Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ELTE Bologna Szeminárium 2006. február 7.. „A”- szekció kérdései I. 1. Hogy értendő a mesterképzés 35%-os hallgatói létszáma? Minek a 35%-a ez, illetve.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ELTE Bologna Szeminárium 2006. február 7.. „A”- szekció kérdései I. 1. Hogy értendő a mesterképzés 35%-os hallgatói létszáma? Minek a 35%-a ez, illetve."— Előadás másolata:

1 ELTE Bologna Szeminárium február 7.

2 „A”- szekció kérdései I. 1. Hogy értendő a mesterképzés 35%-os hallgatói létszáma? Minek a 35%-a ez, illetve kinek a döntésétől, milyen döntési mechanizmustól függ, hogy egy intézmény, vagy annak valamely szakja hogyan részül az államilag finanszírozott helyekből? 2. Ön szerint milyen szerep jut MAB-nak, a mesterképzés szakjainak és a szakok létszámkereteinek megállapításában, és ez nem korlátozza-e az intézményi autonómiát? 3. A mesterképzés finanszírozása mikor lép életbe, ha a jelenlegi pénzügyi kormányzati elképzelések 2009-től számítják csak ennek a kihatását a költségvetésre? 4. A bachelor képzési bemenetnél az egyes intézmények állíthatnak-e speciális követelményeket (pl.: emelt szintű érettségi, alkalmassági vizsga), vagy az OM ragaszkodik ahhoz a gyakorlathoz, hogy a képzési területeken közös elhatározásra kell jutni a felvételi követelményekkel kapcsolatban (érettségi tárgyak, felvételi szintje)? 5. Mi a véleménye, hogyan hat a normatív finanszírozás a felvételi vizsga nélkül felvettek intézményen belüli szűrésére?

3 „A”-szekció kérdései II. 6. Az itt tanulni kívánó külföldi hallgatóknak a finanszírozása megoldható-e állami dotációval, vagy csak magánalapítványi támogatással? 7. A szakon belüli szakirány-választást ki szabályozza, illetve milyen jogi problémákat vetne fel, egy esetleges szakirányon belüli szűrés? 8. A minisztériumnak mi az álláspontja az osztatlan és a kétszintű képzés közötti átjárhatóságról? Támogatja-e ezt, vagy nem, illetve a hallgató után járó finanszírozást hogyan érinti egy hallgatónak egy másik képzésbe való átlépése? 9. Jogszerű lenne-e, hogy kiemelkedő képességű hallgatók számára speciális előfeltételekkel különböző utak nyíljanak meg még az alapképzés ideje alatt? 10. Hogyan képzeli az OM a testnevelési és a nyelvi képzés finanszírozását?

4 „C”- szekció kérdései a tanulmányaikat szept. 1. előtt megkezdett hallgatók helyzete? „folyamatos” „nem fejezte be” régi tv Szabó-Gusztossal együtt? ki jelentkezhet / vehető fel államilag támogatott képzésre? ETVSZ, egy szabályzat? Szakirány-választás feltételei? Egyszakosok „belső felvételivel” felvehető-e? Mi van, ha 180 kredit után jut eszébe, hogy tanulna még valamit? Vagy ha a szakirányra „túljelentkezés” van? Hogyan kell figyelembe venni, ha vki korábban már volt áf hallgató?


Letölteni ppt "ELTE Bologna Szeminárium 2006. február 7.. „A”- szekció kérdései I. 1. Hogy értendő a mesterképzés 35%-os hallgatói létszáma? Minek a 35%-a ez, illetve."

Hasonló előadás


Google Hirdetések