Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei MűvészettörténetRajz és vizuális kultúra.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei MűvészettörténetRajz és vizuális kultúra."— Előadás másolata:

1 Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei MűvészettörténetRajz és vizuális kultúra

2 Az érettségi rendszer áttekintése

3 Rajz és vizuális kultúra •Csak középszintű érettségi •Gyakorlati és írásbeli vizsgarész •Központi írásbeli feladatsor •Gyakorlati: portfólió, projekt feladat

4 Művészettörténet •Csak középszintű érettségi •Szóbeli és írásbeli vizsgarész •Központi írásbeli feladatsor •Szóbeli: három részből álló tételsor

5 Kérdések (rendszer) •Kell-e, jó-e a projekt típusú feladat? (kevesekhez szól) •Kell-e, jó-e a portfólió bemutatása? (lehetetlen megbukni, a bemutatott anyag dönt, nem a felelet) •Kell-e szóbeli érettségi? •Van-e jobb, megbízhatóbb a központi feladatsor mérésénél?

6 Emelt szintű érettségi •Jelenleg nem szervezhető (2011-től) •Van-e rá szükség? •Miért lehet szükség az emelt szintű érettségire? •Van-e olyan egyetem, amelyik „elfogadja” az emelt szintű érettségit?

7 Rajztanár oktatás

8 Művészettörténet-tanár

9 Rajz és vizuális kultúra Írásbeli vizsga 180 perc Gyakorlati vizsga 15 perc Művészettörténet- műelemző feladatsor Portfólió vagy projekt feladat 75 pont A portfólióba kizárólag ellenőrzött keretek között, a jelölt által készített és kiválogatott, lehetőleg az utolsó két tanév folyamán készült munkák kerülhetnek be. A kiválogatott anyaghoz kapcsolódva a tanuló szóban önállóan bemutatja, értékeli, értelmezi munkáját és indokolja a válogatását, ismerteti a munkáját irányító főbb gondolatokat. A bemutatást és az értékelést a vizsgacsoport gyakorlati vizsgáinak keretében kell megtartani. Az elkészített projektanyag írásbeli vizsgaanyagként kezelendő. Értékelés: problémamegoldó képesség, vizuális kommunikációs képesség, kreativitás, tartalmi komplexitás, a közlés, kifejezés, alkotás technikai színvonala, összkép

10 Művészettörténet K ö z é pszint Í r á sbeli vizsgaSz ó beli vizsga 120 perc15 perc Műv é szett ö rt é neti műelemző feladatsor T é tel kifejt é s 100 pont50 pont Írásbeli: képekkel illusztrált feladat. Egy-egy feladat több részfeladatra is tagolódhat. Szóbeli: 20 tétel, „A”, „B” és „C” résszel. „A” tételrész: művészettörténeti vonulat, „B” tételrész: műelemzés, „C” tételrész: technika. Ha az „A” rész egyetemes művészettörténeti korszakot elemez, akkor a „B” részben magyar művet kell értelmezni. „A korszak egy-egy kiemelkedő művészi teljesítményét ismertetve, a vizsgázónak utalnia kell az adott korszakot meghatározó történelmi, hitvilágbeli, filozófiai háttérre.”

11 Írásbeli tartalmi szerkezet (rajz)

12 Feladatsor témaválasztásának arányai (művészettörténet)

13 Változtatási javaslatok • A rendszer jó. • Követelményrendszer egységessé tétele művészettörténetből és rajzból (?). • Követelményrendszer átalakítása. • Segédanyagok átalakítása (műtárgylista, kifejezések listája). • Változtatások a központi feladatsorban.

14 Követelményrendszer egységessé - tétele művészettörténetből és rajzból • Legyen művészettörténetből is műtárgylista • Legyen egységes feladatlap szerkezet. • Legyen egységes javítási útmutató.

15 Követelményrendszer átalakítása • A százalékok megváltoztatása a feladatlapok szerkezeti felépítésében (tájegységek).

16 Követelményrendszer átalakítása • A százalékok megváltoztatása a feladatlapok szerkezeti felépítésében (vizuális kommunikáció).

17 Követelményrendszer átalakítása • A százalékok megváltoztatása a feladatlapok szerkezeti felépítésében (magyar és egyetemes művészet).

18 Követelményrendszer átalakítása • A számon kérhető anyag bővítése (Prehellén kultúrák, Nagybánya, II. világháború utáni magyar művészet). • Művészeti csoportok és irányzatok Magyarországon a második világháború után.

19 Követelményrendszer átalakítása •Követelményrendszer szűkítése (transz- avantgard / posztmodern, prekolumbián kultúrák, Kína, India, Japán művészete).

20 Segédanyagok átalakítása •Műtárgylista átalakítása (Fedotov: Leánykérőben, Mackintosh: Glasgow-i Művészeti Iskola, Vajda Lajos: Ezüst gnóm, Jovánovics György: Részlet a nagy Gilles-ből, Kepes György: Programozott fényjáték-terv a bostoni kikötő számára, Lakner László : Mosoly, Erdély Miklós: Hűség) •Szakkifejezések listája (emelt szintű kifejezések: kalligráfia, transz-avantgard, posztmodern, térszervezés)

21 Feladatsor •Könnyebb kérdések? •Nehezebb kérdések? •Legyen-e tudásszint különbség a rajz és a művészettörténet feladatsor között? •Új típusú feladatok?

22 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei MűvészettörténetRajz és vizuális kultúra."

Hasonló előadás


Google Hirdetések