Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Zsugorodik az óriás(plakát) vagy tovább nő? Hidvéghy Melinda – EPAMEDIA Hungary Zrt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Zsugorodik az óriás(plakát) vagy tovább nő? Hidvéghy Melinda – EPAMEDIA Hungary Zrt."— Előadás másolata:

1 Zsugorodik az óriás(plakát) vagy tovább nő? Hidvéghy Melinda – EPAMEDIA Hungary Zrt.

2 Reklámpiac 1991 – 2008.

3 Köztéri reklámpiac 1991 – 2008.

4 Történetünk pár momentumban a települések forgalmas területein célszerű elhelyezni a reklámokat kezdetben a tanácsok - majd az önkormányzatok - még nem feltétlenül gazdálkodtak, a piaci szereplők már igen

5 A díjak a reklámozók az egyetlen csoport, amely nem a közterületből ténylegesen elfoglalt terület után fizeti a díjat s ráadásul az önkormányzatok a közterület-használati díjak kialakításához a médiatulajdonosok listaárait veszik alapul

6 Az eltűnt pénz nyomában a közterület használatával kapcsolatos szabályozás átalakulása bizonytalanságot teremtett, így a közterületről a magánterületekre telepítették át a táblákat a cégek a bérleti díjakból az önkormányzatok alig részesülnek

7 Külső hatások a bérbe adott felületeket nemcsak a hatóság, de a piac, a hirdetők sokasága is kontrollálja a legtöbb vállalkozás saját hirdetéseikhez nem bérel, inkább telepít, hiszen így olcsóbb neki ne feledjük: sokuknál a célcsoport elérésének egyetlen hatásos - és nem utolsósorban a vállalkozása által kigazdálkodható - eszköze

8 A változások következményei a piacgazdaság nyomait a közterületi reklám nélkül is meg lehet találni az épületek homlokzatán és a települések arculatán ( klímaberendezések külső egységei ) a települések szerkezete vegyes sokszor a „területe” után kapott díj az egyetlen külső bevételi forrása a bérbeadónak

9 Ami nem felejthető a szabadtéri eszközök a marketingkommunikáció integráns része!

10 A köztéri reklám előnyei Átlapozhatatlan, kikapcsolhatatlan. Jól irányítható, jól koncentrálható. Nagy kontaktusszámokat biztosít, költséghatékony. Nem tolakodó. Nem lép a magánszférába.

11 A köztéri reklám eléri a nehezen elérhetőket, egy különösen értékes célcsoporthoz szól: mobil magas vásárlóértékkel bír korán adoptáló – trendeket gyorsan követő televízióval nehezen elérhető ott ér el, ahol más nem tud útközben hatása egyre jobb egyre nagyobb a mobilitás – így magasabb a kontaktus egyre hosszabbak az utazási időtartamok gyorsan hat pár nap alatt ismertté tesz egy új márkát, üzenetet

12 Ismeretszint növelés A köztéri hirdetés mennyire hatékony egy korábban nem ismert információ célba juttatásában? A kutatás célja: a közterületi hirdetés segítségével mekkora ismeretszint növelés érhető el? A kutatás tárgya: ki ismeri az Egyesült Államok 23. elnökének nevét? Forrás: Hewett

13 Kampány előtti felmérés : 2 %-os ismertség. Első óriásplakát kampány szövege: Ki volt az Egyesült Államok 23. elnöke? Az utólagos hatásvizsgálat: 8 %-os ismertséget mutatott. Második óriásplakát kampány megnevezte a 23. elnököt. A követő hatásvizsgálat 36%-os ismertségi értéket regisztrált. Forrás: Hewett

14 Az USA 23. elnöke ( ) Benjamin Harrison Az óriásplakát nagyon hatékonyan tud új információkat átvinni. Forrás: Hewett

15 A köztér hatékonyságát veszélyeztetheti túl sok az eszköz közterületeken: Reklámozással hivatásszerűen foglalkozók Saját vállalkozásukat, terméküket hirdetők Vadragasztók a törvényeknek nem megfelelő táblák Március 1-től hatályos: (4) A szabadtéri reklámhordozón a reklám közzétevője köteles azonosítható módon feltüntetni a cégnevét, illetve nevét, továbbá a székhelyét, illetve lakóhelyét. ágazati széthúzás, érdektelenség a köztér imidzsének javítása, a kutatások pontosabbá tételének témájában

16 Mit tesz az EPAMEDIA a köztéri piacért? piaci helyzetünk: óriásplakát 49% citylight 58% egyedi eszközök között közel 50% saját táblaállományát racionalizálja, táblaszámot csökkenti, a kevésbé hatékonyakat lebontja a köztéri kutatások folyamatos fejlesztését ösztönzi szemléletváltás szükséges a kampánytervezésben a hirdetők egyre jobban odafigyelnek befektetésük hatékonyságára

17 Mit tesz az EPAMEDIA a köztéri piacért? új, hatékony eszközök és technikák bevezetésében úttörő szerepet vállal. az interaktivitás fontos szerepet kaphat a következő időszakban 3D hatású megjelenések áttörik a plakátzajt „hangos” plakátok, bluetooth eszközök - mérhető megjelenés! modern köztéri reklámfelületek üzemeltetése roll-up eszközök – Párizs belső területein már csak ilyenek láthatóak!

18 Mit tesz az MKRSz a piac érdekében? határozottan fellép a törvényes köztéri piac működése érdekében segíti a reklám- és marketingkommunikációt, jogi és önszabályozásának megújítását, szorgalmazza a közterületi reklámozás európai jogi normáinak beépítését a magyar jogi szabályozás rendszerébe. folyamatos kommunikáció t folytat a hatóságokkal, szakmai társszervezetekkel annak érdekében, hogy megalapozza és növelje a köztéri reklám társadalmi elismertségét. támogatja az ágazati kutatások folyamatos fejlesztését. támogatja a kereskedelmi szólásszabadság kiteljesedését, elősegíti, hogy a fogyasztók jobban megismerjék a termékeket, megvédi és kiterjeszti fogyasztók választási szabadságát

19 Zsugorodik vagy nő? „Zsugorodik” - a táblaszám - a reklámzaj Nő - a minőség - a kontaktusszám - az adatszolgáltatás pontossága

20 A köztéri reklám Egy nagy versenytársunk szavaival szólva: „A közterület lesz a legtovább fennmaradó tömegmédium a XXI. századi média-arénában.” (J. C. Decaux) …mindenhol – mindenkor –mindenkinek!


Letölteni ppt "Zsugorodik az óriás(plakát) vagy tovább nő? Hidvéghy Melinda – EPAMEDIA Hungary Zrt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések