Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tanügyi tapasztalatok és jövőkép IV. ETR konferencia Viszket Anita Budapest, 2007. január 25-26.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tanügyi tapasztalatok és jövőkép IV. ETR konferencia Viszket Anita Budapest, 2007. január 25-26."— Előadás másolata:

1 Tanügyi tapasztalatok és jövőkép IV. ETR konferencia Viszket Anita vanita@dexter.hu Budapest, 2007. január 25-26.

2 Az előadás témája 2/11  A „tanügy” kibővített fogalma  Mit tud a tanulmányi nyilvántartás és mit nem?  funkcionalitásban  a felhasználói közösség szervezésében  Mi indokolja a tanulmányi nyilvántartás helyett az oktatásszervezés használatát?  „tanügy” = ETR - pénzügy

3 tanulmányi adminisztráció hallgatói pénzügyek és szolgáltatások tapasztalatok  paraméterezés  kreditrendszer tapasztalatai  új funkciók  új technológia eredmény  vezetői információk,  stratégiai mutatószámrendszer  minőségbiztosítás új kihívások  csökkenő források (hallgatói létszám)  növekvő működési költségek (Bologna)  élesedő verseny (szolgáltatások) erőforrás gazdálkodás  működés megtervezése,  lebonyolítása,  elemzése és értékelése Tanulmányi adminisztráció - oktatásszervezés 3/11

4 Az előadás témája 4/11 A tapasztalataink forrása  Support bejelentések  Hibabejelentések  Helyi specialitások megvalósítása - elsősorban a paraméterezhetőségre, bővíthetőségre támaszkodunk  Az egész ETR-közösségnek hasznos ötletek, javaslatok  Fórumok, blogok, nem hivatalos topikok  Az időzítések fontossága (jegybeírás, kurzusfelvétel)  Az online helpek jelentősége  Személyes ETR-használat, ismerősök beszámolói  Hallgatók felvétele zárolatlan vizsgalapokra  A kurzusok és kurzuskódok létszámainak láthatósága

5 Tapasztalatok: a legfontosabb szempontok Paraméterezhetőség  különböző szinteken megjelenő különböző igények  időbeli változások  helyi szokások, szabályozások Minőségbiztosítás  információk  kommunikáció  ellenőrizhetőség  tervezhetőség Együttműködés  az intézményen belül  az intézmények között  a Dexter és az ETR-közösség között 5/11

6 6/11  üzenetküldés (intézményen átívelő)  fórumok - közösségek  szakirányok új, tanterveken átívelő formája (becsatolt KPR-ek)  igazolások különböző szintű teljesítésekről  VIR: kimutatások, jelentések  dokumentumkezelés, találkozó-szervezés  intézményi fejlesztések becsatolása a rendszerbe  az intézmény támogatása az együttműködési szabályok kialakításában Motivációk Megvalósítás Bologna-képzés: átjárhatóság intézményen belüli közös szakirányok, intézmények közötti átjárhatóság Intézményi fejlesztések Konzorciumokban történő pályázatok Erőforrás-gazdálkodás Együttműködés

7 7/11  finomabban hangolt jogosultsági szintek  különböző szintű, paraméterezhető ellenőrzések az adatok rögzítésénél  ellenőrzött és zárolt adatok  az adatok megjelenítése függ az ellenőrzöttségtől (zároltságtól)  kimutatások, hibalisták – paraméterezhető módon  információk a hallgatóknak: újabb ellenőrzési szint (pl. dinamikus tantervek) Lehetőség az intézményi szabályozások beépítésére Lehetőség az önellenőrzésre Lehetőség már a létrehozásnál a jó és a rossz adatok elkülönítésére Csak az ellenőrzött adatokkal lehessen tovább dolgozni Motivációk Megvalósítás Minőségbiztosítás

8 8/11  speciális, a vizsgameghirdetésnél bevezetett, új módszerű jogosultság-ellenőrzés  a natív és a webes felületek módosíthatósága: dinamikus listák, XML – a délutáni előadásban részletesen  pl. a kurzusfelvételnél tantervi szinten megadható, és azon belül egyenként ki-bekapcsolható ellenőrzések  DTL, intézményileg módosítható tárolt eljárások, általános listázó  külön dokumentáció a paraméterezési lehetőségekről Paraméterezhetőség Motivációk Megvalósítás Különböző jogosultságú felhasználók A felületek intézményileg testre szabása Az ellenőrző eljárások minél finomabb beállíthatósága és kikapcsolhatósága Lehetőség arra, hogy az intézményi üzemeltetők elégíthessék ki a helyi felhasználók igényeit A paraméterezéshez szükséges információk megszerzése

9 Jövőkép: futó projektek 9/11  Adatszolgáltatást támogató modulok létrehozása  országos előírások betartásának segítése  délután külön előadásban  Képzés- és szakirányfelvétel  az oktatásszervezés megváltozásával járó kihívások elemzése  a bolognai képzés sajátosságai: minor szakok választása  a jelentkezésekről szóló döntési folyamatok támogatása  Bejelentkezés, beiratkozás – online  intézményi ötletek, fejlesztések felhasználása

10 Jövőkép: fejlesztési tervek 10/11  Kurzusfelvétel továbbgondolása  a szerver-túlterhelések problémájára megoldások keresése  intézményi ötletek  A személynevek kezelésének finomítása  tanulmányi osztályok, hivatali dolgozók munkájának segítése  history  sorrendezés  Logolások bővítése  webes felhasználók biztonságérzetének növelése  speciális logolások (törlések, hibaüzenetek logolása)  könnyebb visszaolvashatóság, kereshetőség

11 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Tanügyi tapasztalatok és jövőkép IV. ETR konferencia Viszket Anita Budapest, 2007. január 25-26."

Hasonló előadás


Google Hirdetések