Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Magyar Művészetoktatásért Országos Szakmai Szervezet A Magyar Művészetoktatásért Országos Szakmai Szervezet.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Magyar Művészetoktatásért Országos Szakmai Szervezet A Magyar Művészetoktatásért Országos Szakmai Szervezet."— Előadás másolata:

1 A Magyar Művészetoktatásért Országos Szakmai Szervezet A Magyar Művészetoktatásért Országos Szakmai Szervezet

2 MAMOSZ Egyesületünk nyilvántartásba vétele közhasznú szervezetként december 20-án Pk /2005/3 számon megtörtént, év januárjában az Oktatási Minisztérium is regisztrálta a közoktatásban érdekelt szakmai szervezetek körében. Egyesületünk nyilvántartásba vétele közhasznú szervezetként december 20-án Pk /2005/3 számon megtörtént, év januárjában az Oktatási Minisztérium is regisztrálta a közoktatásban érdekelt szakmai szervezetek körében.

3 MAMOSZ MAMOSZ A szervezet elsősorban a műfajokon is átnyúló közös célok érdekképviselete és szolgálata céljából jött létre a zeneművészet, a tánc-, a szín- és bábművészet, valamint a képző- és iparművészeti ágak oktatásában résztvevő művészek és művészetoktatási szakértők önálló kezdeményezéseként. A szervezet elsősorban a műfajokon is átnyúló közös célok érdekképviselete és szolgálata céljából jött létre a zeneművészet, a tánc-, a szín- és bábművészet, valamint a képző- és iparművészeti ágak oktatásában résztvevő művészek és művészetoktatási szakértők önálló kezdeményezéseként. Több évtizedes tapasztalattal rendelkező művészek, szakemberek az alapító tagjai. Több évtizedes tapasztalattal rendelkező művészek, szakemberek az alapító tagjai. Az elnökségben és a szakmai bizottságokban egyenrangú és azonos számú a művészeti ágak képviselete. Az elnökségben és a szakmai bizottságokban egyenrangú és azonos számú a művészeti ágak képviselete.

4 A MAMOSZ feladata Tevékenységével segítse a magyar művészetoktatás szakmai munkáját, képviselje szakmai érdekeit. Tevékenységével segítse a magyar művészetoktatás szakmai munkáját, képviselje szakmai érdekeit. A művészetoktatás társadalmi elismertségének, magas szakmai színvonalának elősegítése révén járuljon hozzá a magyar társadalom művészeteket értő és művelő nemzedékének felnövekedéséhez. A művészetoktatás társadalmi elismertségének, magas szakmai színvonalának elősegítése révén járuljon hozzá a magyar társadalom művészeteket értő és művelő nemzedékének felnövekedéséhez. Segítse a művészetoktatási intézményekben folyó szakmai munka értékelését, minősítését. Segítse a művészetoktatási intézményekben folyó szakmai munka értékelését, minősítését. Szakmai garanciát kíván nyújtani a művészetoktatást igénybe vevő tanulók, szülők, a művészetoktatásban érdekelt állami és más szervezetek számára. Szakmai garanciát kíván nyújtani a művészetoktatást igénybe vevő tanulók, szülők, a művészetoktatásban érdekelt állami és más szervezetek számára.

5 A MAMOSZ tevékenységének rövid összefoglalója Véleményeztük A közoktatás minőségbiztosításáról és minőségfejlesztéséről szóló 3/2002. (II. 15.) OM rendelet módosításának jogszabálytervezetét. Véleményeztük A közoktatás minőségbiztosításáról és minőségfejlesztéséről szóló 3/2002. (II. 15.) OM rendelet módosításának jogszabálytervezetét. Delegáló szervezetként nevesítette szervezetünket a OM rendelet Delegáló szervezetként nevesítette szervezetünket a OM rendelet Részt vettünk a minősítő eljárást előkészítő bizottság munkájában Részt vettünk a minősítő eljárást előkészítő bizottság munkájában Véleményeztük az országos szervezésű művészeti tanulmányi versenyek versenyszabályzatát, részt vettünk a minisztériumban rendezett vitán. Véleményeztük az országos szervezésű művészeti tanulmányi versenyek versenyszabályzatát, részt vettünk a minisztériumban rendezett vitán. Pályázatok véleményezése Pályázatok véleményezése

6 A MAMOSZ tevékenységének rövid összefoglalója Megalakulásunkkal, működésünkkel kapcsolatban tájékoztató anyagot állítottunk össze, amelyet eljuttattunk pedagógusokhoz, intézményvezetőkhöz, művészekhez, a területen érintett szakemberekhez. A tagfelvétel folyamatos. Megalakulásunkkal, működésünkkel kapcsolatban tájékoztató anyagot állítottunk össze, amelyet eljuttattunk pedagógusokhoz, intézményvezetőkhöz, művészekhez, a területen érintett szakemberekhez. A tagfelvétel folyamatos. Felvettük a kapcsolatot az Oktatási Minisztériummal, majd az OKM-mel, a miniszter úrral, valamint az államtitkár úrral. Felvettük a kapcsolatot az Oktatási Minisztériummal, majd az OKM-mel, a miniszter úrral, valamint az államtitkár úrral. Megbeszélést folytattunk Arató Gergely államtitkár úrral. Megbeszélést folytattunk Arató Gergely államtitkár úrral. Megindult az együttműködés a célokban, feladatokban kapcsolódó szervezetekkel. Megindult az együttműködés a célokban, feladatokban kapcsolódó szervezetekkel. Honlapot működtetünk: Honlapot működtetünk:

7 A MAMOSZ tevékenységének rövid összefoglalója Részt vettünk az előminősítés eljárásrendjének kidolgozásában Részt vettünk az előminősítés eljárásrendjének kidolgozásában Művészeti áganként 1 főt delegáltunk a Minősítő Testületbe Művészeti áganként 1 főt delegáltunk a Minősítő Testületbe Zeneművészeti ág: Halmos Béla Zeneművészeti ág: Halmos Béla Szín-és bábművészeti ág: Sándor L. István Szín-és bábművészeti ág: Sándor L. István Képző-és iparművészeti ág: Geisbühl Tünde Képző-és iparművészeti ág: Geisbühl Tünde Táncművészeti ág: Lévai Péter Táncművészeti ág: Lévai Péter

8 A MAMOSZ tevékenységének rövid összefoglalója Közgyűléseken megvitattuk a minősítési eljárás mentét, eljárásrendjét, szempontsorát Közgyűléseken megvitattuk a minősítési eljárás mentét, eljárásrendjét, szempontsorát A MAMOSZ elnöksége és szervezete a tagság felhatalmazásával a szakmai, minőségi művészetoktatás érdekeinek védelme mellett kötelezte el magát. A MAMOSZ elnöksége és szervezete a tagság felhatalmazásával a szakmai, minőségi művészetoktatás érdekeinek védelme mellett kötelezte el magát.

9 A MAMOSZ tevékenységének rövid összefoglalója Véleményeztük, majd kompromisszumokkal, de elfogadtuk az előminősítési eljárás és a helyszíni szemle rendjét, értékelési szempontsorát Véleményeztük, majd kompromisszumokkal, de elfogadtuk az előminősítési eljárás és a helyszíni szemle rendjét, értékelési szempontsorát Pályázati tevékenységet folytattunk Pályázati tevékenységet folytattunk

10 A MAMOSZ tevékenységének rövid összefoglalója Részt vettünk a normatíva megtartása érdekében folytatott tárgyalásokon Részt vettünk a normatíva megtartása érdekében folytatott tárgyalásokon Részt vettünk az Oktatási és Tudományos Bizottság ülésein. Részt vettünk az Oktatási és Tudományos Bizottság ülésein. Az Oktatási és Tudományos Bizottság Ellenőrző Albizottsága számára szakmai véleményt készítettünk a minősítési eljárásról. Az Oktatási és Tudományos Bizottság Ellenőrző Albizottsága számára szakmai véleményt készítettünk a minősítési eljárásról.

11 MINŐSÍTŐ TESTÜLET Az OM-rendeletben nevesített 5 szakmai szervezet delegáltjaiból, a szervezetek szavazata alapján megválasztott önálló testület. Működését biztosító működtető szakmai szervezet: AME Iroda: AME székház: Budapest, Szentendrei u 9. A működtető szakmai szervezet képviselője: Bak Zsófia Irodavezető: Hancock Márta (az előminősítés ideje alatt) Ügyintézők: Tarda Orsolya, Veréb Szilvia, Inhóf Szilvia

12 MINŐSÍTŐ TESTÜLET Önálló testületként meghatározta a működés rendjét: SZMSZ Elnök: Lévai Péter, helyettesítő elnök: Kaposi László Szekciók: művészeti áganként, élükön szekcióvezetők: Lévai Péter, Kovács Kálmánné, Kaposi László, Geisbühl Tünde Szakreferensek: művészeti áganként Zeneművészet: Bokor György, Lencsés Lídia, Zeneművészet: Bokor György, Lencsés Lídia, Szín- és bábművészet: Hancock Márta, Szügyi Dezső Szín- és bábművészet: Hancock Márta, Szügyi Dezső Képző-és iparművészet: Baranyai Zoltánné Képző-és iparművészet: Baranyai Zoltánné Táncművészet: Demarcsek Zsuzsa Táncművészet: Demarcsek Zsuzsa

13 ELŐMINŐSÍTÉSI ELJÁRÁS Tájékoztató adatok 817 iskola kérte a minősítést 116 iskola kérelmét a Minősítő Testület hiánypótlás nélkül elfogadta 455 iskola kérelmének elfogadását hiánypótláshoz kötötte 243 iskola kérelmét a Minősítő testület elutasította

14 3/2002. (II. 15.) OM rendelet 13.§ (5) pontja szerint elutasítás esetén a fenntartó kérheti újabb eljárás lefolytatását. 13.§ (5) pontja szerint elutasítás esetén a fenntartó kérheti újabb eljárás lefolytatását. Ha a Minősítő Testület másodszor is elutasítja a kérelmet, a fenntartó kérheti hatósági ellenőrzés lefolytatását: Oktatási Hivatal Ha a Minősítő Testület másodszor is elutasítja a kérelmet, a fenntartó kérheti hatósági ellenőrzés lefolytatását: Oktatási Hivatal

15 Az előminősítési eljárás adatai a fenntartói kérelem újra benyújtását követően 722 iskola kérelmét a Minősítő Testület elfogadta 722 iskola kérelmét a Minősítő Testület elfogadta 95 iskola kérelmét a Minősítő Testület elutasította 95 iskola kérelmét a Minősítő Testület elutasította OH hatósági eljárás során 7 iskola megszerezte az előminősítést OH hatósági eljárás során 7 iskola megszerezte az előminősítést Az előminősítési szakasz mérlege: 729 elfogadott, 88 elutasított kérelem

16 Az előminősítési eljárás értékelése A minősítési eljárás első állomása szükséges volt és az iskolák érdekeit szolgálta A minősítési eljárás első állomása szükséges volt és az iskolák érdekeit szolgálta Felhívta a figyelmet a hiányosságokra Felhívta a figyelmet a hiányosságokra Lehetőséget adott az előírásoknak megfelelő működés kialakítására Lehetőséget adott az előírásoknak megfelelő működés kialakítására Segítséget nyújtott az iskola alapdokumentumainak felülvizsgálatához. Segítséget nyújtott az iskola alapdokumentumainak felülvizsgálatához. Az elfogadott kérelmek aránya 15%-ról 76%-ra módosult Az elfogadott kérelmek aránya 15%-ról 76%-ra módosult

17 Az előminősítési eljárás során elutasított iskolák 88 iskola 88 iskola 54 iskola saját maga döntött úgy, hogy nem kéri a minősítési eljárás újbóli lefolytatását 54 iskola saját maga döntött úgy, hogy nem kéri a minősítési eljárás újbóli lefolytatását 34 iskola kérelmét elutasították 34 iskola kérelmét elutasították

18 A minősítési eljárás második szakaszának főbb jellemzői 729 iskola előminősítési kérelmét a Minősítő Testület elfogadta 729 iskola előminősítési kérelmét a Minősítő Testület elfogadta Ebből 33 iskola nem kérelmezte a második szakasz, a helyszíni szemle lefolytatását Ebből 33 iskola nem kérelmezte a második szakasz, a helyszíni szemle lefolytatását 7 iskola visszavonta a kérelmét 7 iskola visszavonta a kérelmét 2 iskola megszűnt 2 iskola megszűnt A minősítési eljárás második szakaszában résztvevő iskolák száma: 687

19 A minősítési eljárás második szakaszának főbb jellemzői A helyszíni szemlét meghatározó eljárásrend és értékelési szempontsor: A helyszíni szemlét meghatározó eljárásrend és értékelési szempontsor: humánus, támogató, segítő, és elfogadó. humánus, támogató, segítő, és elfogadó. Az eljárásrend és a szempontsor a szakmai szervezetek egyeztetése, véleményezése, majd közös elfogadása után vált nyilvánossá. Az eljárásrend és a szempontsor a szakmai szervezetek egyeztetése, véleményezése, majd közös elfogadása után vált nyilvánossá. Az értékelők munkaanyagait s a jegyzőkönyvek tartalmát a Minősítő Testület hagyta jóvá Az értékelők munkaanyagait s a jegyzőkönyvek tartalmát a Minősítő Testület hagyta jóvá

20 A helyszíni szemle Minimum 3 fős értékelői csoport végzi a helyszíni szemlét Minimum 3 fős értékelői csoport végzi a helyszíni szemlét A minősítő csoport vezetőjét a Minősítő Testület kéri fel. Vezetői gyakorlattal,közoktatási vezetői végzettséggel rendelkező szakemberek lettek a minősítő csoportok vezetői ( pályázat). A minősítő csoport vezetőjét a Minősítő Testület kéri fel. Vezetői gyakorlattal,közoktatási vezetői végzettséggel rendelkező szakemberek lettek a minősítő csoportok vezetői ( pályázat). A minősítő csoport vezetője az óralátogatási feladatok elvégzésére a művészeti ágnak megfelelő szakembereket kér fel A minősítő csoport vezetője az óralátogatási feladatok elvégzésére a művészeti ágnak megfelelő szakembereket kér fel

21 A helyszíni szemle A minősítési csoport vezetőjének feladatai: A minősítési csoport vezetőjének feladatai: áttekinti az intézmény előminősítési dokumentumait, határozatait koordinálja a minősítő csoport munkáját, elkészíti az óralátogatási tervet, összesíti a dokumentumok elemzését, az értékelést megküldi az intézménynek és a Minősítő Testületnek -

22 Vélemény az eljárásrendről és az értékelési szempontsorról Vélemény az eljárásrendről és az értékelési szempontsorról humánus, elfogadó, megengedő humánus, elfogadó, megengedő az eljárásrend a hiánypótlás beiktatásával javításokra ad lehetőséget, az eljárásrend a hiánypótlás beiktatásával javításokra ad lehetőséget, az igazgató óralátogatásra jelölhet művészeti áganként egy-egy személyt, az igazgató óralátogatásra jelölhet művészeti áganként egy-egy személyt, 51%-os teljesítmény esetén a minősített iskola, 75%-os teljesítmény esetén a 51%-os teljesítmény esetén a minősített iskola, 75%-os teljesítmény esetén a kiválóra minősített iskola cím nyerhető el (az általános iskolai osztályzásnál enyhébb módon meghatározott tehát a kategória százalékos határa), módon meghatározott tehát a kategória százalékos határa), a maximálisan elérhető pontszám 43%-a az intézmény saját magáról alkotott a maximálisan elérhető pontszám 43%-a az intézmény saját magáról alkotott önértékelése alapján állapítható meg önértékelése alapján állapítható meg

23 Vélemény az eljárásrendről és az értékelési szempontsorról Vélemény az eljárásrendről és az értékelési szempontsorról az önértékelés szempontjai figyelembe veszik a művészeti ágak közötti különbségeket az önértékelés szempontjai figyelembe veszik a művészeti ágak közötti különbségeket teret engednek a sajátos arculat és az egyéni feladatvállalás értékelésének, elismerésének teret engednek a sajátos arculat és az egyéni feladatvállalás értékelésének, elismerésének az önértékelés több kérdésköre pontot biztosít a hátrányos helyzetű tanulókat magas számban oktató vagy hátrányos helyzetű településen élő iskolák számára. az önértékelés több kérdésköre pontot biztosít a hátrányos helyzetű tanulókat magas számban oktató vagy hátrányos helyzetű településen élő iskolák számára.

24 Az intézmények minősítése A Minősítő Testület a minősítő csoport javaslata, valamint az alapfokú művészetoktatási intézmény igazgatója és fenntartója észrevételének mérlegelése, illetőleg az észrevételek szükség szerinti tisztázása, kivizsgálása után dönt az alapfokú művészetoktatási intézmény minősítéséről vagy a minősítés elutasításáról.

25 Az intézmények minősítése A „Minősített Alapfokú Művészetoktatási Intézmény” címet az az alapfokú művészetoktatási intézmény nyerheti el, amely az általa oktatott valamennyi művészeti ágban megfelelt a Minősítő Testület által nyilvánosságra hozott szakmai követelményeknek. A „Minősített Alapfokú Művészetoktatási Intézmény” címet az az alapfokú művészetoktatási intézmény nyerheti el, amely az általa oktatott valamennyi művészeti ágban megfelelt a Minősítő Testület által nyilvánosságra hozott szakmai követelményeknek. A „Minősített Alapfokú Művészetoktatási Intézmény” cím akkor adható ki, ha az intézmény minden működtetett művészeti ágban a maximális pontszám legalább51%-át elérte. A „Minősített Alapfokú Művészetoktatási Intézmény” cím akkor adható ki, ha az intézmény minden működtetett művészeti ágban a maximális pontszám legalább51%-át elérte.

26 Az intézmények minősítése A „Kiválóra Minősített Alapfokú Művészetoktatási Intézmény” címet az az alapfokú művészetoktatási intézmény nyerheti el, amelyet a helyszíni szemle eredményeként, a dokumentumelemzés, a tárgyi és személyi feltételek és az intézmény eredményességének vizsgálata alapján a minősítő testület kiválóra értékelt. A „Kiválóra Minősített Alapfokú Művészetoktatási Intézmény” címet az az alapfokú művészetoktatási intézmény nyerheti el, amelyet a helyszíni szemle eredményeként, a dokumentumelemzés, a tárgyi és személyi feltételek és az intézmény eredményességének vizsgálata alapján a minősítő testület kiválóra értékelt. A „Kiválóra Minősített Alapfokú Művészetoktatási Intézmény” cím akkor adható ki, ha az intézmény minden működtetett művészeti ágban a maximális pontszám 75%-át elérte. A „Kiválóra Minősített Alapfokú Művészetoktatási Intézmény” cím akkor adható ki, ha az intézmény minden működtetett művészeti ágban a maximális pontszám 75%-át elérte.

27 Oklevél, tábla A minősített alapfokú művészetoktatási intézmények jegyzékét az Oktatási Hivatal vezeti, és évente közzéteszi az Oktatási és Kulturális Minisztérium hivatalos lapjában és honlapján. A jegyzékben szereplő művészetoktatási intézmények részére a működtető szakmai szervezet és a Minősítő Testület a minősítést és a minősítés évét feltüntető oklevelet és táblát adományoz. A minősített alapfokú művészetoktatási intézmények jegyzékét az Oktatási Hivatal vezeti, és évente közzéteszi az Oktatási és Kulturális Minisztérium hivatalos lapjában és honlapján. A jegyzékben szereplő művészetoktatási intézmények részére a működtető szakmai szervezet és a Minősítő Testület a minősítést és a minősítés évét feltüntető oklevelet és táblát adományoz. A minősítési eljárás vonatkozik az intézmény minden működő telephelyére és minden működő tanszakára, ezért a minősítési oklevélben fel kell sorolni mindazokat a telephelyeket és művészeti ágakat, tanszakokat, amelyre a minősítést az intézmény megszerezte. A minősítési eljárás vonatkozik az intézmény minden működő telephelyére és minden működő tanszakára, ezért a minősítési oklevélben fel kell sorolni mindazokat a telephelyeket és művészeti ágakat, tanszakokat, amelyre a minősítést az intézmény megszerezte. A minősítés a jegyzékbe kerülés bejegyzésétől számított 5 évre szól. A minősítés a jegyzékbe kerülés bejegyzésétől számított 5 évre szól.

28 MŰVÉSZETI ÁGANKÉNT ELÉRHETŐ PONTSZÁMOK ÖSSZESEN 1. Intézményi önértékelés: 193 pont (művészeti áganként beszámítható pontszám) 1. Intézményi önértékelés: 193 pont (művészeti áganként beszámítható pontszám) 2. Dokumentumok: 60 pont (művészeti áganként beszámítható pontszám) 2. Dokumentumok: 60 pont (művészeti áganként beszámítható pontszám) 3. Óralátogatás: 200 pont (az adott művészeti ág értékeléséhez beszámítható pontszám) 3. Óralátogatás: 200 pont (az adott művészeti ág értékeléséhez beszámítható pontszám) Összesen: 453 pont Összesen: 453 pont

29 A MŰVÉSZETI ÁG ÉRTÉKELÉSE pont- a művészeti ág minősítése nem járt eredménnyel pont- a művészeti ág minősítése nem járt eredménnyel pont- minősített művészeti ág pont- minősített művészeti ág pont- kiválóra minősített művészeti ág pont- kiválóra minősített művészeti ág

30 A minősítési eljárás két szakaszának várható hozadéka, eredménye: az alapfokú művészetoktatás - a közoktatás részeként - iskolaként tud és akar működni az alapfokú művészetoktatás - a közoktatás részeként - iskolaként tud és akar működni az alapfokú művészetoktatási intézmények speciális intézmények, működésük szabályait a törvénymódosítások során a specialitásukhoz kell igazítani, az alapfokú művészetoktatási intézmények speciális intézmények, működésük szabályait a törvénymódosítások során a specialitásukhoz kell igazítani, remélhetőleg a minősítési eljárás során felszínre kerülő, de a szakmai szervezetek által már évekkel korábban jelzett problémák megoldása hangsúlyosabb szerephez jut, remélhetőleg a minősítési eljárás során felszínre kerülő, de a szakmai szervezetek által már évekkel korábban jelzett problémák megoldása hangsúlyosabb szerephez jut, segíti a szülőket és a diákokat az iskolaválasztásban. segíti a szülőket és a diákokat az iskolaválasztásban.

31 A minősítési eljárás tapasztalatainak összegzése során eddig feltárt problémák egységesebb dokumentációs rendszer kiépítése egységesebb dokumentációs rendszer kiépítése az összevont osztály működtetési kritériumainak megfogalmazása az összevont osztály működtetési kritériumainak megfogalmazása térítési díj fizetési kötelezettség felülvizsgálata térítési díj fizetési kötelezettség felülvizsgálata az adminisztráció csökkentése az adminisztráció csökkentése a tantervmódosítás szükségessége a tantervmódosítás szükségessége szakirányú szakmai továbbképzések előírása, a felsőoktatás szinkronja szakirányú szakmai továbbképzések előírása, a felsőoktatás szinkronja egyes szakokon a pedagógusképzés hiányának megoldása egyes szakokon a pedagógusképzés hiányának megoldása az oktatás szintjeihez a megfelelő végzettségek meghatározása az oktatás szintjeihez a megfelelő végzettségek meghatározása finanszírozás finanszírozás egységes eljárás biztosítása az ország minden részén egységes eljárás biztosítása az ország minden részén

32 Elvárásaink a törvényalkotók felé biztonságérzet, jövőkép, a változások mellett is hosszú távú oktatásirányítási elkötelezettség, biztonságérzet, jövőkép, a változások mellett is hosszú távú oktatásirányítási elkötelezettség, pénzügyi, jogszabályi biztonság, egyértelműség. pénzügyi, jogszabályi biztonság, egyértelműség. szakmai támogatás, a pedagógusképzés összhangja az alapfok igényeivel szakmai támogatás, a pedagógusképzés összhangja az alapfok igényeivel művészeti ágak egyenrangúságának, létjogosultságának, támogatásának biztosítása - szektorsemlegesség művészeti ágak egyenrangúságának, létjogosultságának, támogatásának biztosítása - szektorsemlegesség a minősítési eredmények biztosítási kötelezettsége, garancia biztosítása az intézmény, a fenntartó részéről, valamint a törvényalkotó részéről a minősítési eredmények biztosítási kötelezettsége, garancia biztosítása az intézmény, a fenntartó részéről, valamint a törvényalkotó részéről

33 Pozitív lelki beállítottság Pozitív lelki beállítottság „Minden szerencsétlenségben ott rejlik egy vele egyenértékű, vagy nála nagyobb előny csírája!”- Napoleon Hill „Minden szerencsétlenségben ott rejlik egy vele egyenértékű, vagy nála nagyobb előny csírája!”- Napoleon Hill „Bármi, ami megéri, hogy birtokoljuk az életben, megéri, hogy dolgozzunk érte!”- Andrew Carnegie „Bármi, ami megéri, hogy birtokoljuk az életben, megéri, hogy dolgozzunk érte!”- Andrew Carnegie készítette: Demarcsek Zsuzsa


Letölteni ppt "A Magyar Művészetoktatásért Országos Szakmai Szervezet A Magyar Művészetoktatásért Országos Szakmai Szervezet."

Hasonló előadás


Google Hirdetések