Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Missziónk A gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Missziónk A gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese."— Előadás másolata:

1

2 Missziónk A gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese azért dolgozik, hogy a gyerekek valódi odafigyelést, elfogadást, a bajban segítséget kapjanak.

3 Hiszünk abban, hogy ehhez a legjobb út az együttműködés, mert minden felnőtt közös felelőssége, hogy a gyerekeknek jobb legyen.

4 Törekszünk a széleskörű, ingyenes és anonim elérhetőségre, ehhez felhasználjuk a technika lehetőségeit: a telefont és az internetet.

5 Alapértékeink: gyerekközpontúság, felelősség, bizalom, együttműködés

6 Alapítás éve: 1993 Kiemelten közhasznú alapítvány

7 Alap szolgáltatásaink

8 Szolgáltatásunk - ingyenes - 24 órában működik - anonim - minden hálózatból elérhető

9 Online konzultáció 2010-től Kék Vonal Chat elérhető a honlapról: www.kek-vonal.hu

10 Gyerek ne vesszen el! Segítség szökéssel, csellengéssel, eltűnéssel kapcsolatban.

11 Tanácsadás az internet biztonságos használata érdekében, segítségnyújtás káros, veszélyes tartalmakkal vagy interneten történő zaklatással kapcsolatban.

12 Kérdezd a gyerekjogászt! Jogsegély szolgálat gyereki jogokat érintő kérdésekben Jogtudatosság növelése a gyerekek, fiatalok körében Joghallgatók képzése E-mail konzultáció: gyerekjogasz@kek-vonal.hugyerekjogasz@kek-vonal.hu Web: kek-vonal.hu/gyerekjogasz

13 Szakember – Szakember Vonal - Konzultációs lehetőség gyerekekkel hivatásszerűen foglalkozó szakembereknek - Információ, tanácsadás szülőknek, hozzátartozóknak -Intervenciók, utánkövetés -Elérhető e-mailben: szakemberek@kek-vonal.huszakemberek@kek-vonal.hu Telefonon: 302 09 44 Keddenként 10-14 óráig

14 Ki hívhat minket? Ki írhat nekünk? -Gyerekek, fiatalok, akik kíváncsiak ránk, kopogtatnak -Gyerekek, fiatalok, akik beszélgetni szeretnének - Gyerekek, fiatalok, akik bajban vannak - Felnőttek, akik aggódnak egy gyerekért

15 Mivel fordulnak hozzánk? • Szerelem, szexualitás • Család • Iskola, pályaválasztás • Barátok • Függőségek • Magány, lelki bajok • Bármi, ami a hívónak fontos

16 Kik fogadják a megkereséseket? - Önkéntesek - Éjszakás ügyelők

17 Miért önkéntesek? Hiszünk abban, hogy a gyerekek, fiatalok segítésében meg kell jelennie az önzetlen segítő szándéknak, a sokszínűségnek, a személyességnek, a tapasztalatok sokféleségének.

18 Az önkéntes útja • Kiválasztás • Elméleti képzés • Hospitálás • Gyakornok év • Emil,chat ügyelet • Hospitálás-vezetés • Információs találkozó

19 Hogyan segítünk? Segítő beszélgetés Intervenció

20 Segítő beszélgetés - Gyerekközpontúság - Empátia - Érzelmi támogatás - Ítélkezés nélkül - Nondirektivitás - Visszatükrözés - Alternatívák, következmények végiggondolása

21 Veszélyhelyzetek - Jellemző problémák: bántalmazás, szökés- eltűnés, tinédzser terhesség, öngyilkossági késztetés, bűncselekmény, kortárs zaklatás - Az intervenció protokollja: konkrét segítség szervezése, „kilépés a telefonból” - Esetek utánkövetése

22 Statisztika HÍVÁSOK (2010): 502.351 KONZULTÁCIÓS HÍVÁSOK (2010): 50.637 EMIL (2010): 709 CHAT (2010): 59 Intervenció: 171

23 Projektjeink Iskolai programok: Kék Vonal bemutatkozó órák Kampány a gyerekek biztonsága érdekében 2011. februárjától A kampány fókuszába két veszélyforrás került: a szökés és az interneten megvalósuló visszaélések. Computer Clubhouse nyitása Miskolcon 2011-ben.

24


Letölteni ppt "Missziónk A gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese."

Hasonló előadás


Google Hirdetések