2. – 3. mondat ellentmond egymásnak, tehát nem az első mondat az igaz. Itt van a kincs. Az első ládában van a kincs. Itt van a kincs. Attitűd 21 Bt.

75 Tegyük most fel, hogy a második láda alatti mondat az igaz. Tagadjuk az első és a harmadik láda alatti mondatokat, hogy csupa igaz mondatot kapjunk! Itt van a kincs. Az első ládában nincs kincs. Itt nincs kincs. A mondatok között nincs ellentmondás, tehát megtaláltuk az igaz mondatot. Most már csak az a kérdés, hogy hol a kincs? A harmadik láda alatti mondat szerint éppen a harmadik ládában van. Itt nincs kincs. Az első ládában nincs kincs. Itt van a kincs. Attitűd 21 Bt.

76

77 Mit fejleszt: A térlátást. Menete: A diaképeken egyforma kis kockákból felépülő nagy kockákat láthatunk, de a kis kockáknak hiányzik egy része. A résztvevők feladata megállapítani, hogy hány kis kocka (alkotóelem) hiányzik. Képzeletben ki kell egészíteniük a hiányzó elemekkel a csorba kockát, azaz „rekonstruálniuk” kell az eredeti, teljes alakzatot. Ehhez a feladathoz kisebb részekre kell tagolni a dián szereplő kockát. A hiányzó részeket ki lehet egészíteni soronként, oszloponként vagy akár nagyobb egységenként. Attitűd 21 Bt.

78

79

80 Mit fejleszt: Koncentrációs készséget, szókincset, kommunikációt. Menete: A feladatban szólásokat, közmondásokat rejtettünk el úgy, hogy az egyes betűket különféle ábrákkal helyettesítettük. Ahhoz, hogy kiderüljön, mit rejtettünk el, az ábrák alá, oda kell írni a megfelelő betűt. A megfejtés után a további feladat, hogy magyarázzák meg a közmondást, szólást. Attitűd 21 Bt.

81 S M E B I É Ü R A Z K G T N Á A dia felső részén található képek és az alattuk levő betűk segítségével fejtsétek meg, melyik közmondást rejtettük el. Ha sikerült megfejteni, magyarázd meg a közmondást! MEGFEJTÉS: Szükségben ismerszik meg a barát. Attitűd 21 Bt.

82

83 Mit fejleszt: A gyakorlat a kombinatív készséget, a szókincset, a verbális logikát fejleszti. Menete: A feladatban megadott számú lépésben kell eljutni az első szótól a másodikig, a megadott cserékkel és a betűk sorrendjének szükség szerinti módosításával, ragozott szóalakok használata nélkül! Az igék szótári alakban vagy igenévként fordulhatnak elő, a magánhangzók hosszú vagy rövid alakjának különbözősége nem számít. Attitűd 21 Bt.

84 Jusson el hat lépésben BUDÁ-tól PEST-ig a megadott cserékkel és a betűk sorrendjének szükség szerinti módosításával, ragozott szóalakok használata nélkül! Az igék szótári alakban vagy igenévként fordulhatnak elő, a magánhangzók hosszú vagy rövid alakjának különbözősége nem számít. Attitűd 21 Bt.

85 PEST BUDA D-T B-S U-É A-Z É-E TUBA SATU SÉTA ÉSZT TESZ Z-P

86

87 Mit fejleszt: Koncentráció készséget, figyelmet, térlátást, numerikus memóriát Menete: A gyermekek feladata a dián tátható pálcikák meghatározott sorrendben történő leemelése úgy, hogy a képzeletbeli leemeléskor mindig az éppen legfelül lévő pálcikát vegyék le. Ismertessük a gyerekekkel a számok ragacsokra fűzésének lehetőségét. A gyakorlatot a gyermekek fejben végzik, a dia kivetítése alatt semmit sem szabad írni. Attitűd 21 Bt.

88

89

90 Mit fejleszt: A matematikai logikát és a logikus gondolkodást. Menete: Az egyes diákon három mérleg látható, serpenyőikben különböző tárgyakkal. Két mérlegben mindkét serpenyőben találhatók tárgyak, ezek a mérlegek egyensúlyában vannak. A tanulók feladata a fenti két mérleg terheléséből kiindulva meghatározni, hány meghatározott tárgynak kell az alsó mérleg üres serpenyőjében lennie, hogy az egyensúly meglegyen. A feladatot kétféleképpen is meg lehet oldani. Az első módszer megfelelő egyenletrendszer felállításán és megoldásán alapul E módszer a tanulók a matematikai órákról más ismerik, ezért nem fogjuk a foglalkozásokon alkalmazni. A második módszert gondolatbelinek is nevezhetjük. Azon alapul, hogy képzeletben áthelyezzük (levesszük és feltesszük) a tárgyakat a mérleg (vagy mérlegek) serpenyőin. A tárgyak megfelelő rendszerezésével, ill figyelembe véve, hogy két mérleg egyensúlyban van, meg kell állapítani az egyes tárgyak súlyának viszonyát Ennek megállapítása után már könnyedén megválaszolhatjuk a kérdést, hány tárgy egyensúlyozza ki a harmadik mérleg serpenyőjében elhelyezett tárgyakat Attitűd 21 Bt.

91

92

93 Mit fejleszt: A rendszerező, kategorizáló, analogikus gondolkodást. Menete: A gyakorlatban a gyerekek feladata a tanár által megadott sorozatok elemei közötti összefüggés megtalálása. Ez nem tetszőleges szabályszerűség, hanem a tanár találja ki. A feladat helyes megoldása céljából a gyerekek mindenféle más elemet (vagy ezek sorozatait) sorolnak fel, melyek vagy megfelelnek a tanár által meghatározott összefüggéseknek vagy nem Minden egyes javaslatra a tanár válasza „igen” (ha az elem megfelel a szabálynak) ill. „nem” (ha az elem nem felel meg a szabálynak) lehet. Ha valamelyik gyerek elegendő számú példa megoldása után úgy véli, megfejtette, mi köti össze a sorozat egyes elemeit, kimondja a keresett összefüggés lényegét - és ez a feladat megoldása. Attitűd 21 Bt.

94 Budapest, Debrecen, Miskolc pulóver, ing, kalap harkály, sirály, bagoly szög, kampó, tű szíj, szőnyeg, papír európai városok derékon felül hordott ruhák „ ly"-os szavak rögzítők lapos tárgyak Attitűd 21 Bt.

95

96 Mit fejleszt: A térlátást és a figyelmet. Menete: A képeken egy analóg órát látunk, amelyről le kell olvasni a pontos időt. A nehezített változatban az órák tükörképét látjuk, és erről kell leolvasni helyesen a pontos időt. Attitűd 21 Bt.

97 Az órán csak a kismutató látszik. Becsüljétek meg, mennyit mutathat az óra! Figyelj: tükörkép! Attitűd 21 Bt.

98 2.05 Attitűd 21 Bt.

99 5.35 Attitűd 21 Bt.

100

101 Mit fejleszt: A figyelmet és a megfigyelőkészséget fejleszti. Menete: A tanulók feladata a foglalkozásokon megadott szavak megváltoztatása a következő szabálynak megfelelően: a megadott szó mindegyik betűjét az ábécében előtte álló betűvel cserélünk fel. Megjegyzés: Valamennyi alkalmazásnál a következő ábécét vesszük alapul: A, Á, B, C, D, E, É, F, G, H, I, Í, J, K, L, M, N, O, Ó, Ö, Ő, P, R, S, T, U, Ú, Ü, Ű, V, X, Y, Z. Mint látható, kihagytuk a kettős betűket (CS, GY, LY, NY, SZ, ZS) Attitűd 21 Bt.

102 A feladat, a megadott szavak megváltoztatása a következő szabálynak megfelelően: a megadott szó mindegyik betűjét az ábécében előtte álló betűvel cserélünk fel. Példa: Az ISKOLA szót a fenti szabálynak megfelelően a következőképpen változtatjuk meg: Az „I” betű előtt az ábécében a „H” betű található; az „S” előtt az „R”, a „K” előtt a „J”, az „O” előtt az „N”, az „L” előtt a „K”, az „A” előtt a „Z”. Így tehát a megoldás a „HRJNKZ” szó. Megjegyzés: Valamennyi alkalmazásnál a következő ábécét vesszük alapul: A, Á, B, C, D, E, É, F, G, H, I, Í, J, K, L, M, N, O, Ó, Ö, Ő, P, R, S, T, U, Ú, Ü, Ű, V, X, Y, Z Attitűd 21 Bt.

103 1. ASZTALZ R Y S Z K 2. REGÉNYP D F E M X 3. CERUZAB D P T Y Z A Á B C D E É F G H I Í J K L M N O Ó Ö Ő P R S T U Ú Ü Ű V X Y Z Attitűd 21 Bt.


Letölteni ppt "Attitűd 21 Bt.. Mit fejleszt: A logikai készséget, a kombinációs készséget. Menete: A résztvevők egy lapon kapják a feladvány, amelyben bizonyos számú."

Hasonló előadás


Google Hirdetések