Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az elsőéves egyetemi hallgatók tájékozódása és tájékoztatása a „szolgáltató egyetemen” Murin Emese magyar-angol-magyar mint idegen nyelv szak Kommunikáció.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az elsőéves egyetemi hallgatók tájékozódása és tájékoztatása a „szolgáltató egyetemen” Murin Emese magyar-angol-magyar mint idegen nyelv szak Kommunikáció."— Előadás másolata:

1 Az elsőéves egyetemi hallgatók tájékozódása és tájékoztatása a „szolgáltató egyetemen” Murin Emese magyar-angol-magyar mint idegen nyelv szak Kommunikáció az egyetemen konferencia Pécs

2 Tartalom Szolgáltató egyetem Hatékony kommunikáció Országos irányelvek, statisztikák PTE-BTK Elsőévesek tájékoztatása különbőző fórumokon Elsőévesek tájékozódása, információ-szerzési stratégiák Tapasztalatok, értékelés

3 3 Megfelel-e a kor igényeinek? Gazdálkodó – szolgáltató – vállalkozói egyetem A szolgáltató egyetem: Gazdasági és üzleti szolgáltatások Társadalmi-gazdasági kapcsolatok Versenyképes képzések Külső igények A tudás létrehozása, eladása, az eredmények ellenőrzése Menedzser-típusú vezetés Kommunikáció?

4 4 Kommunikáció Kétirányú kommunikáció Hatékony igazgatás: Jól működő kommunikációs csatornák Megfelelő információ- áramlás az érdekelt felek között Két irányban Felsőoktatás: Egyetemek – Állam Egyetem – Hallgatók

5 5

6 6 Irányelvek Az oktatás információs rendszerének feljesztése A felsőoktatási intézmények szolgáltató szerepének erősítése Modern szolgáltató egyetem képe Magas színvonal: kollégium, könyvtár, informatikai infrastruktúra

7 7 Pécsi Tudományegyetem 2007: a „szolgáltató” egyetem előkészítése : áttekinthetőség, kényelem rövidebb feldolgozási idő ügyfélközpontúság egyablakos ügyintézés elektronikus ügyintézés

8 8 Hallgatói elégedettség (2009)‏

9 9 Hallgatók tájékoztatása tanulmányi ügyekben (2009)‏

10 10 PTE-BTK Elsőévesek tájékoztatása Orientációs napok CD Tanszékek TO Kiadványok: PTE útikalauz hallgatóknak

11 11 Orientációs napok „megannyi lehetőség, amely hozzájárul ahhoz, hogy informálódjon, s hogy együtt járjunk jól” (CD)‏ Kötelező Az órafelvételt megelőzően TO; oktatók és demonstrátorok közreműködése CD Etr Index, űrlapok, moodulo Tantervi struktúra

12 12 CD Hasznos tudnivalók: Ütemezés Aktuális teendők Költségtérítés Szolgáltatások (könyvtár, kollégium, internet...)‏ Információkérés és hozzáférés Tantervek: Útmutató Fogalomtár Etr: Beiratkozás Tanrend Vizsgára jelentkezés

13 13 PTE-BTK magyar szak – tanszéki tájékoztatás Nyelvtudományi Tanszék Klasszikus Irodalomtörténeti és Összehasonlító Irodalomtudományi, ill. Modern Irodalomtörténeti és Irodalomelméleti Tanszékek Milyen fórumokon tájékoztatják az ide érkező hallgatókat? Ezeken milyen tudnivalókkal látják el őket? Milyen tapasztalatok vannak a fogadtatással kapcsolatban? Kihasználják a diákok ezeket az információ-szerzési lehetőségeket? Változott-e valami az elmúlt években?

14 14 Tanszéki tájékoztatás Orientációs napon: a képzés célja, főbb tárgyai, szakmai törzsanyag, specializációkról, szakirányokról, elhelyezkedési lehetőségek Tanszéken folyamatosan ek küldése Etr, coospce Tanszéki hirdető, faliújság CoospaceXtra

15 15 Tanszéki tapasztalatok A TO és a tanszékek között olykor akadozik az információáramlás Nincsenek szakos levelezőlisták Kevesen használják a csx-t Egyre önállóbbak a hallgatók

16 16 Hogy látják ezt a hallgatók? Kérdőív: 30 elsőéves magyar szakos hallgató részvételével Honnan jutnak hozzá a különböző információkhoz? A tanszékek milyen módon tájékoztatják őket? Milyen gyakran látogatják a különböző információs bázisokat? Mi lehet az oka, ha mégis lekésnek valamiről? Általános tapasztalatok és a tanszéki kommunikáció értékelése

17 17 Honnan?

18 18 Tanszékek

19 19 A különböző információs bázisok látogatottsága

20 20 Általános tapasztalatok Időben eljutnak az információk a hallgatókhoz, viszont gyakran több helyen kell utánanézni azoknak Tudják, kihez fordulhatnak segítségért Coospace kihasználtsága Aktualitások a faliújságon Magukra vannak utalva? Bonyulult utánajárni?

21 21 Tapasztalatok és értékelés Problémás pontok: TO Tanszékek gyakran nem egyeztetnek egymással Nagyon ritkán maradnak le az információkról, ha mégis: Téves információkat kapnak Saját hiba, figyelmetlenség Nincs elérhető információszerzési-csatorna Későn küldött értesítők Összességében közepesre értékelt tanszéki tájékoztatás

22 22 Köszönöm a figyelmet! Murin Emese

23 23 Felhasznált irodalom Bölcsészkari vademecum elsőéves hallgatók számára PTE-BTK, Pécs. (CD)‏ Ficzere Lajos: A felsőoktatás konzultációs rendszere. Felsőoktatási Koordinációs Iroda, Budapest, Gerencsér József: PTE útikalauz hallgatóknak. PTE-EHÖK, Pécs, Hrubos Ildikó: Gazdálkodó egyetem, szolgáltató egyetem, vállalkozó egyetem. In: Hrubos Ildikó (szerk): A gazdálkodó egyetem. Felsőoktatási Kutatóintézet Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest, Lengvárszky Attila: Eredmények és tervek a Pécsi Tudományegyetemen az oktatásigazgatás területén (ppt) Letöltve: Nádai László: A VIR és a DPR rendszerek szerepe az ágazati irányításban (ppt) Letöltve: Sági Zsolt: A magyar felsőoktatás fejlesztésének stratégiai kérdései. A II. Nemzeti Fejlesztési Terv (ppt) Budapest. Letöltve: Tóth Tamás (szerk): Az európai egyetem funkcióváltozásai. Professzorok háza, Budapest, 2001.

24 24 Internetes források: https://coospace.tr.pte.hu


Letölteni ppt "Az elsőéves egyetemi hallgatók tájékozódása és tájékoztatása a „szolgáltató egyetemen” Murin Emese magyar-angol-magyar mint idegen nyelv szak Kommunikáció."

Hasonló előadás


Google Hirdetések