Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

M AGYAR É DESSÉGGYÁRTÓK S ZÖVETSÉGE H ÚSVÉTI SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ 2011. április 7.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "M AGYAR É DESSÉGGYÁRTÓK S ZÖVETSÉGE H ÚSVÉTI SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ 2011. április 7."— Előadás másolata:

1 M AGYAR É DESSÉGGYÁRTÓK S ZÖVETSÉGE H ÚSVÉTI SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ 2011. április 7.

2 K ITEKINTÉS A KAKAÓ VILÁGÁBA Melyek a legnagyobb kakaóbab termelő országok?  Elefántcsontpart, Ghána, Indonézia, Brazília, Kamerun, Nigéria Hogyan alakult a termőciklus az utóbbi években?  2009-2010 szezon: gyengébb termés, kb. -100.000 tonna  2010-2011 szezon: kiemelkedően jó termést hozhat, kb. 150.000 tonnával több lesz, mint a felhasználás, DE az elefántcsontparti exporttilalom miatt kérdéses, hogyan jut el a piacokra. Néhány szóban az elefántcsontparti helyzetről.  Az Outtara elnök által kivetett export tilalom, ami alapvetően Gbagbo pénzügyi forrásait hivatott korlátozni, az elefántcsontparti embereket sodorta kritikus helyzetbe, széles rétegeknek napi megélhetési problémái vannak. Hogyan hat mindez a kakaó árára ?  Az export tilalom kivetését követő hetekben ismét 32 éves csúcsokra emelkedett a kakaóbab tőzsdei jegyzése.  Az elmúlt napok katonai akciói, Outtara győzelmei némi enyhülést hoztak

3 LEGNAGYOBB KAKAÓBAB TERMELŐ ÉS FELDOLGOZÓ ORSZÁGOK (EZER TONNA/ÉV)

4 C UKORPIACI HELYZET Jelenleg semmilyen biztosíték nincsen arra vonatkozóan, hogy a belső piaci kereslet és kínálat az elkövetkező hónapok vagy a következő gazdasági év során helyreállna a Bizottság nemrégiben bevezetett kiigazító intézkedései ellenére. A CIUS véleménye szerint a következő gazdasági évre vonatkozó intézkedéseket nem szabad addig bevezetni, amíg az Unió cukorpiaci kínálata vissza nem tér az „egészséges” és kedvező szintre. A cukor gyorsan emelkedő világpiaci ára és a kedvezőtlen időjárás, valamint a kínálatra irányuló spekulatív jellegű fedezeti ügyletek és a világszerte jellemző felhalmozás kombinált hatásaként a végfelhasználó gyártók – a sütőiparban, a cukrásziparban és az élelmiszeripar szélesebb köreiben – továbbra is aggódnak a cukorkínálat problémái miatt. Az Európában az elmúlt hónapokban tapasztalható cukorhiányt tovább súlyosbította a világpiaci árak mozgása.

5 HÚSVÉTI FOGYASZTÁSUNK SZÁMOKBAN

6 A válság ellenére is stabil maradt a húsvéti forgalom Forrás: Nielsen

7 Továbbra is a húsvéti tojás és nyúl figurák a legkelendőbbek A HÚSVÉTI SZEZONÁLIS ÉDESSÉGEK MEGOSZLÁSA (mennyiségben, tonna) Forrás: Nielsen

8 Stabil szezonális forgalom Húsvétkor A HÚSVÉTI SZEZONÁLIS ÉDESSÉGEK MEGOSZLÁSA (értékben, millió Ft) Forrás: Nielsen

9 A húsvéti figurák meghatározó szerepe nem változott az évek folyamán Figurák és kiszerelések megoszlása (mennyiségben, tonna) Forrás: Nielsen

10 Értékben a különböző ajándékzsákok komoly részt képviselnek Figurák és kiszerelések megoszlása (értékben, millió Ft) Forrás: Nielsen

11 A csokoládéból készült húsvéti figurák ma már egyértelműen meghatározóak Csokoládé vs. Bevonómassza 2010-ben (mennyiségben, tonna) Forrás: Nielsen

12 Értékben a válság ellenére is stabil maradt a csokoládéból készült figurák piaca Csokoládé vs. Bevonómassza 2010-ben (értékben, millió Ft) Forrás: Nielsen

13 Egy kis ismétlés: Mi a különbség a csokoládé és a bevonómasszából készült termékek között? Kakaópor Speciális növényi zsír Cukor Tejpor • alacsonyabb ár • kakaóvaj helyett növényi zsírok • alacsonyabb beltartalmi érték Kakaómassza Kakaóvaj Cukor Tejpor • magasabb ár • magasabb kakaóvaj és kakaó tartalom • magasabb beltartalmi érték Kakaós bevonómasszaCsokoládé

14 T RENDEK A gazdasági válság ellenére is stabil maradt értékben a szezonális termékek fogyasztása, csupán mennyiségben csökkent az elmúlt évben. Ezzel párhuzamosan az étcsokoládéból készülő termékek iránti kereslet közel a duplájára nőtt. A legtöbbet az egyedi kiszerelésű tojás és nyúlfigurákra költöttük. Továbbra is kedveltek a különböző húsvéti csomagok. Tovább nő a márkázott termékek iránti kereslet. Intenzív kereslet az ismert csokoládé márkák egyedi kiszerelésű termékei iránt (pl. közkedvelt desszertek, pralinék tavaszi, húsvéti öltözetben). Húsvéti vásárlásainkban továbbra is a hipermarketek uralják a piacot. Fogyasztók egyre inkább odafigyelnek a címkén található információkra.

15 Étcsokoládé mennyisége (tonna) Étcsokoládé értéke (millió Ft) Az étcsokoládé iránti kereslet tovább emelkedik. Eladott mennyiség közel kétszeresére nőtt tavaly. Forrás: Nielsen

16 Köszönjük a figyelmet! Kellemes Húsvéti Ünnepeket kíván a Magyar Édességgyártók Szövetsége!


Letölteni ppt "M AGYAR É DESSÉGGYÁRTÓK S ZÖVETSÉGE H ÚSVÉTI SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ 2011. április 7."

Hasonló előadás


Google Hirdetések