Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában."— Előadás másolata:

1 László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában VII. Nemzetközi Médiakonferencia, v év kutatás: a hatás tündöklése és bukása

2

3

4

5  Míg a felnőtt lakosság 6-8%-a használja több- kevesebb rendszerességgel az internetet, addig az új generáció 71%-a.  Rendszeres használónak (aki legalább heti egy alkalommal leül az Internethez) a korosztály harmada (34%) tekinthető.  Otthoni hozzáféréssel a megkérdezettek 11%-a rendelkezik, ami legalább háromszorosa a magyar háztartások átlagának.  A középiskolás gyermekkel rendelkező családok több mint felének otthonában található számítógép, szemben a teljes populációra jellemző 18%-al.

6 Milyen reklámot látott (tegnap)? Reklámozott termékek Ált. iskola, 4. oszt. Ált. iskola, 8. oszt. Középiskolások Reklám: Hol látta?

7

8 Óvodások rajzainak elemzése: Ragó Anett A tévézés jellemzői  A felnőtteknél kevesebb időt fordítanak tévézésre  Jellemző a háttér-tévézés és a párhuzamos cselekvés  A televízió folyamatosan jelen van, természetes közeg  Kedveltek a kereskedelmi adók és a felnőtt műsorok  Szülői kontroll gyakorlatilag nincs

9 A világ, ahogy mi látjuk, és ahogy a média láttatja Következtetések  VAN ALTERNATÍVA  KOCKÁZATOK KEZELÉSE (PL. EGYES REKLÁMOK TILTÁSA)  REFLEXIÓS KÉPESSÉGEK ERŐSÍTÉSE, MÉDIAOKTATÁS  MŰSOROK ÉRTÉK ALTERNATÍVÁKKAL

10

11 Az új Alma Mater: Pozitív példák a médiaértés fejlesztéséről Szülők A médiaértéshez szükséges képességek fejlesztése MédiaIskola

12

13  A fiatalok 97%-ának otthonában van PC, 84%-a internet kapcsolattal is rendelkezik.  94% internetezik legalább alkalmanként.  Átlagosan egy nap 2,5 órát töltenek a világhálón.  Kedvenc weboldalaik a MyVIP, a YouTube és az iWiW.  Ha információt keresnek, szívesen használják a Wikipedia-t, 3/4-ük teszi ezt legalább alkalmanként.

14

15 Közösségi oldalak Magyar Facebook felhasználók - a Socialbakers (2011. szeptemberi) adatai: EUKidsOnline: 9-16 éves gyerekek ismerőseinek száma a közösségi oldalakon Az EUKidsOnline kutatás adatai szerint az EU-ban: a 9-12 évesek 38%-ának, (magyarok 51%) a évesek 77%-ának, (magyarok 79%) van profilja valamilyen közösségi oldalon a 9–12 évesek 15%-ának 100-nál több visszaigazolt ismerőse van az adott oldalon; ez a szám Magyarország esetében a legmagasabb: 47%

16 Konklúziók: Együtt-egyedül EGYÜTT SZÜLŐK EGYEDÜL TARTALOM EGYÜTT/EGYEDÜL KORTÁRS KÖZÖSSÉGEK, ISKOLA

17 Összegzés#1 Hatás Befogadás (inkább passzív) Használati stratégiák (inkább aktív)

18 Összegzés#2 (ős)televízió Neotelevízió Ellentelevízió (Facebook)

19 2013.

20 Kutatók: Antalóczy Tímea Kósa Éva László Miklós Adatelemzés: Danó Györgyi (válaszoló) Fiatalok Óvónők, Tanárok Szülök Hallgatók Doktoranduszok


Letölteni ppt "László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában."

Hasonló előadás


Google Hirdetések