Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján"— Előadás másolata:

1 A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
2007. november 14. Leövey Klára Gimnázium és Szakközépiskola, Budapest Gelencsér Sándor

2 Támogató rendszer: továbbképzés + mentorálás
A programcsomag elemei tanterv tanulói eszközök tanári eszközök értékelő eszközök Milyen ütemben, tartalommal? Hogyan? Módszerek, tevékenységek, szervezés, feladatok… Milyen eredménnyel? Bemeneti, kimeneti mérés koncepció Mit, miért fejlesztünk? Támogató rendszer: továbbképzés + mentorálás

3 Óvoda: folyamatos fejlesztés
A FEJLESZTÉS ÜTEMEZÉSE I. II. III. IV. 2004. június- 2005. augusztus 2005. szeptember - 2006. augusztus 2006. szeptember - 2007. augusztus 2007. szeptember – március k o r r e k c i ó k o r r e k c i ó 1. BE V E Z E T É S 2. MULTIPLIKÁCIÓ 3. 4. LEZÁRÁS 5. TESZTELÉS TESZTELÉS 6. 7. 8. 9. 9. sz. 10. 10. sz. 11. Óvoda: folyamatos fejlesztés 12.

4 A HEFOP 3.1.1-es központi programhoz kapcsolódó pályázatok
Térségi Iskola- és Óvodafejlesztő Központok megalapítása a kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése érdekében HEFOP 3.1.3 Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra HEFOP 2.1.6 A sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése HEFOP 3.1.4 A kompetencia-alapú oktatás elterjesztése

5 Partnerintézmények, pedagógusok, tanulók
2005/2006-os tanévben (HEFOP es tesztelő TIOK-intézmények) Intézmények száma Pedagógusok száma Tanulók/gyermekek száma 2006/2007-es tanévben (HEFOP 3.1.2, (TIOK), 3.1.3, os program) Intézmények száma Pedagógusok száma Tanulók/gyermekek száma 2007/2008-as tanévben (HEFOP 3.1.2, (TIOK), 3.1.3, os program) Intézmények száma * Pedagógusok száma Tanulók/gyermekek száma * A es intézmények 88%-a, a as intézmények 99%-a, os intézmények 82%-a folytatja a programcsomagok alkalmazását

6 Az előbbi számok grafikonon

7 Választott kompetenciaterületek megoszlása az iskolákban (IKT nélkül)

8 a 2006/2007-es és a 2007/2008-as tanévben
HEFOP a 2006/2007-es és a 2007/2008-as tanévben Pályázatnyertes szolgáltatóintézmények száma 21 Partnerintézmények száma Felkészítésben részt vevő pedagógusok száma 6300 E program intézményi taneszköz-ellátást nem biztosít, azonban a pedagógusok felkészítésével ezer tanuló közvetlen bevonását teszi lehetővé a jövőben alkalmazható kompetencia-alapú programokban történő részvételre.

9 Budapest IX. kerület 5 HEFOP 3.1.3-as intézmény
Ferencvárosi Általános és Szakiskola Közgazdasági Politechnikum, Gimnázium és Szakközépiskola Budapest Leövey Klára Gimnázium és Szakközépiskola Lónyay Utcai Református Gimnázium és Kollégium Novus Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Mintegy 60 pedagógus és 900 tanuló 17 HEFOP es intézmény 8 óvoda 9 iskola Mintegy100 pedagógus

10 A suliNova adatbank látogatottsága

11 Letöltött anyagmennyiség (Gb)

12 Alapelvek Cselekvésközpontú tanulásszervezés
Mélységelvű tanítás („a kevesebb több”) Gyermekközpontú módszertan Differenciálás, egyéni tanulási utak Kooperáció Életszerű tartalmak Árnyalt értékelés Tanári szerepváltozás Befogadó környezet

13 Beszélgető-kör

14

15 „Meg kell mondjam, ilyen látványos fejlődést, ennyi idő alatt ritkán tapasztaltam elsős gyerekeknél. Egyre szebben, kifejezőbben beszélnek. Beszédbátorságuk bámulatos átalakuláson ment keresztül. Türelmesek lettek.” „A kompetenciás órákban az a jó, hogy játékosak a feladatok, ezért könnyebben lehet tanulni az anyagot.” „Kezdem megérteni, miért fontos a matematika.” „Nem kell magolni, logikai úton meg lehet érteni a lényeget.” „Jó, hogy történelem és magyar órán a matekot is gyakoroljuk.” „Olyan osztálytársammal is közelebbi kapcsolatba kerültem, akivel az elmúlt négy évben alig beszéltem.”

16

17 Bemutató óra

18 Lehetőségek és feladatok
A teljes körű jogtisztaság biztosítása A programcsomag akkreditáció kialakítása Új programcsomagok pályázati fejlesztésének koordinációja Regionális és kistérségi támogató hálózat kialakítása Cél: A kész programcsomagok taneszköz-piaci és pályázati beszerezhetőségének biztosítása

19 K ö s z ö n ö m a f i g y e l m ü k e t !
Gelencsér Sándor Educatio Kht. Közoktatási Igazgatóság hálózatkoordinációs irodavezető


Letölteni ppt "A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján"

Hasonló előadás


Google Hirdetések