Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Az esztétikai aktivitás az, ami életben tart bennünket” Antal- Lundström Ilona Mälardalen University Sweden.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Az esztétikai aktivitás az, ami életben tart bennünket” Antal- Lundström Ilona Mälardalen University Sweden."— Előadás másolata:

1 „Az esztétikai aktivitás az, ami életben tart bennünket” Antal- Lundström Ilona Mälardalen University Sweden

2 Nemzetközi kutatási ill. tapasztalati evidencia a Látható hangok program eredményességéről A vitális kompetenciák (szociális, kommunikativ és kognitív) fejlődését serkentő, életkedvet,energiát és motivációt biztosító komplex esztétikai programot a bevándorló és hátrányos helyzetű gyerekek szocializálásában, érzelmi és kommunikációs –nyelvi fejlesztésében használtuk a svéd ovodákban, óvodai osztályokban, majd egy kutatásban ( ). A matematikai, beszédértési téren a DIFER teszt eredményeinél és Érzelmi- szociális teszttel (Oláh Attila. ELTE) 17-20%-al jobb mutatókat kaptunk az azonos korú magyar tanulók standardjához viszonyítva. Európában több konferencián, szakmai fórumon ismertettük (Firenze, Dublin, Oslo, stb).

3 Hazai megvalósult jó gyakorlat, pilot program A VISTA-projektbe (Vitalising Science Trough Aesthetic) magyar társakat is bekapcsoltunk: Andor Ilona Zenei Tagozatos Iskola, Janikovszky Éva Általános Iskola, Rózsa utcai óvoda A pilot-program 2004-ben indult Budapesten a svéd kutatással párhuzamosan. Magyar nyelvű oktatási anyagot ideiglenes fordításban és minőségben adtunk a résztvevőknek. A méréseket a DIFER-rel végeztük. Kutatási jelentésünk a neten olvasható svédül: „Estetiska aktiviteter som pedagogiskt redskap” őszén a záró konferencián Habsburg Walburga, mint svéd orszgyűlési képviselő és három magyar kolléga is jelen volt a Mälardalen Egyetemen.www.DIVA.se

4 A hazai program eredményessége eléri a nemzetközi jó gyakorlatot Agykutatók vizsgálták a program hatékonyságát. Csépe Valéria csoportja kimutatta a beszédhang sokkal magasabb megértési szintjét három éves távlatban a Janikovszky Éva Általános Iskolai munka után. ( MTA video a finn tudományos napokról) A használó óvodákban több vizsgálatot végeztünk, DIFER teszttel, és Érzelmi- szociális teszttel (Oláh Attila. ELTE) Ezek eredmény pozitív volt, a gyermekek fejlődése bizonyított.

5 A hazai disszemináció sikeres volt Az ELTE új, esztétikus kiadásban adta ki a Látható hangok program anyagát a fejlesztő pedagógiai képzés számára. (2006). Az első képzést március- áprilisban tartottam mint vendégprofesszor A siker ellenére nem vitték tovább az oktatást az ELTE-n A Géniusz és Tehetségpont képzések országosan is ismertté tették a programot. Ma már több helyszínen terjesztik korábban képzett kollégák: Kaposvár, Siófok, Pomáz, Tiszaföldvár, Putnok, Ózd, Miskolc, Nyíregyháza, stb. Jelenleg többen várnak pályázati pénzre, hogy elvégezhessék a képzést és indíthassák a programot az óvodában. (Sopron, Szeged, Kecskemét, Tatabánya)

6 A disszeminált programok eredményét mérték, ezek közelítik a pilot program eredményességét ben Putnokon és Nyíregyházán vezettek pályázati felzárkózási programot hátrányos helyzetű gyerekek fejlesztésére. Az eredmények meggyőzőek voltak. Jelenleg Ózd-Sajóvárkonyon 190 hátrányos helyzetű roma gyermek (3-6 éves) vesz részt méréssel kísért fejlesztésben. A munka intenzív és eredményes hosszútávú javulás várható a körzetben a szülők bevonásával, nevelésével történő kísérletben. A DIFER „óvodaszolga” programmal kísérjük az óvodások egyéni fejlődését. A pedagógiai képzettség és tudatosság kitűnő. Ősztől már iskolába megy az első csoport.


Letölteni ppt "„Az esztétikai aktivitás az, ami életben tart bennünket” Antal- Lundström Ilona Mälardalen University Sweden."

Hasonló előadás


Google Hirdetések