Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Foglalkoztatási kihívások(2), a szakképzési rendszer fejlesztése mint az egyik lehetőség LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Foglalkoztatási kihívások(2), a szakképzési rendszer fejlesztése mint az egyik lehetőség LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre."— Előadás másolata:

1 Foglalkoztatási kihívások(2), a szakképzési rendszer fejlesztése mint az egyik lehetőség LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA

2

3 A szakképzési rendszer átalakítása OKJ  kompetencia  moduláris „TISZK”  Térségi Integrált Szakképző Központ  Szakképzés Fejlesztési Társaság  Szakképzés Fejlesztési Társulás RFKB MKIK  szakképzési konzorcium/projekt  a szakszervezetek/a LIGA szerepe

4 A közoktatásban résztvevők számának alakulása

5

6 Az OKJ jellemzői: jobban felépített, átláthatóbb szakmastruktúra, egymással szorosabb és jobban kihasználható kapcsolatban levő szakképesítések(424) a szakképesítések közötti átjárhatóság javítása, a korábban megszerzett tudás beszámíthatóságának megteremtése a mai munkaerő-piac igényeinek megfelelő szakmakínálat megalkotása. szakképesítések rész-szakképesítések elágazások ráépülések

7

8 Kompetencia- profil Tulajdonságprofil Összegző bejegyzések kategóriánként Feladatprofil 1. feladat 2. feladat 3. feladat 4. feladat 5. feladat 6. feladat 7. feladat 8. feladat 9. feladat 10. feladat 11. feladat 12. feladat

9 1 23 4 6 7 szakképesítés csoport Fémipari anyagvizsgáló Géplakatos Szerkezetlakatos Felvonószerelő Építő- és szállítógép szerelő ÉpületlakatosHegesztő 5 csak az alap-modulcsoportban van közös a kiegészítő modul- csoportban is van közös alap-modulcsoportjaik azonosak a kiegészítő modulcsoportban is van közös van legalább egy közös moduljuk

10 Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő szakképesítés követelménymoduljai 00950096 3108 009901050106010701080109 0110011130954095409641074108 410941115096510560906108610903470359 0220 02210225 0346 0345 01110110 Géplakatos szakképesítés követelménymoduljai 0110 0105 0095 0096 0109 0111 0099 0106 0095 0096 0109 0111 0110 0107 0095 0096 0109 0111 0110 0108 0095 0096 0109 0111 0110 4095 4111 6109 4096 4107 4108 4109 6108 6090 5096 5105 3095 3108 0110 0111 0345 0346 0359 02250347 0221 0220 Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő szakképesítés elágazásai Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő szakképesítés rész-szakképesítései Géplakatos szakképesítés Gépbeállító rész-szakképesítés 0110 0111 0109 0096 0095 4095 4111 6109 0345

11 OKJ

12 Másolat eredetijeOKJ_133_2010_IV_22_Kr.xls Másolat eredetijeOKJ_133_2010_IV_22_Kr.xls

13

14

15 Az 54 582 02 0010 54 03 azonosító számú, Vasútépítő és – fenntartó technikus megnevezésű elágazás szakmai követelménymoduljaihoz rendelt tananyagegységek 31. 248/1.0/0597-06Általános közlekedésépítő munka -, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok (126 ó + 54 ó elméletigényes gyakorlat) 32. 248/2.0/0597-06Általános építőipari és közlekedésépítési munkaeszközök (72 ó elmélet + 44 ó gyakorlat) 33.248/3.0/0597-06Műszaki dokumentációk értelmezése, készítése (72 ó elmélet ) 34. 248/1.0/0610-06Építőanyagok ismerete (36 ó elmélet + 36 ó elméletigényes gyakorlat) 35. 248/2.0/0610-06Tartók erőjátéka, méretezése (157 ó elmélet )

16 36. 248/3.0/0610-06Talajmechanikai ismeretek, alapozások (72 ó elmélet + 36 ó elméletigényes gyakorlat) 37. 248/4.0/0610-06Geodéziai mérések és kitűzések (72 ó elmélet + 50 ó elméletigényes gyakorlat) 38.248/1.0/0613-06Vasútépítési alapfogalmak ( 23 ó elmélet ) 39. 248/2.0/0613-06Általános vasútépítési feladatok ( 121 ó elmélet + 56 ó gyakorlat) 40. 248/3.0/0613-06Speciális vasútépítési feladatok I. ( 269 ó elmélet + 49 ó gyakorlat) 41. 248/4.0/0613-06Kiegészítő vasútépítési feladatok I. ( 32 ó elmélet + 63 ó gyakorlat) 42. 248/5.0/0613-06Speciális vasútépítő feladatok II. ( 28 ó gyakorlat)

17 43. 248/6.0/0613-06Kiegészítő vasútépítési feladatok II. ( 94 ó elmélet) 44. 248/1.0/0689-06Munkaszervezés feladatai ( 90 ó elmélet + 42 ó gyakorlat) ) 45. 248/2.0/0689-06Mérés és kitűzés ( 110 ó elmélet + 32 ó elméletigényes gyakorlat) Összesen:1346 óra elmélet 208 elméletigényes gyakorlat 282 óra gyakorlat 1836 óra + szabad sáv órái Első szakképző évfolyam után 90 óra nyári összefüggő gyakorlat teljesítése kötelező.

18 tananyagelem A tananyagelem azonosítója: 248/2.1/0613-06 A tananyagelem megnevezése: Vasútépítési munkák előkészítése, tervezése, hatósági előírások Hozzárendelt feladatkompetenciák: Heti, havi munkatervjavaslatot készít Tervfelbontást végez Hozzárendelt szakmai ismeretalkalmazások: C típus Vasútépítés (alépítmények, felépítményi szerkezetek, kitérők és vágánykapcsolások) Hozzárendelt szakmai készségek: 3. Szint Talajmechanikai, labortechnikai eszközök használata 3. Szint Földméréstan mérőeszközök használata

19 Hozzárendelt módszerkompetenciák: Kontroll (ellenőrző képesség) Hozzárendelt személyes kompetenciák: Felelősségtudat Megbízhatóság Hozzárendelt társas kompetenciák: Irányítási készség Kapcsolatteremtő készség Tanulói tevékenységformák: Információk önálló rendszerezése 25 % Információk feladattal vezetett rendszerezése 25 % Vasútépítési rajz elemzése, hibakeresés 40 % Csoportos helyzetgyakorlat 10 %

20 2010.évi LIGA felmérés A LIGA Szakszervezetek a 2010. évben a "Szakiskolai férőhelyek meghatározása a regionális fejlesztési és képzési bizottságok (RFKB-k) részére" című projekten belül a munkaerőpiacra belépő végzős, illetve a szakképzésben még résztvevő iskolai tanulók munkaerő-piaci helyzetéről végzett felmérést. Arra kerestük a választ, hogy az iskolarendszerű szakképzés mennyire képes megfelelni a gazdaság igényeinek, a végzős szakmunkások milyen eséllyel, milyen használható tudással és milyen ismeretekkel lépnek ki a munkaerőpiacra, kiemelten a pályaelhagyás, a lemorzsolódás, és a továbbtanulás arányaira. Tekintettel a hazai munkaerő-piac egyéb sajátosságaira (informális, azaz be nem jelentett, illetve a csak részben legális foglalkoztatás elterjedtsége) arra is kíváncsiak voltunk, hogy milyen elképzeléseik vannak a tanulóknak erre vonatkozóan, illetve milyen ismeretanyaggal lépnek ki a munkaerőpiacra. A projektben végzett munkán keresztül lehetőség nyílt arra, hogy segítséget nyújtsunk a 2011/2012-es szakképzési beiskolázási keretszámok meghatározásához - a rendelkezésre álló elemzési és becslési lehetőségek mellett.


Letölteni ppt "Foglalkoztatási kihívások(2), a szakképzési rendszer fejlesztése mint az egyik lehetőség LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre."

Hasonló előadás


Google Hirdetések