Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

IKT az oktatásban 2011. március 18. Körmendy Zsolt www.koncertpedagogia.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "IKT az oktatásban 2011. március 18. Körmendy Zsolt www.koncertpedagogia.hu."— Előadás másolata:

1 IKT az oktatásban március 18. Körmendy Zsolt

2 Oktatóprogramok és tanuláselméletek Behaviorista szemlélet Kognitív szemlélet Konstruktivista szemlélet Vegyes tanulási irányzatok

3 Behaviorizmus S-R (inger-válasz) elmélet A viselkedésváltozásra épít „Fekete doboz” Kondicionálás Megerősítés: pozitív visszajelzés Lépések láncolata Tanulóprogram Mérhetőség, tesztek, azonnali visszajelzés

4 Kognitivizmus Az információ-feldolgozás modellje (számítógép analógia) Tárolás (rövid távú, hosszú távú) Tanulás: kapcsolódások (hiperlink) Előzetes tudás (felmérése, alkalmazása) Észlelés és figyelem (látvány, interakció) Kódoláselmélet (kettős kódolás) Információszervezés (mnemonikon, kvíz stb.) Memória és megértés különbsége Motiváció (külső és belső) Tanulói kontroll (egyéni ütemezés

5 Konstruktivizmus A tudás egyéni konstrukció Felfedezéses tanulás Kontextusba helyezett tanulás Együttműködő, közös tanulás

6 Vegyes tanulási irányzatok Készségközpontú Attitűdközpontú Kompetencia központú Open learning E-learning

7 Informatizált képzések kategóriái Hagyományos: 0% Webbel támogatott: 1-29% Vegyes rendszerű: 30-79% Online tanulás %


Letölteni ppt "IKT az oktatásban 2011. március 18. Körmendy Zsolt www.koncertpedagogia.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések