Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A neveléstudományi doktori képzés helyzete és feladatai Bazsa György, a MAB elnöke Kutatás, képzés, tudomány Debrecen, 2011. június 29.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A neveléstudományi doktori képzés helyzete és feladatai Bazsa György, a MAB elnöke Kutatás, képzés, tudomány Debrecen, 2011. június 29."— Előadás másolata:

1 A neveléstudományi doktori képzés helyzete és feladatai Bazsa György, a MAB elnöke Kutatás, képzés, tudomány Debrecen, 2011. június 29.

2 Eötvös Loránd: „Csak az az igazi tudomány, amely világra szól; s ezért ha igazi tudósok és – amint kell – jó magyarok akarunk lenni, úgy a tudomány zászlóját olyan magasra kell emelnünk, hogy azt határainkon túl is meglássák és megadhassák neki az illő tiszteletet.” pl. http://nevelestudomany.lap.hu/

3 Tudomány: tudományos módszertan alapján végzett kutató- munka során előállított, egymással összefüggésben is értelmezett, szintetizált, a tudományos közösség által elfogadott orgánumok- ban, meghatározott szabályok szerinti tudományos közlemények (lektorált folyóiratcikkek, konferencia- kötetek, tudományos könyvek) formájában publikált, s ezek alapján nemzetközi testületek, szervezetek, szerkesztőbizottságok vagy egyetemi műhelyek által kanonizált, igazolt ismeretek folyamatosan bővülő nyilvános rendszere.

4 Doktori képzés és fokozatszerzés: a tudomány művelésének, a tudományos utánpótlás biztosításának jogilag és szervezetileg elkülönülő, de tartalmilag szorosan összefüggő rendszere. A doktori képzés a tudományterület sajátosságaihoz és a doktorandusz igényeihez igazodó egyéni vagy csoportos felkészítés keretében folyó képzési, kutatási és beszámolási tevékenység. Szervezeti és működési kerete a doktori iskola: kohe- rens szellemi bázis és kutatási közeg, ami teljes körű hozzáférést biztosít az abban részt vevők számára az iskola tudományos és infrastrukturális hátteréhez. A képzés a lineáris ciklusú Bologna-rendszer harmadik szintje: 180 kredit = 36 hónap – EUA-CDE.

5 A doktori fokozatszerzés a doktorjelölt – doktori képzésben vagy egyéni felkészüléssel megszerzett – magas szintű ismeretek és készségek, valamint a tudományos közleményekre épülő eredmények (disszertáció) nyilvánosan értékelt igazolása és elismerése. A doktori (PhD) fokozat megszerzésének feltételei: a) doktori szigorlat eredményes letétele; b) két idegen nyelv ismerete; c) önálló tudományos munkásság bemutatása cikkekkel, tanulmányokkal; d) tudományos, illetve művészeti feladat önálló megoldása; értekezés, alkotás bemutatása; az eredmények megvédése nyilvános vitában.

6 Neveléstudományi doktori iskolák 2011-ben: DI szám VezetőTT Téma- vez. Okta- tó ELTE*16Szabolcs Éva12121130 DE /348Szabó Ildikó624*33* PTE174Forrai Katalin746 SZTE162Csapó Benő112932 *ELTE együttműködő partnerei: BME, EKF Korábbi doktori programok: BME (15 PhD), VE (3 PhD)

7 Neveléstudományi DI-k törzstagjai DI egyeteme TT Ebből prof./Em. Ebből DSc/Em. ELTE126+23 DE / 3*62+1 PTE74+12+1 SZTE114+12+1+1 3616+59+1+3

8 Eötvös Loránd: „Csak az az igazi tudomány, amely világra szól; s ezért ha igazi tudósok és – amint kell – jó magyarok akarunk lenni, úgy a tudomány zászlóját olyan magasra kell emelnünk, hogy azt határainkon túl is meglássák és megadhassák neki az illő tiszteletet.”

9 Tudománymetriai adatok (átlagok) DI szak- mai publ. átlag össz közl. átlag mo- nogr. könyv átlag könyv- fejezet átlag kül- földi publ. átlag össz. id.ny. cikk (10) össz. IF (10) idé- zett- ség átlag ELTE9812710281590,3194 DE1161278201380,2226 PTE961371227950191 SZTE1021429221912+205337 20091011331025145,5235 2011117163113323345,6314

10 Kémiai tudományokban PhD-t szerzett1070 Biológiai tudományok917 Irodalomtudományok613 Fizikai tudományok593 Nevelés- és sporttudományok541 Történelemtudományok539 Nyelvtudományok502 Klinikai orvostudományok469 Földtudományok450 Matematika- és számítástudományok394 Elméleti orvostudományok393 Gazdálkodás- és szervezéstudományok275 Multidiszciplináris orvostudományok275 Közgazdaságtudományok265 Hadtudományok243

11

12 .

13

14

15

16 MTA Pedagógiai Bizottsága – 26 tag KorcsoportTagok száma 41-49 1 50-59 7 60-6911 70-79 4 80-89 3 Korátlag65,6 év

17 MTA köztestületi tagok – 2011. április 15. DSc PhD /CSc Össz. I. Nyelv és irodalomtudom. osztály Irodalomtudom á nyi Bizotts á g 84289373 Nyelvtudom á nyi Bizotts á g 55243298 Zenetudom á nyi Bizotts á g 102131 … II. Filozófiai és Történelemtud. oszt. Filoz ó fiai Bizotts á g 41145186 Pedag ó giai Bizotts á g 31287318 3 Pszichol ó giai Bizotts á g 24138162 T ö rt é nettudom á nyi Bizotts á g 101326427 …1

18 DScPhD DSc/PhD % Szociológia4411438,6 Politikatudomány124626,1 Néprajz239225,0 Történelem12655122,9 Irodalomtudomány10162616,1 Pszichológia2219611,2 Neveléstudomány325565,8

19 Feladatok: szervezett, koncentrált és koordinált DI tevékenység átgondolt kutatásorientált képzés téma és eredményorientált kutatás a doktoranduszok (és témavezetők) rendszeres beszámolója és értékelése publikálás nemzetközi folyóiratokban (is) a képzők középgenerációjának erősítése, helyzetbehozása (több DSc)

20 Köszönöm a felkérést és a figyelmet!


Letölteni ppt "A neveléstudományi doktori képzés helyzete és feladatai Bazsa György, a MAB elnöke Kutatás, képzés, tudomány Debrecen, 2011. június 29."

Hasonló előadás


Google Hirdetések