Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Algoritmikus gondolkodás fejlesztése informatikai eszközökkel Készítette: Szabóné Balogh Ágota Szent István Egyetem Pedagógiai Kar Debreceni Egyetem, Pszichológia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Algoritmikus gondolkodás fejlesztése informatikai eszközökkel Készítette: Szabóné Balogh Ágota Szent István Egyetem Pedagógiai Kar Debreceni Egyetem, Pszichológia."— Előadás másolata:

1 Algoritmikus gondolkodás fejlesztése informatikai eszközökkel Készítette: Szabóné Balogh Ágota Szent István Egyetem Pedagógiai Kar Debreceni Egyetem, Pszichológia Doktori Iskola PhD-hallgató

2 Problémamegoldó gondolkodás  Algoritmikus gondolkodás  Problémamegoldás

3 Az alkalmazás szintjei: a deduktív gondolkodástól a kreatív gondolkodásig  Első szint deduktív gondolkodás (előhívás, megoldás).  Második szint induktív gondolkodás.  Harmadik szint analógikus gondolkodás.  Negyedik szint kreatív gondolkodás.

4 A számítógépes feladatmegoldás lépései:   1. A feladatat megértése,   mely nélkülözhetetlen annak megoldásához: a megfelelő algoritmus kiválasztása, bemeneti és kimeneti információk, azok közötti kapcsolatok meghatározása.   2. Tervkészítés:   adatok vizsgálata, számítógépes ábrázolása, részekre bontás, strukturálás, részfeladatok megoldása, illetve azok keresése, javasolt az algoritmus rajzos lejegyzése.   3. A terv végrehajtása:   lépések ellenőrzése papíron, a működés átgondolása, és ha szükséges azok kódolása.   4. Megoldás vizsgálata:   tesztelés, javítás, újra tesztelés, dokumentáció készítése, illetve másik, hatékonyabb megoldás keresése, amennyiben létezik.

5 Informatika szerepe Kommunikációs eszköz Kommunikációs eszköz Információs eszköz Információs eszköz Oktatási eszköz Oktatási eszköz Tanulási eszköz Tanulási eszköz Informatika: fejlesztő, motiváló, mérő eszköz

6  Logo-pedagógia  Felhasználói programok  Saját fejlesztésű programok, oktatóprogramok  Interaktív tábla  Internet Fejlesztés informatikai eszközökkel

7 Vizsgálati szempontok az informatikára vonatkozólag  Osztálytermi felhasználás  Szülői részvétel  A számítógépezés szociológiája  Nemi különbözőségek  Számítógép használat, mint a gondolkodás és a megismerés módja  Ezen terület fejlesztési szempontjai  Számítógépes tehetség

8 Vizsgálat  Általános iskola 5-8. osztály  Fejlesztő 150 fő  Kontroll 150 fő  Mérések, kérdőívek  Interjúk, konultációk  Megfigyelés Módszer: Osztálytermi E-learning

9 Motiváció Nagyon jellemző rád Inkább jellemző rád Nem tudom eldöntetni Inkább nem jellemző rád Nem jellemző rád Szeretek a számítógéppel foglalkozni 51 %42%7%0% Szeretem a számítógépes, informatika órákat 7%64%14%10%5% Szeretek játszani a számítógépen, az interneten 56%37%7%0% Egyszerű felhasználó szinten használom a számítógépemet, szöveget szerkesztek, levelezek, böngészek az interneten. 7%69%14%5%

10 Eredmények Képességek (2006) Kísérleti csoportKontrollcsoport átlagok különbsége t-értékszign. NátlagszórásNátlagszórás Algoritmikus gondolkodás, logika 15056,4021, ,5016,4940,900-0,4050,685 Vizuális problémamegoldás 15068,2525, ,221,5530,9510,3510,726 Képességek (2008) Kísérleti csoportKontrollcsoport átlagok különbsége t-értékszign. NátlagszórásNátlagszórás Algoritmikus gondolkodás, logika 15064,8017, ,9323,9834,867-2,0000,046 Vizuális problémamegoldás 15078,4719, ,4522,0065,023-2,0750,039

11 Képességek N Kísérleti csoport 1. mérés Kísérleti csoport 2. mérés átlagok különbsége t-értékszign. átlagszórásátlagszórás Algoritmikus gondolkodás, logika 15056,4021,61464,8017,7038,40-14,2040,000 Vizuális problémamegoldás 15068,2525,27778,4719,86710,22-12,6020,000 Képességek N Kontrollcsoport 1. mérés Kontrollcsoport 2. mérés átlagok különbsége t-értékszign. átlagszórásátlagszórás Algoritmikus gondolkodás, logika 15055,5016,49459,9323,9834,43-1,9110,058 Vizuális problémamegoldás 15069,2021,55373,4522,0064,25-1,6390,103

12 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Algoritmikus gondolkodás fejlesztése informatikai eszközökkel Készítette: Szabóné Balogh Ágota Szent István Egyetem Pedagógiai Kar Debreceni Egyetem, Pszichológia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések