Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Varga Zsuzsanna Racskó Tamás 2014.05.19. Adatszolgáltatási igények kezelése SZTE Oktatási Igazgatóság.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Varga Zsuzsanna Racskó Tamás 2014.05.19. Adatszolgáltatási igények kezelése SZTE Oktatási Igazgatóság."— Előadás másolata:

1 Dr. Varga Zsuzsanna Racskó Tamás Adatszolgáltatási igények kezelése SZTE Oktatási Igazgatóság ETR 1

2 Növekvő mennyiségű adatszolgáltatási kérés Ezek jellemzői –Ugyanaz a kérés változatokban ismétlődik •Rutinszerűen küldjük ugyanazt az excel táblát némi szűrés után –A kérések zöme az OSAP statisztikán alapszik, de •A kérdező nem éri el az OSAP statisztikát •Több táblából kell összerakni a választ •Nem mindegyik adat van meg a statisztikában –Jogos kiszolgálási igények jelennek meg •GMF költségvetés tervezés •Oktatók, hallgatók teljesítményértékelése •MAB, önértékelés, minőségbiztosítás támogatása 2 A probléma megjelenése

3 Külsők: –EMMI, Oktatási Hivatal –MRK –MAB akkreditáció –Sajtó –Egyéb hivatalok, cégek Belsők: –GMF, a költségvetéshez –Nemzetközi képzésfejlesztés –Marketing és kommunikáció –Kari kérések (minőségbiztosítás, szakindítás) –Átoktatás (Oktatási igazgatóság) –Rektor 3 Az adatkérők köre

4 4 A leggyakoribb kérések 2014-ben

5 OSAP statisztikán alapuló kérések  Képzési programok száma, szintenként, munkarendenként, karok szerint, idegen nyelven, új szakok Nemzetközi képzésfejlesztés, sajtó, Marketing és Kommunikáció, DPR, stratégia és intézményfejlesztés, GMF –Hallgatók száma szakonként, szintenként, munkarend, karok, képzési területenként, finanszírozás szerint Kapacitáshoz (OH), GMF, nemzetközi képzésfejlesztés, marketing és kommunikáció, sajtó –Külföldi hallgatók száma országonként, szakonként MRK-n keresztül (brazil, angolai, kazah), nemzetközi képzésfejlesztés, akkreditációk, sajtó 5 A leggyakoribb kérések 2014-ben

6 6 A leggyakoribb kérések 2014-ben (folyt.) OSAP statisztikán alapuló kérések  Diplomát szerzők száma szakonként, szintenként, munkarend, karok, képzési területenként, finanszírozás szerint Nemzetközi képzésfejlesztés, sajtó, Marketing és Kommunikáció, stratégia és intézményfejlesztés, –Nyelvvizsgahiány miatt bennragadt diplomák száma MRK, sajtó, marketing és kommunikáció Nem minden adat van meg a statisztikában, vagy tovább számítandó Képzési terület, idegen nyelvű képzésben diplomát szerzettek, férőhelyek, felvehető létszám

7 ETR –ből előállítható  Nyelvtudás kérdéskör (hallgatók idegen nyelv tudása, belépéskor nyelvvizsgával rendelkezők száma) Nemzetközi képzésfejlesztés, sajtó, régiós cégek, –Oktatói terhelés, átoktatás (oktatók óraterhelése, átoktatott és fogadott kurzusok adatai: óraszám, hallgatói létszám, teremigény) GMF, karok, oktatási igazgatóság, MAB önértékelés –Képzési program (tárgyak) hallgatóinak teljesítéseloszlása nemzetközi képzésfejlesztés, önértékelés, karok 7 A leggyakoribb kérések 2014-ben

8 Riportötletek a Monitorhoz Teljesítményértékeléshez - oktató óraterhelés egy oktatóra jutó átlagos óraszám - egy oktatóra jutó vizsgáztatandó hallgatók száma - a jegyek megoszlása kurzusonként - vizsgastatisztika : jelentkezők és vizsgázók számának aránya - vizsgahelyek számának ellenőrzése Átoktatáshoz - átadott és fogadott kurzusok adatai: létszám, oktatók, teremigény Hallgatói előrehaladáshoz: - nyelvvizsga miatt visszatartott diplomák száma és eloszlása szakok, karok szerint - lemorzsolódás számítása: kezdő évfolyam nyomonkövetése, átlagos előrehaladási sebesség a szakon, elbocsátásig eltelt félévek átlagos száma Önértékeléshez, akkreditációhoz - oktató hány kredit felelőse a szakon/intézményben (szak, szakirány, tárgyfelelősségek) - oktató heti óraterhelése a szakon/intézményben - szak oktatói beosztás, tudományos fokozat, életkor szerinti eloszlás 8 Megoldás: a MONITOR


Letölteni ppt "Dr. Varga Zsuzsanna Racskó Tamás 2014.05.19. Adatszolgáltatási igények kezelése SZTE Oktatási Igazgatóság."

Hasonló előadás


Google Hirdetések