Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A tanári szerep Neveléselmélet. A pedagógus tulajdonságai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A tanári szerep Neveléselmélet. A pedagógus tulajdonságai."— Előadás másolata:

1 A tanári szerep Neveléselmélet

2 A pedagógus tulajdonságai

3 átláthatóság függés egymástól törődés elkülönülés az igények kölcsönös kielégítése Más életkor, más tanár-ideál („anya”, „játszótárs”, „vezető”, „mester”, „kolléga”) Kettős normarendszer - a fiatalok és felnőttek számára (elfelejtjük a madarak nyelvét- Travers ) A jó tanár - diák kapcsolat

4 8 hiedelem a tanári szerepről (Robert Gordon) 1. Sosem veszíti el hidegvérét, nem mutat heves érzelmeket. 2. Nincsenek nemi, faji, vallási előítéletei 4 3. Nincs kedvence, mindenkit egyformán elfogad 4. Izgalmas, szabad, ösztönző, mégis nyugodt és rendezett légkör 6..3.

5

6 8 hiedelem a tanári szerepről (Gordon,folytatás) 5. Következetes: nem változik, nem feledékeny, nem részrehajló Nem hangulatember, nem hibázik 7.7. Mindig tudja a helyes választ, tudása mindig nagyobb, mint diákjaié 8.Támogatja tanártársait, velük „egységfrontot” alkot a diákok előtt

7 Két tanári stílus 1. demokratikus irányítás autokratikus irányítás Döntés a nevelő javasol -a tanulók részt vesznek a döntésben a nevelő diktál tanulói beleszólás minimális Teljesítmény fegyelem A nevelő távollétében, hosszú távon is jó Csak rövid távon jó Étékelés Tárgyilagos, Pozitív elemek hangsúlyozása Szubjektív, személyeskedő Főleg kritika Hierarchia Decentralizált Változó rangsor Centralizált, hierarchikus, merev

8 Két tanári stílus 2. demokratikus irányítás autokratikus irányítás CSOPORT- MAGATARTÁ S sok kontaktus folyamatos fejlődés jó kooperáció -"mi" csoport csekély kooperáció bizonytalanság rivalizálás izoláció NEVELŐ- GYEREK VISZONY oldott, bizalmas, barátságos, kooperatív kvázi egyenrangú partnerek kétoldalú kontaktus függő, merev, távolságtartó, humor nélküli kevéssé kooperatív felnőtt kezdeményez kontaktust - -

9 1. harmonikus - nyílt, rugalmas, következetes, biztonságos - aktív, jó önkontrollú személyiség 2. liberális - szeretetteljes, elfogadó -külső kontroll gyenge  gátlástalan személyiség 3. ambiciózus meleg, irányító - autokratizmus, drill  kudarckerülő 4. túlvédő „ gumiketrec”  sündisznó-reakció”, passzivitás egyenrangú partner  szeretethiány, kevés empátia Nevelői magatartásmódok (KOZÉKI Béla, 1975)

10 5. hideg, demokratikus egyenrangú partner  szeretethiány, kevés empátia 6. elhanyagoló szeretet és védelem nélkül  küzdelem a frusztrációkkal 7. drilles megfélemlítés, parancs  szolgalelkű 8. diszharmonikus nevelési tehetetlenség, bűntudat, érzelmi hullámzás neurotikus személyiség

11 Az osztályfőnök adminisztratív feladatai 1. OSZTÁLYADMINISZTRÁCIÓ 1.1. Tanmenet készítés 1.2. Osztálynapló vezetése 1.3. Bizonyítványok, anyakönyv kitöltése 2. NYILVÁNTARTÁSOK 2.1. Veszélyeztetett tanulók nyilvántartása, szociális juttatások 2.2. Igazolatlan mulasztások 2.3.Továbbtanulási, statisztikai lapok kitöltése

12 Az osztályfőnök egyéb feladatai EGYÉB FELADATOK 3.1. Névsorok, feljegyzések családlátogatásról, hospitálásról 3.2. Tanulók iskolán kívüli tevékenységének szervezése: kirándulás, múzeum, színház stb Beszámolók készítése 3.5. Jegyzőkönyvek készítése 3.6 Vizsgák lebonyolítása 3.7. Jutalmak 3.8. Jellemzések

13 Az osztályfőnök egyéb feladatai 2.: Kapcsolattartás 1. Szülői értekezlet tájékoztató, információ jellegű vita jellegű Témái: tanulmányi kérdések a tanulók munkafegyelme, magatartása közös programok szervezése az iskola házirendje a pályaválasztás, továbbtanulás szakkörökről, előkészítők tanulmányi kirándulás, egyéb programok

14 Szülői értekezlet fajtái Az iskola munkatervében: évente alkalommal osztály szülői értekezlet Réteg szülői értekezlet: 7-8. osztályosok: pályaválasztás 1. osztályosok Táborozók szüleinek Találkozás a családdal: Családlátogatás Fogadóóra: szülők számára: egyéni, részletes információ, a tanároknak: pedagógiai konzultáció a szülőkkel


Letölteni ppt "A tanári szerep Neveléselmélet. A pedagógus tulajdonságai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések