Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP 3.3.3-08/1-2009-0010 „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP 3.3.3-08/1-2009-0010 „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános."— Előadás másolata:

1 TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában NYITÓKONFERENCIA április 9.

2 TÁMOP / A KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS DR. SIMON KATALIN

3 A tanárképzés rendszere Hagyományos  duális képzés (főiskolai és egyetemi szintű)  egy ciklusú  kétszakos Bolognai  egységes képzés (egyetemi szintű)  két ciklusú (alap- és mesterképzés)  egyetlen tanári mesterszak 2 szakterületi szakképzettséggel

4 Arányváltozások a tanárképzésben Hagyományos  4, illetve 5 éves képzés  a szakmódszertan a pedagógiai- pszichológiai- gyakorlati képzés része  egy hónapos tanítási gyakorlat Bolognai  6+5 féléves képzés  a szakmódszertan a diszciplináris képzés része  féléves tanítási gyakorlat

5 Paradigmaváltás Hagyományos  Érettségi után kell dönteni a tanári pálya választásáról  Ismeretközpontú oktatás Bolognai  Az alapképzés 2. félévében kell dönteni a tanári pálya választásáról  Kompetencia alapú oktatás

6 TANÁRI KOMPETENCIÁK A pedagógiai kompetenciák:  a tudás,  nézetek és ötvözetei,  gyakorlati készségek amelyek lehetővé teszik, hogy a pedagógus egy adott területen sikeresen elláthassa feladatát.

7 TANÁRI KOMPETENCIÁK Szakmai tudás  A tanulók, a tanulás és tanítás hatásmechanizmusainak kellő mélységű ismerete  Szaktudományi, műveltségterületi, tantárgyi és tantervi tudás

8 TANÁRI KOMPETENCIÁK Szakmai szerepvállalás és elkötelezettség  A szakmai szerepek elfogadása és gyakorlása  Értékelkötelezettségek és szakmai attitűdök

9 TANÁRI KOMPETENCIÁK Szakmai képességek  A tanulók megismerése és a tanulócsoportok belső kapcsolatrendszerének feltárása  A tananyag szervezése és a tanítási folyamat tervezése  Az osztálytermi munka szervezése, a tanítás-tanulás és a nevelés módszereinek alkalmazása  Értékelési és ellenőrzési eljárások alkalmazása

10 A TANÁRI SZAK KÉPZÉSI CÉLJA A tanár szakmai felkészültsége birtokában hivatásának gyakorlása során alkalmas: 1. A tanulói személyiség fejlesztésére 2. Tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítésére, fejlesztésére 3. A pedagógiai folyamat tervezésére 4. A szaktudományi tudás felhasználásával a tanulók műveltségének, készségeinek és képességeinek fejlesztésére

11 A TANÁRI SZAK KÉPZÉSI CÉLJA A tanár szakmai felkészültsége birtokában hivatásának gyakorlása során alkalmas: 5. Az egész életen át tartó tanulást megalapozó kompetenciák hatékony fejlesztésére 6. A tanulási folyamat szervezésére és irányítására 7. A pedagógiai értékelés változatos eszközeinek alkalmazására 8. Szakmai együttműködésre és kommunikációra 9. Szakmai fejlődésben elkötelezettségre, önművelésre

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "TÁMOP 3.3.3-08/1-2009-0010 „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános."

Hasonló előadás


Google Hirdetések