Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Serly Dániel TEKINTÉLY ÉS TANULÁS.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Serly Dániel TEKINTÉLY ÉS TANULÁS."— Előadás másolata:

1 Készítette: Serly Dániel TEKINTÉLY ÉS TANULÁS

2 Tanulás Csoport Nyomása Hamis követ- keztetések Tanár Tekintélye

3 Miről lesz szó?  Az ember mindennek keresi az értelmét McHugh kísérlete  Az ember behódol a tekintélynek Milgram kísérlete  Az embert befolyásolja a tömeg akarata, véleménye Arch kísérlete  Következmények

4 McHugh kísérlete Alanyok: feladatuk, hogy 10 igen nem kérdést tegyenek fel a tanácsadónak, akit nem látnak. Alanyok: feladatuk, hogy 10 igen nem kérdést tegyenek fel a tanácsadónak, akit nem látnak. Tanácsadó: randomra ad igen-nem válaszokat, ezt az alanyok nem tudják. Tanácsadó: randomra ad igen-nem válaszokat, ezt az alanyok nem tudják. Eredmény: Az alanyok mégis értelmét keresik a válaszoknak, csak kevesen jönnek rá, hogy nincs értelmük. Eredmény: Az alanyok mégis értelmét keresik a válaszoknak, csak kevesen jönnek rá, hogy nincs értelmük.

5 2. A TEKINTÉLYRŐL - Milgram kísérlete -

6 Milgram kísérlete Előzmény: My Lai vérengzés Viet- nam-ban My Lai vérengzés Viet- nam-ban Mi az oka? Mi az oka?  Egyedi eset, vagy nem?  Személyiségzavar?

7 Milgram kísérlete Szerepük:  Kísérleti alany ~ tanár  Beépített ember ~ diák Kísérlet Kísérle- tező Beépített ember Kísérleti alany

8 Milgram kísérlete A tanár elektrosokkot használ.  Max. 450 Volt, 15 voltonként növelhető a feszültség  Diák ront  tanár: elektrosokk  Kísérletező utasíthatja a tanárt, hogy növelje az elektrosokk feszültségét

9 Milgram kísérlete DE: Igazából nincs áram, a diák (azaz a beépített ember) színlel. Kérdés: Hányan lennének képesek arra, hogy kiadják a max. feszültséget? Hányan lennének képesek arra, hogy kiadják a max. feszültséget?

10 Milgram kísérlete Válasz: Szakemberek szerint: 0.1% Szakemberek szerint: 0.1% Laikusok szerint: 1% Laikusok szerint: 1% Valójában: legalább 10%. A kísérlet egyes változataiban az emberek 2/3–a. Valójában: legalább 10%. A kísérlet egyes változataiban az emberek 2/3–a.Miért??? Mert a kísérleti alanyok szoronganak amiatt, hogy meg kell felelniük a kísérletezőnek

11 Milgram kísérlet - eredmény

12 3. A CSOPORT NYOMÁS- GYAKORLÁSÁRÓL - Asch kísérlete -

13 Asch kísérlete Résztvevők:  Sok beépített ember  Egy kísérleti alany  Résztvevőket berakják egy terembe  Feladatuk: annak eldöntése, hogy változó hosszúságú vonalhármasokban melyik ugyanolyan hosszú, mint az eredeti?

14 Asch kísérlete Kulcsmomentum: A beépített emberek a feladat bizonyos pontjaiban direkt hibáznak. Eredmény: A kísérleti alanyok 32%-a nem hisz a saját szemének, és a többiekkel ért egyet.

15 Következmény az osztályterem kritikus terület befolyásolhatóság tekintetében. az osztályterem kritikus terület befolyásolhatóság tekintetében. tanár feladata: segítse elő a diák kritikus gondolkodásának fejlődését, és intellektuális kezdeményőkézségét, a tekintély hatása és az osztály nyomásával szemben. tanár feladata: segítse elő a diák kritikus gondolkodásának fejlődését, és intellektuális kezdeményőkézségét, a tekintély hatása és az osztály nyomásával szemben.

16 A természetes tendencia a tárgy dominanciája és a tanuló alárendeltsége felé halad.

17 VÉGE


Letölteni ppt "Készítette: Serly Dániel TEKINTÉLY ÉS TANULÁS."

Hasonló előadás


Google Hirdetések