Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nemzeti Fejlesztési Terv Programban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nemzeti Fejlesztési Terv Programban"— Előadás másolata:

1 Nemzeti Fejlesztési Terv Programban
Tananyagfejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Terv Programban Nagy Zoltán Apertus Közalapítvány

2 Korábbi tananyagfejlesztések tapasztalatai
Apertus Közalapítvány (T011, T012,T013,T021,T041,T042) Sulinet Programiroda (L468, L484, ITP) .

3 Mit tartottunk szem előtt
Tananyagfejlesztés tárgya lehetőség szerint az adott területen a lehető legnagyobb összefüggő egység legyen Korlátlan időre szerezzünk jogot a tananyagok interneten történő közzétételére, átalakítására továbbfelhasználására. Egységes szabványrendszer szerint történjen a fejlesztés (SDT) amelyet megfelelő eszközökkel támogassunk. A megvalósítás jól szervezett zárt munkafolyamat keretében történjen A munkafolyamat keretében minden átadott elem, egység ellenőrzésre kerüljön.

4 Digitális tananyagfejlesztés az NFT Programban
3.1.1 3.2.1 Hazai és külföldi jó gyakorlatok adaptálása X X X IKT alap és középfokon X IKT alapú közismereti és idegen-nyelvi tartalomfejlesztés X 17 szakmacsoport alapozó érettségi tárgyai X 2 kiemelt szakmacsoport közös moduljai X Interaktív szakképzési szimulációs adatbázis X IKT alapú moduláris szakképzési pedagógus továbbképző rendszer X Szakképzési tananyagok felsőoktatási bevezetése, tanárképzés, tanártovábbképzés X

5 Felsőoktatási tanárképzési és tanártovábbképzési tananyag
Gépészet Kereskedelem marketing 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag 2000 szimulációval kiegészítve Hazai és külföldi jó gyakorlatok adaptálása IKT alap és középfokon

6 Digitális tananyagfejlesztés az NFT Programban
3.1.1 3.2.1 Hazai és külföldi jó gyakorlatok adaptálása X X X IKT alap és középfokon X IKT alapú közismereti és idegen-nyelvi tartalomfejlesztés X 17 szakmacsoport alapozó érettségi tárgyai X 2 kiemelt szakmacsoport közös moduljai X Interaktív szakképzési szimulációs adatbázis X IKT alapú moduláris szakképzési pedagógus továbbképző rendszer X Szakképzési tananyagok felsőoktatási bevezetése, tanárképzés, tanártovábbképzés X

7 OKTATÁSI PORTÁLOK, ADATBÁZISOK
Felhasználók OKTATÁSI PORTÁLOK, ADATBÁZISOK pl.

8 Apertus Közalapítvány
Felsőoktatási tanárképzési és tanártovábbképzési tananyag Gépészet Kereskedelem marketing 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag

9 Gépészet és Kereskedelem marketing
17 szakmacsoport 2005. május február 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag 5500 foglalkozás több mint tananyagelem Gépészet és Kereskedelem marketing 2006. március augusztus 2 kiemelt szakmacsoport szakmáinak közös moduljai 1300 foglalkozás több mint tananyagelem Felsőoktatási bevezetés 2006. szeptember – 2 szakmacsoport 1 félév, 24 tanóra  32 tanóra 2 szakmacsoport 1 félév, 90 tanóra  120 tanóra

10 Gépészet és Kereskedelem marketing
17 szakmacsoport 2005. május február 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag 5500 foglalkozás több mint tananyagelem Gépészet és Kereskedelem marketing 2006. március augusztus 2 kiemelt szakmacsoport szakmáinak közös moduljai 1300 foglalkozás több mint tananyagelem Felsőoktatási bevezetés 2006. szeptember – 2 szakmacsoport 1 félév, 24 tanóra  32 tanóra 2 szakmacsoport 1 félév, 90 tanóra  120 tanóra

11 Könnyűipar Faipar Nyomdaipar Közgazdaság Ügyvitel Kereskedelem-marketing Vendéglátás, idegenforgalmi Mezőgazdaság Rendészet Gépészet Építészet Közlekedés Elektronika-elektrotechnika Informatika Vegyipar Környezetvédelmi-vízgazdálkodás Élelmiszeripar

12

13

14 Gépészet és Kereskedelem marketing
17 szakmacsoport 2005. május február 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag 5500 foglalkozás több mint tananyagelem Gépészet és Kereskedelem marketing 2006. március augusztus 2 kiemelt szakmacsoport szakmáinak közös moduljai 1300 foglalkozás több mint tananyagelem Felsőoktatási bevezetés 2006. szeptember – 2 szakmacsoport 1 félév, 24 tanóra  32 tanóra 2 szakmacsoport 1 félév, 90 tanóra  120 tanóra

15 Szerszámkészítő szakképesítés
Géplakatos szakképesítés

16 SZ1 SZ2 SZ3 SZ4 SZ5 SZ6 SZ7 SZ8 SZ9 M1 M2 M3 M4 M5 M6 M7 M8 M9

17 Foglalkozás: ~ 1 250 Szöveg: ~ Fogalom: ~ 6 000 Kép: ~ 7 000 Hang: ~ 600 Mozgókép: ~ 700 Animáció: ~ 1 800 Hivatkozás: ~ Tesztfeladat: ~

18

19 szakmai követelménymoduljai
A azonosító számú, Géplakatos megnevezésű szakképesítés szakmai követelménymoduljai Általános gépészeti technológiai feladatok I. (szerelő) Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok Gépbeállítási feladatok Gépészeti kötési feladatok Gépelemek szerelése Általános anyagvizsgálatok és geometriai mérések Géplakatos feladatok

20 szakmai követelménymoduljai
A azonosító számú, Géplakatos megnevezésű szakképesítés szakmai követelménymoduljai Általános gépészeti technológiai feladatok I. (szerelő) Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok Gépbeállítási feladatok Gépészeti kötési feladatok Gépelemek szerelése Általános anyagvizsgálatok és geometriai mérések Géplakatos feladatok

21 Általános anyagvizsgálatok és geometriai mérések 1 C Az ipar területén használatos nemfémes anyagok, felhasználási területeik, eredetük, tulajdonságaik, jellemző alapozó ismeret Anyagismeret 2 C Az iparban használatos fémes anyagok fizikai, kémiai, mechanikai, technológiai tulajdonságai 3 B Szabványos ipari vasötvözetek 4 C Szabványos könnyűfémötvözetek 5 C Szabványos színesfémötvözetek 6 C Anyagvizsgálatok M03 Anyagvizsgálati módszerek 7 B Műszaki mérés eszközeinek ismerete M02, M26 Mechanikai mérések, A méréstechnika alapjai, Mérés, ellenőrzés 8 A Mechanikai hosszmérések M02, M01, M26 9 C Mérés optikai mérőeszközökkel 10 A Mérés idomszerekkel 11 C Felületi érdesség mérése 12 A Alakhűség és helyzetpontosság ellenőrzése 13 C Mérőlapok, termékkísérő lapok, bárcák, feliratozás stb. Műszaki ábrázolás

22 Általános anyagvizsgálatok és geometriai mérések 1 C Az ipar területén használatos nemfémes anyagok, felhasználási területeik, eredetük, tulajdonságaik, jellemző alapozó ismeret Anyagismeret 2 C Az iparban használatos fémes anyagok fizikai, kémiai, mechanikai, technológiai tulajdonságai 3 B Szabványos ipari vasötvözetek 4 C Szabványos könnyűfémötvözetek 5 C Szabványos színesfémötvözetek 6 C Anyagvizsgálatok M03 Anyagvizsgálati módszerek 7 B Műszaki mérés eszközeinek ismerete M02, M26 Mechanikai mérések, A méréstechnika alapjai, Mérés, ellenőrzés 8 A Mechanikai hosszmérések M02, M01, M26 9 C Mérés optikai mérőeszközökkel 10 A Mérés idomszerekkel 11 C Felületi érdesség mérése 12 A Alakhűség és helyzetpontosság ellenőrzése 13 C Mérőlapok, termékkísérő lapok, bárcák, feliratozás stb. Műszaki ábrázolás

23 Általános anyagvizsgálatok és geometriai mérések 1 C Az ipar területén használatos nemfémes anyagok, felhasználási területeik, eredetük, tulajdonságaik, jellemző alapozó ismeret Anyagismeret 2 C Az iparban használatos fémes anyagok fizikai, kémiai, mechanikai, technológiai tulajdonságai 3 B Szabványos ipari vasötvözetek 4 C Szabványos könnyűfémötvözetek 5 C Szabványos színesfémötvözetek 6 C Anyagvizsgálatok M03 Anyagvizsgálati módszerek 7 B Műszaki mérés eszközeinek ismerete M02, M26 Mechanikai mérések, A méréstechnika alapjai, Mérés, ellenőrzés 8 A Mechanikai hosszmérések M02, M01, M26 9 C Mérés optikai mérőeszközökkel 10 A Mérés idomszerekkel 11 C Felületi érdesség mérése 12 A Alakhűség és helyzetpontosság ellenőrzése 13 C Mérőlapok, termékkísérő lapok, bárcák, feliratozás stb. Műszaki ábrázolás

24 A azonosító számú, Gépbeállító megnevezésű szakképesítésszakmai követelménymoduljai Általános gépészeti technológiai feladatok I. (szerelő) Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok Gépbeállítási feladatok Gépbeállító általános gépészeti feladatok Kiegészítő modul a gépbeállítók számára

25 A azonosító számú, Gépbeállító megnevezésű szakképesítésszakmai követelménymoduljai Általános gépészeti technológiai feladatok I. (szerelő) Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok Gépbeállítási feladatok Gépbeállító általános gépészeti feladatok Kiegészítő modul a gépbeállítók számára

26 0347-06 Gépbeállító általános gépészeti feladatok
1 D Ábrázolási módok alapozó ismeret Műszaki ábrázolás 2 B Műszaki rajzok olvasása, értelmezése, készítése 3 C Oldható kötések M63, M64, M65 Csavarozás, Alakzáró kötések, Erőzáró kötések 4 C Nemoldható kötések M57, M58, M62 Ragasztás, Forrasztás, Szegecselés 5 A Szabványok használata műszaki ábrázolás, anyagismeret, gépelemek 6 A Szerelés szerszámai M28 Szerelés és karbantartás 7 B Műszaki mérés eszközeinek ismerete M01, M02, M03 A méréstechnika alapjai, Mechanikai mérések, Anyagvizsgálati módszerek 8 A Mechanikai hosszmérések M26 Mérés, ellenőrzés 9 A Mérés idomszerekkel 10 C Felületi érdesség mérése 11 A Alakhűség és helyzetpontosság ellenőrzése

27 0347-06 Gépbeállító általános gépészeti feladatok
1 D Ábrázolási módok alapozó ismeret Műszaki ábrázolás 2 B Műszaki rajzok olvasása, értelmezése, készítése 3 C Oldható kötések M63, M64, M65 Csavarozás, Alakzáró kötések, Erőzáró kötések 4 C Nemoldható kötések M57, M58, M62 Ragasztás, Forrasztás, Szegecselés 5 A Szabványok használata műszaki ábrázolás, anyagismeret, gépelemek 6 A Szerelés szerszámai M28 Szerelés és karbantartás 7 B Műszaki mérés eszközeinek ismerete M01, M02, M03 A méréstechnika alapjai, Mechanikai mérések, Anyagvizsgálati módszerek 8 A Mechanikai hosszmérések M26 Mérés, ellenőrzés 9 A Mérés idomszerekkel 10 C Felületi érdesség mérése 11 A Alakhűség és helyzetpontosság ellenőrzése

28 0347-06 Gépbeállító általános gépészeti feladatok
1 D Ábrázolási módok alapozó ismeret Műszaki ábrázolás 2 B Műszaki rajzok olvasása, értelmezése, készítése 3 C Oldható kötések M63, M64, M65 Csavarozás, Alakzáró kötések, Erőzáró kötések 4 C Nemoldható kötések M57, M58, M62 Ragasztás, Forrasztás, Szegecselés 5 A Szabványok használata műszaki ábrázolás, anyagismeret, gépelemek 6 A Szerelés szerszámai M28 Szerelés és karbantartás 7 B Műszaki mérés eszközeinek ismerete M01, M02, M03 A méréstechnika alapjai, Mechanikai mérések, Anyagvizsgálati módszerek 8 A Mechanikai hosszmérések M26 Mérés, ellenőrzés 9 A Mérés idomszerekkel 10 C Felületi érdesség mérése 11 A Alakhűség és helyzetpontosság ellenőrzése

29

30

31

32

33 Apertus Közalapítvány
Felsőoktatási tanárképzési és tanártovábbképzési tananyag Gépészet Kereskedelem marketing 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag

34 A projektek utógondozása,
fejlesztése

35 Ismétlődő publikálások javítások

36 Gépészet és Kereskedelem marketing
17 szakmacsoport 2005. május február 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag 5500 foglalkozás több mint tananyagelem Gépészet és Kereskedelem marketing 2006. március augusztus 2 kiemelt szakmacsoport szakmáinak közös moduljai 1300 foglalkozás több mint tananyagelem Felsőoktatási bevezetés 2006. szeptember – 2 szakmacsoport 1 félév, 24 tanóra  32 tanóra 2 szakmacsoport 1 félév, 90 tanóra  120 tanóra

37 Tananyagtervek Tananyagelemek Megjelenítés

38 NFT 3.5.2 Intézményhálózat kialakítása iskolarendszerű képzésből kimaradók, hátrányos helyzetű felnőttek digitális oktatásának és szakmai képzésének támogatására és foglalkoztatásuk elősegítésére

39 Képzések iránti kereslet
Az iskolarendszerű képzés Képzések iránti kereslet Munkaerőpiac Képzésekre jelentkezők Iskola- rendszerű képzés Betöltött munkahely Betölthető munkahelyek Iskolarendszerből kiszorultak, munkanélküliek Munkaerő kereslet, betöltetlen állások

40 Képzések iránti kereslet
Az iskolarendszerű képzés Képzések iránti kereslet Munkaerőpiac Iskola- rendszerű képzés Betölthető munkahelyek Munkaerő kereslet, betöltetlen állások 3.5.2 Iskolarendszerből kiszorultak, munkanélküliek

41 A projekt intézkedései
Kapcsolódási pontok Apertus KA - NFT intézkedésben elkészülő és már elkészült szakképzési digitális tananyagok kis ráfordítással alakíthatók a program céljaira Szakmai orientációs ismeretek a meglévő tartalmak felhasználásával, a hiányzó elemek pótlásával, átalakítással elkészíthetők A szakmai előkészítő tárgyakon a digitális középiskola oktatási metodikájának és módszertanának megfelelő átalakításokat kell átvezetni

42 Köszönöm


Letölteni ppt "Nemzeti Fejlesztési Terv Programban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések