Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bauer Béla: Virtualitás mint ‘újkultúra’ Arctalan (?) nemzedék.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bauer Béla: Virtualitás mint ‘újkultúra’ Arctalan (?) nemzedék."— Előadás másolata:

1 Bauer Béla: Virtualitás mint ‘újkultúra’ Arctalan (?) nemzedék.

2 Az oktatásban résztvevő fiatalok aránya, 2000 – 2008 (a kérdésre választ adók százalékában)

3 Hány könyv van abban a háztartásban, amelyben él? (átlag) Forrás: Ifjúság2008

4 Hány CD-je vagy DVD-je (akár másolt is) van abban a háztartásban, amelyben él? (átlag) Forrás: Ifjúság2008

5 A soha nem látogatott intézmények 2004-ben és 2008- ban, korcsoportonkénti bontásban (százalék) Soha nem látogatott intézmények 15–19 évesek20–24 évesek25–29 évesek 200420082004200820042008 Könyvesbolt34383336 38 Video-, DVD-kölcsönző476249655867 Könyvtár283042435343 Multiplex212723293343 Art mozi68 67 7072 Múzeum, kiállítás354142474953 Hangverseny7677768081 Színház35404547 51 Opera868987898790 Forrás: Ifjúság2004; Ifjúság2008

6 Volt-e valaha a következő helyeken? (százalékos megoszlás azok körében, akik voltak már Budapesten) Forrás: Ifjúság2008

7 Volt-e valaha a következő helyeken? – budapesti kérdezettek (százalék) Forrás: Ifjúság2008

8 Volt-e valaha a következő helyeken? – Magyarország és Baranya megye, 2008 (százalékos megoszlás azok körében, akik voltak már Budapesten) Meglátogatott budapesti helyszínekAz országbólBaranya megyéből Nemzeti Színház1517 Operaház1815 Magyar Nemzeti Galéria24 54* Puskás F. S.2522 Budapest Sportaréna3028 PECSA3117 MÜPA3538 Szépművészeti Múzeum4845 Nemzeti Múzeum5650 Parlament5866 Margitsziget6665 Városliget6858 Budai vár75 Állatkert8579 *Véleményünk szerint itt valami félreértés vagy adathiba lehet. Forrás: Ifjúság2008

9 Hol tölti el a szabadidejét? (több válasz lehetséges, a kérdésre választ adók százalékában) Forrás: Ifjúság2008

10 Mivel tölti a szabadidejét? (több válasz lehetséges, a kérdésre választ adók százalékában). Forrás: Ifjúság2008

11 Kulturális helyszínek látogatásának gyakorisága a budapesti kérdezettek körében Milyen sűrűn jut el… Két látogatás közti napok száma kávéházba, teázóba, presszóba?28 sörözőbe, borozóba, kocsmába?29 könyvtárba?50 multiplexbe?52 könyvesboltba?64 videó-, DVD-kölcsönzőbe?71 kiállításra, múzeumba?120 színházba?130 art moziba?161 komolyzenei hangversenyre?235 operába?371 Forrás: Ifjúság2008

12 Az internetet egyáltalán nem használók aránya az Európai Unió néhány országában a 15–24, illetve a 25–34 éves korosztályban (2010) (százalék) Internetet m é g sohasem haszn á l ó k ar á nya 15 – 24 é ves koroszt á ly 25 – 34 é ves koroszt á ly Hollandia00 Sv é dorsz á g 01 Belgium13 Szlov é nia 14 Lengyelorsz á g 29 Magyarorsz á g 612 Portug á lia 817 Olaszorsz á g 1021 Bulg á ria 1831 Rom á nia 2839 EU 27 á tlaga 410 Forrás: Eurostat

13 Számítógépet és internetet használók aránya három korcsoportban (2004, 2008) (százalék) É letkori csoportok 15 – 19 é ves 20 – 24 é ves 25 – 29 é ves Teljes kor- oszt á l y 15 – 19 é ves 20 – 24 é ves 25 – 29 é ves Teljes kor- oszt á ly 20042008 számítógépet használók aránya 86,469,558,87090,584,777,484 internetet használók aránya 76,959,745,95990,384,276,884 otthoni számítógéppel rendelkezők aránya 67,258,249,05783,779,973,679 otthoni internet- hozzáféréssel rendelkezők aránya 40,844,743,72473,871,364,570 Forrás: Ifjúság2004, 2008

14 Az egyes klasztercsoportok hierarchikus sorrendje és mintabeli nagysága (százalék)

15 Az egyes klaszterek demográfiai jellemzői (százalék) 146532 Digit á lis elit Digit á lis benn- sz ü l ö ttek Digit á lis k ö z é p-oszt á ly Hagyom á nyo s t ö megkult ú r a-fogyaszt ó k Hagyom á nyos sz ó rakoz ó k Elveszett nemzed é k 20-29 é v k ö z ö tti fiatalok ö sszesen Nem férfi 35585544704951 nő 65424556305149 25 évnél fiatalabbak aránya 47,948,84461,347,436,454,1 Településtípus Budapest 2016209161015 megyeszékhely 27242019131220 város 293133 323532 község 24292740394333 2000 főnél kisebb lélekszámú településen élők aránya 11131219222617

16 Digitális elit Digitális benn- szülöttek Digitális közép- osztály Hagyományos tömegkultúra- fogyasztók Hagyomán yos szórakozók Elveszett nemzedé k 20-29 év közötti fiatalok összesen Szabadidő eltöltése, kultúrafogyasztás Azok aránya, akik az előző évben voltak külföldön 45,749,834,925,215,310,831,2 Könyvek átlagos száma a háztartásban 36846027015513380248 Tv-nézésre fordított átlagos idő hétköznaponkén t 839270135140104 Azok aránya, akik szoktak olvasni (hétvégenként) 92101722181133 A baráti társasággal rendelkezők aránya 93,196,292,56898,55284,4 A legalább évi rendszerességgel színházba járók aránya 65,958,42611,38,63,631,3

17 A szabadidő eltöltésének helyszínei a hétvégéken (A leggyakrabban említett helyszínek említésének aránya az egyes csoportokban, százalék) 146532 Digitális elit Digitális benn- szülöttek Digitális középosztály Hagyományos tömegkultúra- fogyasztók Hagyományos szórakozók Elveszett nemzedék 20-29 év közötti fiatalok összesen otthon 9084 92899289 barátoknál 74726725921960 rokonoknál 33221936242627 utcán 2131422 bevásárlóközpontban 10766737 klubban, művházban 5532313 kocsmában 5672936 kulturális intézményben 141052406 sportpályán 121375718 moziban 16873617 Forrás: Ifjúság2008

18 A szabadidő eltöltésének módjai a hétvégéken (A leggyakrabban említett tevékenységek említésének aránya az egyes csoportokban) (százalék) 146532 Digit á lis elit Digit á lis benn- sz ü l ö ttek Digit á lis k ö z é p- oszt á ly Hagyom á nyos t ö megkult ú ra -fogyaszt ó k Hagyom á nyos sz ó rakoz ó k Elveszett nemzed é k 20-29 é v k ö z ö tti fiatalok ö sszesen semmi k ü l ö n ö set nem csin á l 13 1814252317 olvas 92101722181133 tv-t n é z 7757 71787169 sz á m í t ó g é pezik 67605442452450 bar á taival l ó g 66675918791352 sportol 26251411 516 zen é t hallgat 56353229401937 j á t é kkonzollal j á tszik 9564626 gyereket nevel 891230113717 Forrás: Ifjúság2008

19 Köszönöm a figyelmet ! Elérhetőség: www.ncsszi.hu bauer.bela@ncsszi.hu


Letölteni ppt "Bauer Béla: Virtualitás mint ‘újkultúra’ Arctalan (?) nemzedék."

Hasonló előadás


Google Hirdetések