Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI Csapodi Zoltán 2014. április 9.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI Csapodi Zoltán 2014. április 9."— Előadás másolata:

1 A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI Csapodi Zoltán április 9.

2 A május-júniusi vizsgaidőszakot érintő - középszintű érettségihez kötődő - tapasztalat megoszlása Tanítási tapasztalat szerint A kitöltők

3 A május-júniusi vizsgaidőszakot érintő - emelt szintű érettségihez kötődő - tapasztalat megoszlása Tanítási tapasztalat szerintNemek szerinti bontásban

4 A történelemből írásbeli napjára szervezett OH/OKÉV javításvezetői képzésen való részt vétel aránya

5 A történelemből középszintű érettségi vizsgára felkészített tanulók száma

6 A történelemből emelt szintű érettségi vizsgára felkészített tanulók száma

7 Tartalmi követelmények és annak részletezettsége K: E: Közép- és emelt szintű vizsgára vonatkozó kérdések

8 A legalább 1 alkalommal emelt szinten tapasztalatot szerzők A 6-9 alkalommal emelt szinten tapasztalatot szerzők Az emelt szintű tartalmi követelmények megítélése

9 Tantárgyi követelmények Változtatást nem javaslók aránya Csökkentést javaslók aránya Növelést javaslók aránya Évszámok 64% 63%9% 28% 28% (36 ill. 39) Személyek 56% 62%7% 37% 31% (39 ill. 41) Topográfiai helyek 62% 9% 29% 29% (39 ill. 40) Fogalmak 56% 57%7% 37% 35% (44 ill. 43) A számon kérhető tantárgyi követelmények mennyiségének megítélése közép- és emelt szinten

10 A vizsgakövetelményekben meghatározott témakörök számának megítélése KözépszintenEmelt szinten

11 Az írásbeli vizsga időtartamának megítélése KözépszintenEmelt szinten Vizsgamodell

12 A közép- és emelt szintű szóbeli vizsga időtartamának megítélése KözépszintenEmelt szinten

13 A közép- és emelt szintű írásbeli feladatsorok tartalmi szabályozása részletezettségének megítélése KözépszintenEmelt szinten

14 A közép- és emelt szintű szóbeli tételekre vonatkozó tartalmi szabályozás részletezettségének megítélése KözépszintenEmelt szinten

15 A közép- és emelt szintű szóbeli tételsorok összetételének tartalmi szabályozása részletezettségének megítélése KözépszintenEmelt szinten

16 A középszintű írásbeli feladatlap kettéválasztásának, – az emelt szinthez hasonlóan – I. és II. részre bontása indokoltságának megítélése

17 Amennyiben középszinten is külön feladatlapon jelennének meg az ún. tesztfeladatok és az ún. esszéfeladatok, a középiskolai történelmi atlasz használhatóságának megítélése

18 Az emelt szintű írásbelin a középiskolai történelmi atlaszt…

19 A közép- és emelt szintű írásbelin a válaszható ún. esszéfeladatok számának (8, ill. 10 db) megítélése

20 A közép- és emelt szintű írásbelin a vizsgázó által kidolgozandó ún. esszéfeladatok számának (3, ill. 4 db) megítélése

21 A közép- és emelt szintű írásbelin egy új összetett, problémamegoldó esszétípus bevezetésének megítélése

22 Az emelt szintű írásbelin egy új összetett, problémamegoldó esszétípus bevezetésének megítélése A 6-9 alkalommal emelt szinten tapasztalatot szerzők között

23 A középszintű szóbeli tételsor tételei számának (20-25) megítélése

24 Tantárgyi követelmények Változtatást nem javaslók aránya Csökkentést javaslók aránya Növelést javaslók aránya Politikatörténet 40%-os aránya 59% 63%22% 16%19% 21% Társadalomtörténet 30%-os aránya 55% 61%29% 25%15% 14% Gazdaságtörténet 20%-os aránya 66% 69%8% 7%26% 24% Eszmetörténet 10%-os aránya 77% 76%11% 9%12% 15% XIX-XX. század 50%-os aránya 69% 72%22% 19%9% 8% Magyar történelem 60%-os aránya 75% 77%7% 6%19% 17% A közép- és emelt szintű írásbeli feladatlap tartalmi jellemzőinek megítélése

25 A közép- és emelt szintű írásbelin az ismeretközpontú feladatokhoz képest a képességeket mérő feladatok arányának megítélése Vizsgakövetelményektől független kérdések

26 A közép- és emelt szintű írásbeli feladatsorokhoz tartozó javítási-értékelési útmutatók részletezettségének megítélése

27 Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a javítási-értékelési útmutatóban az ún. esszéfeladatok értékelésénél a Feladatmegértés szempontra adandó részpontszám megítélése

28 Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a javítási-értékelési útmutatóban az ún. hosszú esszéknél a Megszerkesztettség, nyelvhelyesség szempontra adandó részpontszám megítélése

29 Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a javítási-értékelési útmutatóban az ún. esszéfeladatoknál a műveleti pontszámok rendszerének megítélése

30 Az emelt szintű írásbeli feladatsorok egységes javításához az OH által szervezett, központi javításvezető képzés értékelése


Letölteni ppt "A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI Csapodi Zoltán 2014. április 9."

Hasonló előadás


Google Hirdetések