Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

V ESZÉLYES - E EZ A VILÁG ? A CSALÁD LEHETŐSÉGEI A GYEREKEK BIZTONSÁGOS FEJLŐDÉSÉBEN. Tölgyesi Klára Pécel, PIOK Petőfi Sándor Általános Iskola 2013.04.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "V ESZÉLYES - E EZ A VILÁG ? A CSALÁD LEHETŐSÉGEI A GYEREKEK BIZTONSÁGOS FEJLŐDÉSÉBEN. Tölgyesi Klára Pécel, PIOK Petőfi Sándor Általános Iskola 2013.04."— Előadás másolata:

1 V ESZÉLYES - E EZ A VILÁG ? A CSALÁD LEHETŐSÉGEI A GYEREKEK BIZTONSÁGOS FEJLŐDÉSÉBEN. Tölgyesi Klára Pécel, PIOK Petőfi Sándor Általános Iskola Szül ő Suli 9. Pályázati azonosító: CSP-KÖZG

2

3 Veszélyek a nagyvilágban Csábító, valamiben „jobbat” ígérő szerek, események A külső felerősödése a belsővel szemben, „add el a külsőd” hullám (én-kép problémák) A belső feszültségek levezetői (indulatáttétel) áldozatokat követelnek Az értékek leamortizálódása a világháló és egyéb médiák segítségével Túl sok feldolgozhatatlan információ, inger Rengeteg egészségtelen, kemikáliákkal szennyezett táplálék

4 Veszélyek az iskolában Ld. Család Pedagógusok oldaláról – Tannyelvi diszkrimináció – Verbális erőszak – A problémás viselkedés félreértelmezése (tünet vagy zavaró viselkedés) – Kirekesztés (+, -) – Észrevétlen maradó, súlyos problémákkal küzdő gyerekek

5 Veszélyek az iskolában A gyerekek (kortárscsoport) oldaláról: – A személyiségi jogokkal való súlyos visszaélések (pl. fotók, videók mutogatása, világhálóra helyezése) – Kirekesztés – Megbélyegzés – Testi, lelki bántalmazás – Az elfogadás súlyos feltételei (beveszünk a csapatba, ha…) – A csendesek figyelmen kívül maradása

6 Lehetőségek a veszélyekben A gyerekek számára: – Az egyéni érdekérvényesítés megerősítése – Esély arra, hogy valaki érzékeny lesz a problémára és segít – A következő, új intézményben tudatosabb választás, a problémára válasz keresés – Viselkedéskontroll – Alkalmazkodás – Karakterizálódás (oda szívesen tartozom, oda semmiképpen)

7 Lehetőségek A szülők számára: – A nehéz helyzetek tanítanak, innovációra kényszerítenek – Szemléletváltás, tréningek, új kommunikációs készségek, stratégiák tanulásának igénye fogalmazódik meg – A személyes határok határozottabb védelme a rendszer minden szintjén – Megújulás lehetősége – Kikényszerített „magánidő”

8 Internet / Dr. Parti Katalin, az Országos Kriminológiai Intézet főmunkatársa / Az internetes támadásokkal kapcsolatban: leggyakoribb veszélyforrások közé sorolható a személyes adatok megosztása idegenekkel, ez az online szolgáltatásokat használó tizenévesek legalább a felét érinti. A listában második az online pornográf tartalmakkal való találkozás, hozzávetőlegesen tízből négy tinédzser már járt ilyen oldalon Erőszakos vagy gyűlöletkeltő tartalmak Az online bántalmazás vagy zaklatás, 5-6 tinédzserből egy átélt már ilyet Az online megismert személlyel való offline találkozás az utolsó a kockázati sorban.

9 Mit tehetünk? Tudja meg, gyermekei mit tesznek az interneten, illetve hogy mi érdekli őket- Észlelje a lehetséges veszélyeket, mielőtt valós problémává válnak! - Ellenőrizze, milyen tartalmakat keres fel gyermeke, kikkel beszélget és milyen információkat oszt meg magáról a világhálón. A gyermekek kíváncsisága elől olykor javasolt bizonyos weboldalakat letiltani. - Ossza be gyermekei számítógépezéssel töltött idejét! - Állítson fel időkorlátokat gyermeke számára, hogy a számítógépezés ne váljon függősségé. Adott órákra vagy akár napokra is korlátozhatja a számítógépet. - Mutasson gyermekének készségfejlesztő, érdekes tartalmakat! - Az internetet nem szabad szükséges rossznak felfogni, ismertesse meg gyermekét olyan oldalakkal, ahol gyermeke játszva tanulhat. Az Egyszervolt.hu például Magyarország legismertebb és leglátogatottabb gyermekportálja, több mint félmillió egyedi látogatóval havonta, 2011 elnyerte a Magyar Kiváló Online Gyermektartalom díjat. - Használjon megfelelő biztonsági eszközt számítógépén! Számos olyan alkalmazás van - például a Norton Online Family ingyenes szolgáltatása - amelyekkel beállíthatja, hogy gyermeke mennyi időt tölthet számítógépe előtt, megfigyelheti milyen közösségi tartalmakat keres fel és, hogy kivel cseveg. Ezenkívül letilthatja gyermeke hozzáférését bizonyos webtartalmakhoz.Egyszervolt.huNorton Online Family

10 A család lehetőségei Látni és láttatni a lehetőségeket! Üzenni, hogy szép a VILÁG! Kinyitni a gyerek szemét a világ izgalmas, felfedezésre váró területeire! Tájékozódni a veszélyekről és informálni a gyerekeket! (Nem megterhelő módon!) Megérteni a gyerek saját félelmeit és tiszteletben tartani azokat! Szükséges esetén átkeretezni!

11

12 Köszönöm a figyelmet!

13 Tréning időpont: vagy

14 Új kollégák

15 Barátkozzon meg új feladatávalBarátkozzon meg új feladatával 1 Fedezze fel új környezetétFedezze fel új környezetét 2 Ismerkedjen meg új munkatársaivalIsmerkedjen meg új munkatársaival 3 A mai témák áttekintése

16 Tanulási célkitűzések Technológia Eljárás Irányelvek Előnyök

17 Ú J MUNKA

18 Új munka A technológia tanulási görbéje

19 Ki kicsoda VezetőElérhetőségi adatok

20 Munkaórák száma Projektek, amelyekben részt vesz Megismerés A profizmus elérése Törekedés a profizmusra Váljon tapasztalttá

21 A legjobb munka végzése Otthonról végzett munka A telephelytől távol végzett munka Technológiai követelmények

22 Esettanulmány Tibor – Az első napja – Elkövetett hibák – Elért sikerek – A történet tanulsága

23 Vita Mit tanulhatunk Tibortól Gyakorlati tanácsok Erőforrások

24 Összefoglalás A feladatok meghatározása – Mind technológiai, mind személyes téren Fogalmazzon meg realisztikus elvárást – Senki nem lesz profi egy nap alatt A célt tartsa szem előtt – Tanácsadói programok

25 Erőforrások Ezen bemutató és a kapcsolódó források helye:

26 K ÉRDÉSEK ?

27 F ÜGGELÉK


Letölteni ppt "V ESZÉLYES - E EZ A VILÁG ? A CSALÁD LEHETŐSÉGEI A GYEREKEK BIZTONSÁGOS FEJLŐDÉSÉBEN. Tölgyesi Klára Pécel, PIOK Petőfi Sándor Általános Iskola 2013.04."

Hasonló előadás


Google Hirdetések