Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Eleve elrendelés vagy szabad akarat?. Aiszkhülosz (i. e. 525—456) története Miután a csillagok állásából rájött, hogy egy bizonyos időpontban úgy fog.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Eleve elrendelés vagy szabad akarat?. Aiszkhülosz (i. e. 525—456) története Miután a csillagok állásából rájött, hogy egy bizonyos időpontban úgy fog."— Előadás másolata:

1 Eleve elrendelés vagy szabad akarat?

2 Aiszkhülosz (i. e. 525—456) története Miután a csillagok állásából rájött, hogy egy bizonyos időpontban úgy fog meghalni, hogy a fejére esik egy súlyos tárgy, és az üti agyon, Aiszkhülosz kivonult a sivatagba, hogy ott maradjon addig, amíg a végzetes pillanat el nem múlik. Ott üldögélt a széles nyílt területen, csak a kék égbolt volt a feje felett. Teljes biztonságban érezte magát. Azonban egyszer csak egy hatalmas sas repült el felette, ami egy teknősbékát vitt a csőrében, és a költő fejét kőnek nézte, így ráejtette a teknőst, hogy feltörje a páncélját. Ezzel persze megölte a költőt, így teljesítve be a jóslatot.

3 „Az eleve elrendelés alatt Istennek azt az örök elhatározását értjük, amellyel önmagában eldönti, hogy mi legyen egy ember örök sorsa. Nem mindenki ugyanolyan előfeltételekkel teremtetett, hanem némelyek az örök életre, némelyek az örök kárhozatra vannak eleve elrendelve.” „Az eleve elrendelés alatt Istennek azt az örök elhatározását értjük, amellyel önmagában eldönti, hogy mi legyen egy ember örök sorsa. Nem mindenki ugyanolyan előfeltételekkel teremtetett, hanem némelyek az örök életre, némelyek az örök kárhozatra vannak eleve elrendelve.” ELEVE ELRENDELÉS

4 FATALIZMUS Semmi mást nem tehetünk meg, mint amit meg kell tennünk. Bármit teszünk, az előre elrendeltetett, az az érzésünk pedig, hogy szabadok vagyunk, csak illúzió. Lehetetlen bizonyítani, de cáfolni is, mert bármit mondunk vagy teszünk a fatalizmus cáfolására, azt is a végzet határozza meg. Semmi mást nem tehetünk meg, mint amit meg kell tennünk. Bármit teszünk, az előre elrendeltetett, az az érzésünk pedig, hogy szabadok vagyunk, csak illúzió. Lehetetlen bizonyítani, de cáfolni is, mert bármit mondunk vagy teszünk a fatalizmus cáfolására, azt is a végzet határozza meg.

5 SZABAD AKARAT A vonzás törvénye Ez határozza meg az univerzum egészének rendjét, beleértve a te személyes életed minden egyes pillanatát és történését is. Nem számít, hogy ki vagy és hol élsz, teljes egészében a vonzás törvénye határozza meg tapasztalataidat, mégpedig az elmédben felbukkanó gondolatok által. Ez utóbbiak révén te magad hívod életre és működteted ezt a mindenható törvényt.

6 TEOZÓFIAI TANÍTÁSOK A karma lovai - Egyéni - Családi - Nemzeti A dharma lovai - Egyéni - Családi - NemzetiSzabad akarat (?) akarat (?)

7 A TEREMTŐ AKARAT 1 Kezdetben teremté Isten (Elohim) az eget és a földet. 2. A föld pedig kietlenné és pusztává vált, és sötétség volt a mélység színén, és az Isten Szelleme lebegett a vizek felett. 3. És monda Isten: Legyen világosság: és lett világosság.

8 AZ EMBER FELÉPÍTÉSE

9 AZ AKARAT SZINTJEI

10 ANALÓGIA AZ AKARAT FEJLŐDÉSÉRE Mennyit akarhat, miben dönthet: Egy csecsemő? Egy csecsemő? Egy kicsi gyerek? Egy általános iskolás? Egy középiskolás? Egy egyetemista? Egy önálló felnőtt?

11 A LÉLEK FEJLŐDÉSE

12 FEJLETLEN EMBER KAUZÁLIS TESTE Innen indulunk.

13 FEJLETT EMBER KAUZÁLIS TESTE

14 AZ ÖSVÉNYRE LÉPÉSHEZ SZÜKSÉGES KVALIFIKÁCIÓK   Megkülönböztető-képesség, hogy képesek legyünk különbséget tenni a helyes és a helytelen között.   Vágytalanság, melynek során minden önző vágytól megszabadulunk, legyen annak tárgya a legmagasztosabb cél is.   A helyes magaviselet, ami hat fő területre bontható: - önuralom a gondolkodásban, - önuralom a cselekvésben, - tolerancia, - vidámság, - céltudatosság, - bizalom.   Szeretet, ami valójában az Istennel való egyesülésre irányuló akarat.

15 ADEPTUS KAUZÁLIS TESTE Ide érkezünk.

16 A MÁSODIK BEAVATÁSIG: 1. SZAKKAYADITTHI – Az Én káprázata 2. VICHIKICHICHHA – A kétely vagy bizonytalanság 3. SZILABBATAPARAMASZA – A babona A NEGYEDIK BEAVATÁSIG: 4. KAMARAGA – Ragaszkodás az érzelmek keltette örömökhöz 5. PATHIGA – A harag vagy gyűlölködés minden lehetősége AZ ÖTÖDIK BEAVATÁSIG: 6. RUPARAGA – A formabeli szépség vagy a formákban levő lét után való vágyakozás, még ha a mennyei létre vonatkozik is 7. ARUPARAGYA – A forma nélküli élet utáni vágyakozás 8. MANO – Hiúság, gőg. 9. UDDHACCSA – Izgatottság, ingerlékenység, annak lehetősége, hogy valami az ember nyugalmát megzavarja. 10. AVIGGYA – Tudatlanság. A 10 BILINCS, AMIKTŐL AZ ÖSVÉNYEN MEG KELL SZABADULNI

17 A fizikai test teljesen megújul minden 7 éves periódusban; az asztrális és mentális testek rövidebb idő alatt. A csakrák aktiválása: 0 -7 évben gyökér- és lépcsakra, 7-14 évben a köldök és szívcsakra; évben a köldök és szív csakra; A korona csakra később. ATMIKUS BUDDHIKUS MENTÁLIS ASZTRÁLIS FIZIKAI ÉLETERŐ ELŐKÉSZÜLÉS MEGÚJULÁS VAGY 2. GYEREKKOR ÉRZELMEK VALLÁS EGYÜTTÉRZÉS VAGY ÉRZELMI RIDEGSÉG ELME, TANULÁS SZERETET HÁZASSÁG AKARAT – A LEGNAGYOBB ANYAGI ÉRDEKELTSÉG BAJTÁRSIASSÁG VAGY VÁLÁS BÖLCSESSÉG VAGY BESZŰKÜLT ELME 1. szakasz – A „vetés” 2. szakasz – Az „aratás” EGY TESTETÖLTÉS SZAKASZAI

18 A KARMA MŰKÖDÉSE Ki mint vet, úgy arat. Ki mint veti ágyát, úgy alussza álmát.

19 A halálon át az újraszületésig Éterikus & Fzikai Asztrális Mentális Kauzális Permanens atomok, aktívak burok

20 Az ember élete olyan, mint egy virágoskert

21 Az ember karmája

22 A K A R M A T Ö R V É N Y E Segítő cselekedetek Jó körülmények Ártalmas cselekedetek Rossz körülmények Vágyak, törekvések Tehetségek, képességek Következetesség Jellem Sikerek Lelkesedés Tapasztalatok Bölcsesség Fájdalmas tapasztalatok Lelkiismeret Szolgálni akarás Spiritualitás AZ ELMÚLT ÉLETBŐLA JELEN ÉLETBEN

23

24 Nem az számít, mi történik veled, hanem hogy hogyan reagálsz rá.

25 Szabari János, 0630/


Letölteni ppt "Eleve elrendelés vagy szabad akarat?. Aiszkhülosz (i. e. 525—456) története Miután a csillagok állásából rájött, hogy egy bizonyos időpontban úgy fog."

Hasonló előadás


Google Hirdetések