Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán"— Előadás másolata:

1 avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
ARIZONA PROGRAM avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán ARIZONA PROGRAM

2 1. A program forrása A program alapja: - egymás iránti tisztelet
-Schwetzingen, Hilda-Schule 2001. -Edward E. Ford, Phoenix, Arizona 1994. -Dr. Stefan Balke: Diszipliniertes Denken in der Schule Bielefeld, Luther Schule A program alapja: - egymás iránti tisztelet - egyéni felelősségérzet ARIZONA PROGRAM

3 2. A program bevezetése 2006. május egyeztetés a fenntartóval
2006. június tantestületi értekezlet 2006 augusztus tantestületi értekezet az Arizona csoport megbeszélése 2006. szeptember az Arizona csoport megbeszélése nevelőtestületi értekezlet 2006. október az iskola tanulóinak tájékoztatása Szülői Közösség választmányi ülése a szülők tájékoztatása Arizona csoport megbeszélése A program beépülése a házirendbe 2006. november elindult az Arizona Program ARIZONA PROGRAM

4 3. A módszer gyakorlati alkalmazása
- alapelv: egymás iránti tisztelet és az egyéni felelősségérzet ARIZONA PROGRAM

5 ARIZONA PROGRAM

6 ARIZONA PROGRAM

7 ARIZONA PROGRAM

8 3. A módszer gyakorlati alkalmazása
- alapelv: egymás iránti tisztelet és az egyéni felelősségérzet - a tanterem elhagyásának módja NEM KIKÜLDŐ PROGRAM ARIZONA PROGRAM

9 ARIZONA PROGRAM

10 3. A módszer gyakorlati alkalmazása
- alapelv: egymás iránti tisztelet és az egyéni felelősségérzet - a tanterem elhagyásának módja NEM KIKÜLDŐ PROGRAM tervkészítés ARIZONA PROGRAM

11 ARIZONA PROGRAM

12 ARIZONA PROGRAM

13 3. A módszer gyakorlati alkalmazása
- alapelv: egymás iránti tisztelet és az egyéni felelősségérzet - a tanterem elhagyásának módja NEM KIKÜLDŐ PROGRAM tervkészítés tanácsadó beszélgetések fontossága ARIZONA PROGRAM

14 4. A program hatása A tanítás hétköznapjaira kifejtett hatások
nyugodtabb légkör A tanárok beállítottságára és viselkedésére kifejtett hatások a zavaró diáknak a fejlődéséhez segítségre van szüksége a tanulni kész diákok jogai a tantestület véleménye A diákokra kifejtett hatások nyugodtabb tanulási légkör sikerélmény a zavaró diáknak A szülőkkel való együttműködésre kifejtett hatások az iskola, mint partner felmérés a szülők körében, vélemények Az iskola kapcsolatrendszere nyitottabbá vált ARIZONA PROGRAM

15 5. Havi értékelések fontossága
- program irányítása - segítségnyújtás - kapcsolattartás (külső, belső) - program szervezése - dokumentálás - Arizona szoba felügyelete - rendszeres megbeszélés ARIZONA PROGRAM

16 6. Eredmények a számok tükrében
tanév az Arizona szobában előfordult tanulók száma osztályonként, az osztálylétszámok tükrében ARIZONA PROGRAM

17 6. Eredmények a számok tükrében
tanév az Arizona szobában előfordult tanulók száma osztályonként, az osztálylétszámok tükrében ARIZONA PROGRAM

18 6. Eredmények a számok tükrében
Segítő beszélgetések száma évben ARIZONA PROGRAM

19 6. Eredmények a számok tükrében
Segítő beszélgetések száma évben ARIZONA PROGRAM

20 6. Eredmények a számok tükrében
Óraelhagyások a tanórák tükrében ARIZONA PROGRAM

21 A programról készült kiadvány megvásárolható itt, a helyszínen és intézményünk elérhetőségein keresztül: Weöres Sándor Általános Iskola 8500 PÁPA, Teleki utca 2. Tel./fax Köszönjük a figyelmet! ARIZONA PROGRAM


Letölteni ppt "avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán"

Hasonló előadás


Google Hirdetések