Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A fejlesztés hatása a szervezetre az ELTE-PPK Neveléstudományi Intézetében végzett szakfejlesztés és a szervezet kapcsolatának vizsgálata Csík Orsolya.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A fejlesztés hatása a szervezetre az ELTE-PPK Neveléstudományi Intézetében végzett szakfejlesztés és a szervezet kapcsolatának vizsgálata Csík Orsolya."— Előadás másolata:

1 A fejlesztés hatása a szervezetre az ELTE-PPK Neveléstudományi Intézetében végzett szakfejlesztés és a szervezet kapcsolatának vizsgálata Csík Orsolya ELTE-PPK Neveléstudományi MA Taní-Tani Konferencia Szükség és remény Miskolc

2 A kutatás előzményei TÁMOP sz. Pedagogikum alprojekt IV. pillér 26. elemi projekt: A tanulás/tanítás kutatása és fejlesztése a közoktatásban- BaBe részprojekt kiegészítő kutatása (kutatásvezető:Vámos Ágnes) Learning Outcomes (LeO) 2. kutatás (Vámos, 2010) Pedagógia alapszak fejlesztése (ELTE-PPK, 2010)

3 A kutatás célja Az egyes oktatói csoportok véleményének feltérképezése Learning outcomes szemlélet terjedése a szervezetben Következtetések megfogalmazása a learning outcomes szemlélet mentén

4 A kutatás mérőeszköze, körülményei Online kérdőíves vizsgálat (n=28; 46%) Az alacsony elemszám miatt az eredmények óvatosan kezelendők Oktatói csoportok: beosztás, fokozat, szervezeti egység, a pedagógia alapszak fejlesztésében való részvétel, korábbi fejlesztésben való részvétel Összehasonlítási alap: LeO 2. kutatás (Vámos, 2010.)

5 1.Aki a felsőoktatásban dolgozik, az szakterületének tudósa legyen. 2.Nemzetközi térben kell majd a hallgatóknak munkát végeznie. 3.A régi (Bologna- előtti) felsőoktatás jobb volt. 4.A felsőoktatás új feladatok előtt áll, amihez az oktatók nem tudnak eléggé alkalmazkodni. 5.Aki a felsőoktatásban tanít, az pedagógiai munkát végez. 6.A tudomány egyre gyorsabb változását nehéz követni és nincs elég idő az oktatással foglalkozni. 7.A tudomány nemzetköziesedése saját nemzeti eredményeinket veszélyezteti. 8.A felsőoktatásban is egyre fontosabb, hogy az intézmény vegye figyelembe a hallgatók közötti egyéni különbségeket. 9.A felsőoktatásban alapvetően tehetséggondozást kell végezni. 10.A munka világával való kapcsolat fontosságát túlértékelik. 11.A felsőoktatásban elsősorban a tudományt kell művelni, ezért fontosabb a kutatás minősége, mint az oktatásé.

6 Az eredmények értelmezése Négy fokozatú Likert-skála Oktatói csoportok közötti nem szignifikáns különbségek, összefüggések Különbségek a változások elfogadása vagy elutasítása, a munka világ és a nemzetközi tér hatása mentén jelentkeznek

7

8 Országos LeO2 eredményben: 78%

9

10 LeO2 országos eredményben: 83%

11

12 Országos LeO2 eredményben: 23,3%-os elutasítás

13 1.A tudomány művelése. 2.A munka világa elvárásainak ismerete. 3.Az intézmény mint szervezet működésének minősége. 4.A hallgatók egyéni képességeihez, tudásához való igazodás 5.A hallgatók képzésről való véleményének figyelembe vétele. 6.Az oktató saját meggyőződésének, szándékainak követése, szakmai autonómia.

14 Országos LeO2 eredményen: 4/6 rangsorhely

15 Országos LeO2 eredményen: 5/6 rangsorhely

16 Következtetések LeO szemlélet- szakfejlesztés Beosztás, fejlesztésben való részvétel LeO országos eredményekkel szembeni elmozdulások Továbbgondolás, mélyebb vizsgálatok szükségessége

17 A kutatás lehetséges folytatása A megújult pedagógia alapszakon oktatók folyamatos monitorozása; oktatói és hallgatói reflexiók a képzésről A vizsgálat megismétlése a megújult alapszakon tanuló első évfolyam kilépésekor

18 Felhasznált szakirodalmak Lénárd Sándor (2012): Oktatói együttműködés és tanuló szervezet. In: Lénárd Sándor Vámos Ágnes (szerk.): Akciókutatás a felsőoktatásban a bolognai folyamat kezdetén. Eötvös Kiadó, Budapest. (megjelenés alatt) Vámos Ágnes- Lukács István (2012): Egy alapszak implementációs folyamata, elemzése, megújítása. In: Lénárd Sándor Vámos Ágnes (szerk. ): Akciókutatás a felsőoktatásban a bolognai folyamat kezdetén. Eötvös Kiadó, Budapest. (megjelenés alatt) Vámos Ágnes (2011): A tanulási eredmények a felsőoktatási intézményekben 2. Tempus Közalapítvány, Budapest

19 Köszönöm a figyelmet! Csík Orsolya


Letölteni ppt "A fejlesztés hatása a szervezetre az ELTE-PPK Neveléstudományi Intézetében végzett szakfejlesztés és a szervezet kapcsolatának vizsgálata Csík Orsolya."

Hasonló előadás


Google Hirdetések