Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft."— Előadás másolata:

1 Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.

2 Mint ilyen, az egyik legfontosabb ez irányú projekt tevékenység volt a nyomon-, utó- és pályakövetés Az elvégzett feladat konkrét tartalma: szolgáltató irányába TISZK és iskolai szempontok érvényesítése, kérdőívek összeállításában részvétel, pályakövetési műhelymunkákban való részvétel stb. A projektben a feladat átfogó tartalma: közösségi funkciók szolgáltatásainak segítése

3 A prezentáció tartalma 1) a pályázat, majd a projekt mérés-értékelési céljai 2) A projektben ténylegesen megvalósult mérési tevékenységek 3) Konkrét outputok, eredmények 4) A tevékenység értékelése, fenntartás

4 Egységes alapú intézményi mérés-értékelés kialakítása; Közös, OE TISZK szintű tanulói alapkompetenciák és kulcskompetenciák mérése, mérések értékelése (projekt megvalósítás) Szakmai kompetenciák mérése szakmacsoportonként (projekt megvalósítás) 1) A pályázat, majd a projekt mérés-értékelési céljai

5 Közös nyomonkövetési rendszer működtetése (projekt megvalósítás + fenntartás) Utókövetési-, pályakövetési rendszer működtetése (projekt megvalósítás + fenntartás) 1) A pályázat, majd a projekt mérés-értékelési céljai

6 Naprakész információk biztosítása működésről, szolgáltatásokról A nyomonkövetési és pályakövetési rendszer információt szolgáltat a fejlesztési döntésekhez A mérési rendszer információi alapján oktatásszervezés, a tananyagok és az oktatási módszerek fejlesztésének megalapozása 1) a pályázat, majd a projekt mérés-értékelési céljai

7 Nyomon követés – tanulói előrehaladás követése (szükség szerint beavatkozás) Utókövetés – az iskola befejezését követő 6 hónap, elhelyezkedés Pályakövetés – élethosszig tartó tanulás támogatása 2) A projektben ténylegesen megvalósult mérési tevékenységek

8 Fő tevékenység: Partneri elégedettség mérés (partnerek: tanulók, szülők, intézményvezetők, gazdasági szereplők) A mérés eszközei: - Nem szakmai kompetenciák kérdőívei - Mérésfeldolgozó útmutató 2) A projektben ténylegesen megvalósult mérési tevékenységek

9 megvalósult egy méréssorozat (partneri igény és elégedettség mérés) megtörtént a mérés sorozat értékelése Adatbázis a végzett tanulókról 3) Konkrét outputok, eredmények

10 Ennél azonban több: megszerzett tudás (vagyis a mérés tulajdonképpeni tartalma) módszertani tapasztalat; digitális mérés-értékelési rendszer (ennek több modulja) (2011. október 29-i ütemben) 3) Konkrét outputok, eredmények

11 - Mérés akkor tekinthető mérésnek, ha rendszeres (a fenntartási időszakban vállalás is); - OE TISZK, amelyben a nevelés alapérték, a neveléshez szükséges mérések lefolytatása - a mérés hagyományos módon nem hatékony, szükséges a digitális, online rendszert továbbfejleszteni; - egy digitális rendszer soha nincs kész (a fejlesztési javaslatok folyamatosan kell, hogy legyenek pl. pedagógusok körében) 4) A tevékenység értékelése

12 - A mérés-értékelési digitális rendszer összekapcsolása kapcsolódó digitális alkalmazásokkal; - mérési eredmények összevethetőségének megteremtése (van, ami nem összehasonlítható, de léteznek olyan területek, amelyek igen); 4) A tevékenység értékelése

13 - digitális rendszerek előnye a nagyon jó tárolhatóság (így összehasonlíthatóság) - a tárolhatóság mellett fontos, hogy az adatkinyerés optimális legyen - a fenntartás időszakában cél minél több felhasználó elérése (főleg a pedagógusok körében) 4) A tevékenység értékelése

14 Tényleges pályakövetési rendszer nélkül nem létezik megalapozott fejlesztési terv; Tényleges pályakövetési rendszer nélkül nem létezik megalapozott szakmaindítási koncepció; Kihat a felnőttképzés tervezésére; Emellett törvényi kötelezettség is a pályakövetési rendszer működtetése; 4) A tevékenység értékelése

15 Köszönöm a figyelmet! Halász József Közösségi funkciókért felelős szakember Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. TÁMOP 2.2.3-09/1-2009-0006 www.egyhazitiszk.hu

16

17

18

19

20

21

22 A VIR elérhetősége és főbb funkciói 2010. július 28-án elkészült az ütemtervi első szakasz 1- SZAHO modul 2-projektnyilvántartó modul 2011. Június 29-én elkészült az ütemtervi második szakasz 1-szaktanterem-tanműhely kataszter 2-pedagógus HR kataszter TOVÁBB

23 A VIR elérhetősége és főbb funkciói 2011. 10.29. ütemterv szerint el kell készülnie a forráskezelő rendszernek egyéb forrásokra (TISZK egyéb bevételeire, pl. felnőttképzés, TISZK pályázatainak önrész kezelő, és támogatás kezelő rendszer) Ebben az ütemben megtörténik: „A kataszter és közös tantárgyfelosztás adatai alapján működő erőforrás-tervezési rendszer próbaműködtetése”

24 A VIR értékelése, jövője Jelene: A VIR funkciói közül jelenleg a SZAHO modul segíti igazán a TISZK működését. A szaktanterem-tanműhely kataszter feltöltés alatt áll. A HR kataszter feltöltés alatt áll. Jövője: Az integrált intézményi adminisztrációs rendszereké a jövő. A kulcs a használat megfelelő folyamatszabályozása.

25 Köszönöm a figyelmet. Bambul László Szakmai vezető Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. TÁMOP 2.2.3-09/1-2009-0006 szakmai@egyhazitiszk.hu www.egyhazitiszk.hu

26

27

28

29

30 A MOODLE ELŐZMÉNYEK Elterjedt a pedagógusok körében a digitális tananyagok használata „Nincs” igazán jó, mindenkinek megfelelő digitális tananyag, tansegédanyag (SDT) Szétaprózódott, egyéni jó anyagok, rendszertelenül Nincs elegendő szakértelem jó tananyag készítéséhez

31 A MOODLE Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment Digitális tananyag kezelő rendszer(LMS/LCMS) elsősorban a távoktatásra szánt program Nemcsak tárolásra jó, hanem létrehozásra is. Kurzusok készítésére is jó (akár oktatás szervezésre is!!!)

32 MOODLE FEJLESZTÉSEK A TÁMOP keretében öt tananyag kidolgozását vállaltuk Tananyagok: 1.Ügyvitel az irodábanÜgyvitel az irodában 2.Faipar (A tömörfa megmunkálás elmélete) 3.Gépészet (Fémek kézi és kézi kisgépes alakítása) 4.Vendéglátás - Szállodai pincér 5.Építészet - vakolás VISSZA

33

34 ON-LINE KÉRDŐÍVES RENDSZER ELŐZMÉNYEK Indulás Pályakövetési adatok szolgáltatása szükséges és hasznos is (törvény, és önigazolás) Kellene egy jó eszköz (helyi), az oktatás/képzés/nevelés eredményességének mérésére Jó lenne tudni pályaorientációs adatokat (pl. miért választják az intézményünket?) Jó lenne tudni a környezetünk véleményét az iskoláról

35 ON-LINE KÉRDŐÍVES RENDSZER A TISZK céljai: On-line pályakövetési rendszer létrehozása On-line kompetencia mérő eszköz létrehozása On-line pályaorientációs mérő eszköz létrehozása On-line partneri elégedettség- és igénymérő rendszer létrehozása

36 ON-LINE KÉRDŐÍVES RENDSZER A TISZK megvalósította: Létrejött a pályakövetési rendszer Kialakítás alatt a kompetencia mérő eszköz Kialakítás alatt a pályaorientációs mérő eszköz Létrejött a partneri elégedettség- és igénymérő rendszer TOVÁBB

37 ON-LINE KÉRDŐÍVES RENDSZER JÖVŐJE A rendszer jövője: A pályakövetési rendszert használjuk Elkészül a kompetencia mérő eszköz Elkészül a pályaorientációs mérő eszköz A partneri elégedettség- és igénymérő rendszert hassználjuk VISSZA

38

39 A TÁMOP pályázat kötelező eleme! Első sorban a projektről szolgáltasson információt Hordozza a kötelező arculati elemeket Mutassa be a TISZK-et Nyújtson hasznos szolgáltatásokat HONLAP TOVÁBB

40 A TISZK megvalósította a honlapot www.egyhazitiszk.hu A honlapon érvényesülnek az arculati elemek Bemutatja a projekteket Bemutatja a TISZK-et A KIALAKÍTOTT HONLAP TOVÁBB

41 Továbbra is működtetjük A kifejlesztett informatikai rendszerek innen lesznek elérhetőek (egyszerűbb kezelés) Új szolgáltatásokat fog nyújtani: A HH_SNI alprojekt szolgáltató központja lesz (tervezett tartalmak: mentor kiskáté, jó gyakorlatok gyűjtemény, on-line segítség, módszertan tár, stb.) A HONLAP TOVÁBBFEJLESZTÉSE TOVÁBB


Letölteni ppt "Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések