Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Forró témák” a környezetvédelmi médiában, avagy merre tart ma a szakmai közérdeklődés? - Szelektív hulladékgyűjtési kommunikációs szakmai nap – 2010.február.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Forró témák” a környezetvédelmi médiában, avagy merre tart ma a szakmai közérdeklődés? - Szelektív hulladékgyűjtési kommunikációs szakmai nap – 2010.február."— Előadás másolata:

1 „Forró témák” a környezetvédelmi médiában, avagy merre tart ma a szakmai közérdeklődés? - Szelektív hulladékgyűjtési kommunikációs szakmai nap – 2010.február 4. Simányi Zsuzsanna Hulladéksors szakmai folyóirat

2 Hulladéksors bemutatkozása Az első szám megjelenése: május évi XLIII. törvény a hulladékgazdálkodásról

3 Hulladéksors főtémái: 2000-től az egyetlen magyarországi hulladékgazdálkodási szakmai folyóirat 2009-től a megújuló energia és a környezetvédelem is beletartozik a tematikánkba

4 A lap témái részletesen: az ipari, kommunális, mezőgazdasági hulladékok begyűjtése, előkezelése és hasznosítása, ártalmatlanítása – módszerek, és technológiák; víz- és szennyvízkezelés, talaj- és levegőtisztaság-védelem témakörei; megújuló energiaforrások hasznosítása: a biogáz, a biomassza, a bioüzemanyagok az energiatakarékosság- és hatékonyság kérdésköre; jogszabály-változások nyomon követése és értelmezése; hazai és nemzetközi trendek a másodnyersanyagok és a környezetvédelmi szolgáltatások piacán; technikai újdonságok és kutatási eredmények.

5 A Hulladéksors célközönsége: a hulladékgazdálkodás és a tágabban vett környezetvédelem területén dolgozó vállalkozóknak, illetve megújuló energiaforrások hasznosításában érdekelt cégeknek, a kibocsátó oldalon tevékenykedő termelő és kereskedelmi cégeknek, az önkormányzatoknak, a témáink iránt érdeklődő lakosoknak és civil szervezeteknek.

6 A Hulladéksors példányszámának alakulása

7 A Hulladéksors oldalszámának alakulása

8 A cégek marketing tervezése és munkája Egyre jellemzőbb éves stratégiai tervezés PR tervnek része a nyomtatott sajtóban való megjelenés → szakmai sajtó Marketing feladatokért és kommunkiációért felelős munkatárs és/vagy külső PR ügynökség Image és arculatépítés Hiányosság: kevés a készregyártott sajtóhír

9 Miért választják a hirdetők a Hulladéksorsot? Havi szakmai lap Így nagyban különbözik a nap sajtótól → nem szenzáció Hanem e területet érintő szakma témák boncolgatása Igyekszünk elébemenni az igényeknek

10 Hirdetők összetétele tevékenységi körök szerint 2009.évben

11 Hirdetői kedv alakulása a gazdasági válság hatására: A világon a reklámköltés 5,8%-kal csökkent Leginkább a lapok és a folyóiratok estek a hirdetők takarékoskodásának áldozatául: –a folyóiratoknál 18,5%, –a napilapoknál 7,5% volt a visszaesés. (Forrás: MTI, október)

12 Hulladéksorsban való megjelenések jellege Két csoportba sorolhatjuk: –PR jellegű megjelenések –Szakmai jellegű cikkek

13 1. PR jellegű megjelenések: Célja: Szakmai és szélesebb közvélemény elismerésének, bizalmának megnyerése. Image növelése Hosszú távon értékesítés optimalizálása PR cikk szólhat: Általános cégbemutatkozásról, Beruházás megvalósulásáról, A cég szolgáltatásainak / termékeinek bemutatásáról, Rendezvények, események ismertetéséről, Egy konkért véleményről („üzen”)

14 2. Szakmai jellegű cikkek: Célja: Lobbizás, Szakmai véleményezés, Érdekeik érvényesítése. (pl: termékdíj, fémtörvény, áramátvétel, szabványosítás..)

15 A hirdetők igényeinek alakulása napjainkban Hiteles forrásnak tekintik a lapot Tematizált számok Emellett helyt adunk a szakmai újdonságoknak, szakmát érdeklő változásoknak Ezekről a trendekről adunk hírt az Innováció (K+F) és Trend rovatunkban, melyekhez a cégek is szívesen csatlakoznak

16 Kommunikációs tevékenységüket tekintve a cégek: Nem hirdetnek Továbbra is költenek reklámra: hirdetnek, megjelennek a médiában, kommunikációs tevékenységet folytatnak

17 "Amikor a változás szelei fújnak, a kétkedők falakat húznak föl, az optimisták pedig vitorlákat„ (ismeretlen szerző)

18 Köszönöm a figyelmüket! Elérhetőségeim: Simányi Zsuzsanna /


Letölteni ppt "„Forró témák” a környezetvédelmi médiában, avagy merre tart ma a szakmai közérdeklődés? - Szelektív hulladékgyűjtési kommunikációs szakmai nap – 2010.február."

Hasonló előadás


Google Hirdetések