Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kérdőív a fizika érettségiről 2014.04.09. Horányi Gábor Kép helye.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kérdőív a fizika érettségiről 2014.04.09. Horányi Gábor Kép helye."— Előadás másolata:

1 Kérdőív a fizika érettségiről 2014.04.09. Horányi Gábor Kép helye

2 A kitöltők számának összehasonlítása a matematikával Akik kitöltötték

3 Hány óra kell a követelmények elsajátításához? Középszintű érettségi

4

5

6 Témakör Téma súlyának bővítését javaslók aránya Téma súlyának csökkentését javaslók aránya Mechanika25 %4 % Hőtan16 %6 % Elektromágnesesség17 %5 % Atomfizika és magfizika10 %24 % Csillagászat és gravitáció6 %21 % A jelenlegi arányok megfelelőek 60 % Középszintű érettségi A témakörök megoszlásáról alkotott vélemény a követelményrendszerben

7 Középszintű érettségi

8

9

10

11

12 Témakör Téma súlyának bővítését javaslók aránya Téma súlyának csökkentését javaslók aránya Mechanika28 %4 % Hőtan14 %7 % Elektromágnesesség15 %6 % Atomfizika és magfizika10 %23 % Csillagászat és gravitáció6 %21 % A jelenlegi arányok megfelelőek 60 % Középszintű érettségi A témakörök megoszlásáról alkotott vélemény az írásbeli és szóbeli vizsgán

13 Középszintű érettségi

14

15

16

17

18 Hány óra kell a követelmények elsajátításához? Emelt szintű érettségi

19

20

21 Témakör Téma súlyának bővítését javaslók aránya Téma súlyának csökkentését javaslók aránya Mechanika20 %5 % Hőtan11 %6 % Elektromágnesesség13 %3 % Atomfizika és magfizika11 %13 % Csillagászat és gravitáció4 %17 % A jelenlegi arányok megfelelőek 71 % Emelt szintű érettségi A témakörök megoszlásáról alkotott vélemény a követelményrendszerben

22 Emelt szintű érettségi

23

24

25

26

27 Témakör Téma súlyának bővítését javaslók aránya Téma súlyának csökkentését javaslók aránya Mechanika19 %5 % Hőtan10 %5 % Elektromágnesesség12 %2 % Atomfizika és magfizika10 %13 % Csillagászat és gravitáció4 %16 % A jelenlegi arányok megfelelőek 79 % Emelt szintű érettségi A témakörök megoszlásáról alkotott vélemény az írásbeli feladatsorban és a szóbelin

28 Emelt szintű érettségi

29

30

31 Feladattípus A feladattípus súlyának bővítését javaslók aránya A feladattípus súlyának csökkentését javaslók aránya Feleletválasztós feladatok3 %23 % Esszé2 %26 % Részletesen kifejtendő feladatok 35 %1 % A jelenlegi arányok megfelelőek 59 % Emelt szintű érettségi A feladattípusok megoszlásáról alkotott vélemény az írásbeli feladatsorban

32 Emelt szintű érettségi

33 Feladattípus A feladattípus súlyának bővítését javaslók aránya A feladattípus súlyának csökkentését javaslók aránya Mérés végrehajtása7 %16 % Tételkifejtés25 %3 % A kifejtés módja1 %12 % A jelenlegi arányok megfelelőek 72 % Emelt szintű érettségi A szóbeli vizsga vizsgarészeinek relatív súlyáról alkotott vélemény

34 Emelt szintű érettségi

35 Javítási- értékelési útmutatók

36

37

38 Központi javításvezetői képzés

39 A szóbeliztetést adjuk vissza a felsőoktatásnak, de középiskolai tanár bizottsági taggal. Biztosítani kell a fenntartóknak, hogy minden iskolában egységesen ugyanaz az eszközpark legyen. A követelményeket egyértelműbbé kell tenni. Jó lenne, ha a munkában szakmailag elismert gyakorlóiskolai tanárok is részt vehetnének. Az esszéfeladat csak mindenkinek nyűg, nehéz egységesen értékelni, a követelményrendszernek megfelelő feladatot adni. A gyerekek félnek tőle. Fontosnak tartom, hogy ne csak az emelt szintű vizsgának legyen kötelező méréslistája, hanem a középszintűnek is. A jelenlegi óraszámok mellett e vizsgakövetelményt nem lehet teljesíteni Nagyobb súlyt kell kapjanak az érettségiben a természettudományos tárgyak. Feltétlen növelni kellene a középszintű írásbeli érettségi hosszát. Az emelt szintű érettséginek jobban kellene közelítenie a modern kutatási témákhoz. Vissza kell állítani a régi felvételi rendszert. A középszint hétköznapi alkalmazásokról kellene hogy szóljon. A középszint egyszerű tesztkérdései az érettségit nevetségessé teszik, az olyan kérdések, hogy ki találta fel a dinamót, kerüljenek át a történelembe. Így a fizikában több fizika lehetne, a történelemben több objektivitás. A középszintű érettségi feladatlapjainak tartalma nagyon gyenge. Néha olyannyira, hogy a gyerekek el sem hiszik, s így túlbonyolítják, s ezzel elrontják a feladatok megoldását. Önök mondták

40 Köszönöm a figyelmet! És végül…


Letölteni ppt "Kérdőív a fizika érettségiről 2014.04.09. Horányi Gábor Kép helye."

Hasonló előadás


Google Hirdetések