Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, 2007. április 14.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, 2007. április 14."— Előadás másolata:

1 Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.

2 2 Viszket Anita PTE BTK Nyelvtudományi Tanszék Zárszó kicsit az egyetemről, kicsit erről a konferenciáról

3 3 Az egyetemről 1.Miért kell a diploma? (Rós László hasonlatával: azért megyek kórházba, hogy megkapjam a zárójelentést?) 2.Mi az, hogy „értelmiségi”? 3.Utalva a meghívott előadóra: az egyetem szolgáltat (vagy szolgáltatnia kellene). 4.DE: az egyetem vizsgáztat is – azaz egyszerre oktató és vizsgaközpont. Konfliktus a szerepek között. 5.A hallgató: egyszerre „ügyfél” (akinek szolgáltatnak, aki fizet) és „vizsgázó” (akit ellenőriznek)

4 4 Az egyetem céljai és dilemmái: 1.Ellenőrzött diplomákat adjon ki, és így növekedjen az egyetem jó híre. Ettől több hallgató jelentkezik, több lesz a pénz. 2.Olyan kellemes ittlétet okozon a hallgatóinak, hogy visszajöjjenek diploma utáni képzésekre, és így növekedjen a bevétele. 3.Ugyanez a dilemma a kreditrendszerben oktatóknál is fennáll: népszerűség vagy szigorú színvonal.

5 5 Oktatói dilemmák: 1.Oktatás vagy kutatás (elvileg 50-50%) 2.Miért romlik folyamatosan a hallgatók színvonala? a, kezdeti lelkesedés csökkenése mindkét oldalról b, „túl sok tapasztalat” – önismétlés, unalom c, nő a taglétszám: egyre többféle hallgató kerül a csapatba, egyre nehezebb a kapcsolattartás és a színvonal biztosítása d, a régi hallgatók hozzáállása változik és ez hat az újakra („lazulás”) e, egyre nő a két oldal közötti korosztálybeli szakadék

6 6 Lehetséges megoldás: 1.Szemléletváltás 2.Struktúraváltás 3. Oktatók tudásában is változás 4.A tudományos vezetőket megkülönböztetni a menedzser-vezetőktől 5.Az oktatást elkülöníteni a vizsgáztatástól 6. Ami a „végfelhasználók” (azaz oktatók és hallgatók) feladata: a, megtalálni a felkínált eszközök közül a célravezetőket b, felelősséget vállalni az információért

7 7 Jogkörök és felelősségek: 1.Vezetői szinten 2.Oktatói szinten 3.Hallgatói szinten 4.Amire mindez vonatkozik: a, felelősséget vállalni a saját informáltságért b, az információ korrekt, időben történő továbbadásáért c, az információ védelméért

8 8 Szolgáltatások: 1.Elektronikus bejelentkezés, szakirány-felvétel, kurzusra jelentkezés, vizsgára jelentkezés – ETR 2.Minden kurzushoz egy weboldal, ahova dokumentumokat lehet feltölteni, a jelenléti ívet vezetni, feladatokat kitűzni, a megoldásokat feltölteni, a részeredményeket közölni, fórumozni, chatelni – Coospace. 3.Kari levelezési listák: a listatag saját jelszóval tud beállításokat eszközölni, cserélni az címét: vagyis ő felel a tájékozottságáért. 4.Tanszéki szerverek üzemeltetése, helyi szerkesztésű weboldalak

9 9 A konferenciáról 1.Gratulációk: előadóknak, szervezőknek 2.Az értékelésekben segítségkérés a hallgatóktól 3.Összefoglalva: nagyon jól megszervezett munkát láthattunk, és valóban színvonalas előadásokat hallhattunk. A meghívott előadónk is gratulál mindenkinek. És én is. 4.Reméljük, a következő is ilyen jól sikerül.

10 10 Köszönöm mindenkinek a részvételt!


Letölteni ppt "Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, 2007. április 14."

Hasonló előadás


Google Hirdetések