Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Édességgyártók Szövetsége New York Palota, Budapest, 2008. március 5. H - Húsvéti É - Édességfogyasztási és étrend T - Trendek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Édességgyártók Szövetsége New York Palota, Budapest, 2008. március 5. H - Húsvéti É - Édességfogyasztási és étrend T - Trendek."— Előadás másolata:

1 Édességgyártók Szövetsége New York Palota, Budapest, március 5. H - Húsvéti É - Édességfogyasztási és étrend T - Trendek

2 A prezentáció tartalma Húsvéti édesség tradíciók Mi volt előbb? A csokoládé nyúl vagy a csokoládé tojás? Édességfogyasztási trendek és szokásaink a húsvét jegyében A húsvéti szezonális édességek a számok tükrében SÁNTA SÁNDOR, elnök, Édességgyártók Szövetsége Húsvéti étrend trendek Új irányok és az édességek szerepe ünnepi táplálkozásunkban HORVÁTH GABRIELLA, dietetikus, Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

3 Húsvéti édesség tradíciók Mi volt előbb? A csokoládé nyúl vagy a csokoládé tojás?

4 Minden, amit a nyúlról tudni érdemes Húsvéti szimbólumaink és eredetük A germán Eostre tavasz és termékenység istennőt nyúlfejjel ábrázolták Húsvéti nyúl, mint Assisi Szent Ferenc társa A német protestánsok nyulat fogyasztva kerülték meg a nagyböjt szabályait Termékenységi rítusra visszavezethető húsvéti nyúl, Németország, 1678 A tojás tojó nyúl ötlete az 1700-as években terjed el Amerikában

5 A tojásról és a bárányról röviden Húsvéti szimbólumaink és eredetük A tojás ősi termékenységi szimbólum minden népnél –Születés, teremtés, megújulás, és a feltámadás jelképe –Magyarország területén már az avarkori sírokban találtak díszített tojásokat –Piros színe Krisztus vérére emlékeztet –Eostra madarát nyúllá változtatta –Tojásfestés említése, XIII. század, húsvéti tojás első írásos emlékek, Strassburg, 1615 A bárány bibliai eredetű szimbólum –Az egyiptomi rabság évei alatt a zsidók bárányt áldoztak a Pészach ünnepén –Az újtestamentumban a bárány Jézus kereszthalálát szimbolizálja –Bárány ábrázolások középkortól terjednek

6 Húsvéti csokoládé figurák Hogyan készülnek a szimbólumok csokoládé változatai?

7 A csokoládéfigura gyártás története 1920-as évek: a kezdetek –Gerbeaud és Hauer először formáltak csokoládéból figurákat –a figurákat még kézzel készítik A kezdetek „technikája” –egy formába kevés csokoládét tettek –a formát lezárták majd megforgatták Az alufóliára történő nyomtatás technikáját az 1970-es évektől használják a csokoládéfigurák csomagolásához

8 Hogyan készül a csokoládéfigura? Üreges, töltetlen figurák –pl.: nyúl, tojás, bárány, csibe –jellemzően csokoládémasszából A csokoládé masszát felmelegítik, majd lehűtik –kakaóvaj kristályok alakulnak ki –fényes, roppanós, a formától könnyen elválló termék keletkezik Visszamelegítés –könnyebben önthető, alakítható (bolygatható) csokoládémassza keletkezik –formába öntés Bolygatás, vagyis a formázás –a formát bolygó mozgást végző karokra helyezik –a figura elnyeri végső formáját Lehűtés –a formákban lévő figurák egy hűtőalagúton haladnak keresztül –a formákat leválasztják a megszilárdult figurákról

9 … és a végeredmény: Mennyit fogyasztunk ezekből a finomságokból?

10 Édességfogyasztási trendek és szokásaink a húsvét jegyében A húsvéti szezonális édességek a számok tükrében

11 Édességfogyasztás Európában Kg / fő / év Forrás: ISM

12 Édességfogyasztás Magyarországon Az egy főre jutó csokoládé fogyasztás mérsékelten növekszik Kg / fő / év * 2007 becslés

13 Trendek H úsvéti üreges figurák fogyasztása a magyar lakosság körében (1.000 kg) 2007-ben megfordult a trend: előtérbe kerültek a minőségi termékek Forrás: Nielsen

14 Trendek H úsvéti üreges figurák vásárlásainak értéke a magyar lakosság körében (millió Ft) Előtérben a minőség: a legtöbbet a csokoládéból készült szezonális termékekre fordítjuk Forrás: Nielsen

15 Trendek A húsvéti üreges figurák volumenének megoszlása (1.000 kg) Csoki nyúl vagy csoki tojás? Vagy mindkettő? Forrás: Nielsen

16 Trendek A húsvéti üreges figurák értékének megoszlása (millió Ft) A legtöbbet a nyúl figurákra költjük, de a csibe és a bárány figurákra fordított összeg is növekszik! Forrás: Nielsen

17 Trendek A húsvéti figurás édességek volumenének megoszlása (1.000 kg) Figura fajták Kiszerelések A legkedveltebbek az egyedi kiszerelésű nyúl és tojás figurák. Forrás: Nielsen

18 Trendek A húsvéti figurás édességekre költött összeg megoszlása (millió Ft) Figura fajták Kiszerelések A legtöbbet az egyedi kiszerelésű nyúl és tojás figurákra költjük. Forrás: Nielsen

19 Trendek a húsvéti édességfogyasztásban Trend 1.: nő a minőségi csokoládéból készülő figurák volumene Trend 2.: növekszik a nyúl és tojás figurák forgalma Trend 3.: nő a márkázott termékek iránti kereslet Trend 4.: új ízek jelennek meg Trend 5.: az ajándékcsomagok népszerűsége változatlan Trend 6.: intenzív kereslet az ismert csokoládé márkák egyedi kiszerelésű termékei iránt (pl. közkedvelt desszertek, pralinék tavaszi, húsvéti öltözetben) Trend 7.: nő a hipermarketek és a diszkont áruházak szerepe húsvéti vásárlásainkban

20 Hogyan válasszunk, mire figyeljünk a vásárlásnál? A minőség ABC – az ismétlés kedvéért C, mint címke Ö, mint összetevők D, mint dúsítók CS, mint csomagolás I, mint információs vonal T, mint tápanyag jelölés M, mint minőség-megőrzési idő

21 Csokoládé vagy bevonómassza? Mi a különbség? Csokoládé: kakaómassza kakaóvaj tejpor cukor Kakaós bevonó: kakaópor cukor tejpor speciális növényi zsír magasabb ár kakaó tartalom magasabb beltartalmi érték alacsonyabb ár kakaóvaj helyett növényi zsírok alacsonyabb beltartalmi érték

22 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Édességgyártók Szövetsége New York Palota, Budapest, 2008. március 5. H - Húsvéti É - Édességfogyasztási és étrend T - Trendek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések