Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 1 Marketingstratégia l Környezet - Stratégia - Struktúra l Marketingdiagnózis Hatásos működés megalapozása l Marketingstratégiák.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 1 Marketingstratégia l Környezet - Stratégia - Struktúra l Marketingdiagnózis Hatásos működés megalapozása l Marketingstratégiák."— Előadás másolata:

1 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 1 Marketingstratégia l Környezet - Stratégia - Struktúra l Marketingdiagnózis Hatásos működés megalapozása l Marketingstratégiák elemzése STP, Versenystratégia, Hadviselés l Marketingstratégia megvalósítása OGSM a P&G-nél

2 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 2 Marketingdiagnózis l Több, mint piacelemzés Hatásos és hatékony működés feltétele l Iparági szerkezetelemzés, Pl. Scherer-Ross l Versenyelemzés: Mit nem tudnak a versenytársról? GYELV (SWOT) elemzés Készpénzáramlás és nettó jelenérték

3 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 3 Stratégiai irányokkal bővített SWOT mátrix ERŐSSÉGGYENGESÉG (jó pozicionálás) (magas ár) LEHETŐSÉGKOORDINÁLTDIVIZIÓK KÖZÖTTI (értéknövelés) INFORMÁCIÓ-KAPCSOLAT ERŐSITÉSE RENDSZEREK VESZÉLYÁRVERSENYÁRCSÖKKENTÉS (árérzékenység)ELKERÜLÉSEMÉRLEGELÉSE

4 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 4 Marketingstratégiák elemzése Stratégiai szintek egymásraépülése l Termékinnováció: piaci húzóerő technológiai nyomás l Marketing-alapstratégia: vállalati célok l Marketing-részstratégia: marketing részcélok Vállalati versenystratégiák (Porter) l Marketing hadviselés és STP Honda és Harley-Davidson

5 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 5 A marketingstratégia megvalósítása (taktika)(1) l Hatásos és hatékony megvalósítás kombinációi l Termék-piac stratégiák Piackiaknázástól a diverzifikációig

6 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 6 A marketingstratégia megvalósítása (taktika)(2) A vertikális integráció és a specializáltság foka mint stratégiai csoportképző ismérv l Az OGSM sikere a fegyelmezettségében van kvalitativ és kvantitativ célok ackiók és mérésük

7 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 7 A legjobb üzleti iskolák értékelése, 2002 (1) Business Week l Fogyasztói elégedettség (45%) 46 tételből álló lista végzett hallgatóknak (1-10 skála); fő Súlyozás: %, %, % l Állásközvetítők (45%) Vállalatok rangsorolták az iskolákat; 219 vállalat 88 intézményből 18 nemzetközi volt l Szellemi kapacitás (10%) 18 vezető újságban megjelent cikkek alapján

8 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 8 A legjobb üzleti iskolák 2002, USA (2) Business Week 1. Kellogg, 2. Chicago, 3. Harvard, 4. Stanford, 5. Wharton, 6. MIT Kellogg : marketing guruk, közösségi szellem Chicago : közgazdasági elmék, diák individualizmus Elhelyezkedési lehetőségek romlottak (top 30): Diplomaosztásnál a korábbi 100% helyett 60-80% kap munkát Megszerezhető bruttó jövedelmek átlaga (top 30): $, előző évi $ (GDP/fő $) Legmagasabb tandíj: $

9 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 9 A legjobb üzleti iskolák az állásközvetítők szerint, USA (3) Pénzügyi képességekChicago Marketing képességekKellogg Globális látásmódHarvard TechnológiaMIT Általános menedzsmentHarvard

10 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 10 A német üzleti képzések rangsora, 1997 (1) (Rangsorolás szempontok) FOCUS l Oktatás (35%)1459 diák tanárok 11%, tananyag 9%, létesítmény 7%, könyvtár 5%, számítógép ellátottság 3% l Kutatás (35%)94 professzor l Személyzeti vezetők (25%) 503 nagyvállalat l Külföldi hallgatók aránya (5%) statisztika

11 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 11 A német üzleti képzések rangsora, 1997 (2) FOCUS EgyetemÖsszpontszám Kutatás (rangsor) Személyzeti vezetők (%) Külföldi hallgatók aránya (%) 1. Köln58, Mannheim55, Vallendar, WHU 53, Passau47, München44, Münster43,522115

12 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 12 A német üzleti képzések rangsora, 1997 (3) Legfontosabb szakterületek 1. Kontrolling 6. Adatfeldolgozás/ Statisztika 2. Pénzügy 7. Operatív tervezés és irányítás 3. Értékesítés/ Marketing 8. Személyzeti ügyek 4. Számvitel/ Könyvvizsgálat 9. Szervezet 5. Stratégiai tervezés10. Vállalatvezetés

13 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 13 Külföldi hallgatók a KÖZGÁZ-ISC-ben (2002. október) Diplomaszerző programok: 210 fő Főiskolai diploma (BA) 4 éves, 162 fő Egyetemi diploma (MSc) 2 éves, 58 fő Egyéni programok: 211 fő, ERASMUS csere, 103 fő KÖZGÁZ-ISC piacrészesedése: Magyarország felsőoktatási hallgatók; 3,5% Magyarországra érkező ERASMUS hallgatók; 25% 42 országból érkező hallgatók: német (50), USA (47), kínai (40), magyar (40), francia (22) 10 fő felett: belga, holland, olasz, orosz, spanyol, svéd, török, vietnami, jugoszláv

14 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 14 Az erkölcsi érzelmek elmélete (1) (Adam Smith: 1759) l A hasznosságnak a helyeslés érzületére kifejtett hatásáról l Azon szépségről, amelyet a hasznosság látszata ruház a művészet valamennyi termékére, és a szépség ezen fajának kiterjedt befolyásáról.

15 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 15 Az erkölcsi érzelmek elmélete (2) (Adam Smith: 1759) „Hiábavalóan szemlélgeti a gőgös és érzéketlen földesúr tágas földjeit és – mitsem gondolva embertársai szükségleteivel – képzeletben hiába fogyasztja el maga az egész termést, mely rajtuk terem....Hiába kívánja a szem, ha nem bírja a bendő… Gyomrának befogadóképessége nem tart arányt vágyai határtalanságával, és nem emészt meg többet, mint a leghitványabb paraszté.”

16 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 16 Az erkölcsi érzelmek elmélete (3) (Adam Smith: 1759) Egy láthatatlan kéz vezeti őket arra, hogy az élethez szükséges javakat csaknem ugyanúgy osszák fel, mint ahogy az akkor történne, ha a föld egyenlő részekre lenne felosztva valamennyi lakója között.

17 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 17 Az oktatás hatékonyságának és hatásosságának növelése döntésorientált megközelítésben l Környezeti tényezők Tartalmas előadásNem tartalmas előadás Intelligens hallgatóNem intelligens hallgató l Piaci szereplők Diákok, tanárok Dékán, tulajdonos (állam, vállalkozó) l Döntési változók Diák: Jár előadásraNem jár előadásra Tanár: ElőadFegyelmez Tulajdonos: Alacsony Közepes Magas árat alkalmaz l Kifizetési mátrix Tudásszerzés (forintban kifejezve) l Döntési kritérium (célfüggvény) lásd fogyasztói magatartás fejezet

18 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 18 A hallgatók átlagos tudásszintjének növekedése (1) Eltérő tanári stratégia mellett Tanári stratégia Környezet Intelligens hallgató (figyel) Nem intelligens hallgató (nem figyel) Előad (600*) Fegyelmez 700 (800*)850 * Aszimmetrikus tudásszintvesztés, a nem figyelő hallgatók nagyobb vesztesége mellett

19 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 19 A hallgatók egyéni tudásszintjének növekedése (2) Eltérő diák stratégia mellett Diák stratégia Környezet Intelligens hallgató (figyel) Nem intelligens hallgató (nem figyel) Jár előadásra (800*) Nem jár előadásra 700 (600*) * Aszimmetrikus tudásszintvesztés az előadásra nem járó hallgatók nagyobb vesztesége mellett

20 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 20 A hallgatók 1 forint árra jutó átlagos tudásszintjének növekedése (3) Eltérő tulajdonosi árstratégiák mellett Tulajdonosi árstratégia Környezet Tartalmas előadás (2000) Nem tartalmas előadás (1000) Alacsony ár (1000 Ft/idősáv) Nagy üzlet 2 forint Megéri az árát 1 forint Közepes ár (2000 Ft/idősáv) Megéri az árát 1 Ráfizetés 0,5 forint Magas Ár (4000 Ft/idősáv) Ráfizetés 0,5 forint Soha többet 0,25 forint

21 Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 21 Döntési problémák valós helyzetekben való modellezése KÖZGÁZ: EU egyetemek megnyitása magyar hallgatók és tanárok előtt MÁV:EU szállító vállalatok betörése magyar piacra HUNGEXPO:Nemzeti marketingkommunikáció belföldön vagy külföldön Stratégiai menedzsment: erőforrás alapú vállalat- elmélet, GYELV GLOBALIZÁCIÓ


Letölteni ppt "Bauer-Berács: Marketing, 17. fejezet 1 Marketingstratégia l Környezet - Stratégia - Struktúra l Marketingdiagnózis Hatásos működés megalapozása l Marketingstratégiák."

Hasonló előadás


Google Hirdetések