Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketingstratégia Környezet - Stratégia - Struktúra

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketingstratégia Környezet - Stratégia - Struktúra"— Előadás másolata:

1 Marketingstratégia Környezet - Stratégia - Struktúra
Marketingdiagnózis Hatásos működés megalapozása Marketingstratégiák elemzése STP, Versenystratégia, Hadviselés Marketingstratégia megvalósítása OGSM a P&G-nél

2 Marketingdiagnózis Több, mint piacelemzés
Hatásos és hatékony működés feltétele Iparági szerkezetelemzés, Pl. Scherer-Ross Versenyelemzés: Mit nem tudnak a versenytársról? GYELV (SWOT) elemzés Készpénzáramlás és nettó jelenérték

3 Stratégiai irányokkal bővített SWOT mátrix
ERŐSSÉG GYENGESÉG (jó pozicionálás) (magas ár) LEHETŐSÉG KOORDINÁLT DIVIZIÓK KÖZÖTTI (értéknövelés) INFORMÁCIÓ- KAPCSOLAT ERŐSITÉSE RENDSZEREK VESZÉLY ÁRVERSENY ÁRCSÖKKENTÉS (árérzékenység) ELKERÜLÉSE MÉRLEGELÉSE

4 Marketingstratégiák elemzése
Stratégiai szintek egymásraépülése Termékinnováció: piaci húzóerő technológiai nyomás Marketing-alapstratégia: vállalati célok Marketing-részstratégia: marketing részcélok Vállalati versenystratégiák (Porter) Marketing hadviselés és STP Honda és Harley-Davidson

5 A marketingstratégia megvalósítása (taktika)(1)
Hatásos és hatékony megvalósítás kombinációi Termék-piac stratégiák Piackiaknázástól a diverzifikációig

6 A marketingstratégia megvalósítása (taktika)(2)
A vertikális integráció és a specializáltság foka mint stratégiai csoportképző ismérv Az OGSM sikere a fegyelmezettségében van kvalitativ és kvantitativ célok ackiók és mérésük

7 A legjobb üzleti iskolák értékelése, 2002 (1) Business Week
Fogyasztói elégedettség (45%) 46 tételből álló lista végzett hallgatóknak (1-10 skála); fő Súlyozás: %, %, % Állásközvetítők (45%) Vállalatok rangsorolták az iskolákat; 219 vállalat 88 intézményből 18 nemzetközi volt Szellemi kapacitás (10%) 18 vezető újságban megjelent cikkek alapján

8 A legjobb üzleti iskolák 2002, USA (2) Business Week
1. Kellogg, 2. Chicago, 3. Harvard, 4. Stanford, 5. Wharton, 6. MIT Kellogg: marketing guruk, közösségi szellem Chicago: közgazdasági elmék, diák individualizmus Elhelyezkedési lehetőségek romlottak (top 30): Diplomaosztásnál a korábbi 100% helyett 60-80% kap munkát Megszerezhető bruttó jövedelmek átlaga (top 30): $, előző évi $ (GDP/fő $) Legmagasabb tandíj: $

9 A legjobb üzleti iskolák az állásközvetítők szerint, USA (3)
Pénzügyi képességek Chicago Marketing képességek Kellogg Globális látásmód Harvard Technológia MIT Általános menedzsment Harvard

10 A német üzleti képzések rangsora, 1997 (1) (Rangsorolás szempontok) FOCUS
Oktatás (35%) 1459 diák tanárok 11%, tananyag 9%, létesítmény 7%, könyvtár 5%, számítógép ellátottság 3% Kutatás (35%) 94 professzor Személyzeti vezetők (25%) 503 nagyvállalat Külföldi hallgatók aránya (5%) statisztika

11 A német üzleti képzések rangsora, 1997 (2) FOCUS
Egyetem Összpontszám Kutatás (rangsor) Személyzeti vezetők (%) Külföldi hallgatók aránya (%) 1. Köln 58,09 3-4 22 10 2. Mannheim 55,87 1 13 11 3. Vallendar, WHU 53,21 5 4. Passau 47,80 3 5. München 44,44 6 9 6. Münster 43,52 2

12 A német üzleti képzések rangsora, 1997 (3) Legfontosabb szakterületek
1. Kontrolling 6. Adatfeldolgozás/ Statisztika 2. Pénzügy 7. Operatív tervezés és irányítás 3. Értékesítés/ Marketing 8. Személyzeti ügyek 4. Számvitel/ Könyvvizsgálat 9. Szervezet 5. Stratégiai tervezés 10. Vállalatvezetés

13 Külföldi hallgatók a KÖZGÁZ-ISC-ben (2002. október)
Diplomaszerző programok: 210 fő Főiskolai diploma (BA) 4 éves, fő Egyetemi diploma (MSc) 2 éves, 58 fő Egyéni programok: 211 fő, ERASMUS csere, 103 fő KÖZGÁZ-ISC piacrészesedése: Magyarország felsőoktatási hallgatók; 3,5% Magyarországra érkező ERASMUS hallgatók; 25% 42 országból érkező hallgatók: német (50), USA (47), kínai (40), magyar (40), francia (22) 10 fő felett: belga, holland, olasz, orosz, spanyol, svéd, török, vietnami, jugoszláv

14 Az erkölcsi érzelmek elmélete (1) (Adam Smith: 1759)
A hasznosságnak a helyeslés érzületére kifejtett hatásáról Azon szépségről, amelyet a hasznosság látszata ruház a művészet valamennyi termékére, és a szépség ezen fajának kiterjedt befolyásáról.

15 Az erkölcsi érzelmek elmélete (2) (Adam Smith: 1759)
„Hiábavalóan szemlélgeti a gőgös és érzéketlen földesúr tágas földjeit és – mitsem gondolva embertársai szükségleteivel – képzeletben hiába fogyasztja el maga az egész termést, mely rajtuk terem. ...Hiába kívánja a szem, ha nem bírja a bendő… Gyomrának befogadóképessége nem tart arányt vágyai határtalanságával, és nem emészt meg többet, mint a leghitványabb paraszté.”

16 Az erkölcsi érzelmek elmélete (3) (Adam Smith: 1759)
Egy láthatatlan kéz vezeti őket arra, hogy az élethez szükséges javakat csaknem ugyanúgy osszák fel, mint ahogy az akkor történne, ha a föld egyenlő részekre lenne felosztva valamennyi lakója között.

17 Az oktatás hatékonyságának és hatásosságának növelése döntésorientált megközelítésben
Környezeti tényezők Tartalmas előadás Nem tartalmas előadás Intelligens hallgató Nem intelligens hallgató Piaci szereplők Diákok, tanárok Dékán, tulajdonos (állam, vállalkozó) Döntési változók Diák: Jár előadásra Nem jár előadásra Tanár: Előad Fegyelmez Tulajdonos: Alacsony Közepes Magas árat alkalmaz Kifizetési mátrix Tudásszerzés (forintban kifejezve) Döntési kritérium (célfüggvény) lásd fogyasztói magatartás fejezet

18 A hallgatók átlagos tudásszintjének növekedése (1) Eltérő tanári stratégia mellett
Környezet Intelligens hallgató (figyel) Nem intelligens hallgató (nem figyel) Előad 1000 700 (600*) Fegyelmez 700 (800*) 850 * Aszimmetrikus tudásszintvesztés, a nem figyelő hallgatók nagyobb vesztesége mellett

19 A hallgatók egyéni tudásszintjének növekedése (2) Eltérő diák stratégia mellett
Környezet Intelligens hallgató (figyel) Nem intelligens hallgató (nem figyel) Jár előadásra 1000 700 (800*) Nem jár előadásra 700 (600*) * Aszimmetrikus tudásszintvesztés az előadásra nem járó hallgatók nagyobb vesztesége mellett

20 Nem tartalmas előadás (1000)
A hallgatók 1 forint árra jutó átlagos tudásszintjének növekedése (3) Eltérő tulajdonosi árstratégiák mellett Tulajdonosi árstratégia Környezet Tartalmas előadás (2000) Nem tartalmas előadás (1000) Alacsony ár (1000 Ft/idősáv) Nagy üzlet 2 forint Megéri az árát 1 forint Közepes ár (2000 Ft/idősáv) Megéri az árát 1 Ráfizetés 0,5 forint Magas Ár (4000 Ft/idősáv) Soha többet 0,25 forint

21 Döntési problémák valós helyzetekben való modellezése
KÖZGÁZ: EU egyetemek megnyitása magyar hallgatók és tanárok előtt MÁV: EU szállító vállalatok betörése magyar piacra HUNGEXPO: Nemzeti marketingkommunikáció belföldön vagy külföldön Stratégiai menedzsment: erőforrás alapú vállalat-elmélet, GYELV GLOBALIZÁCIÓ


Letölteni ppt "Marketingstratégia Környezet - Stratégia - Struktúra"

Hasonló előadás


Google Hirdetések