Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A kétszintű érettségi a gyakorlatban Német nyelv Giay Edit 2014. április 10.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A kétszintű érettségi a gyakorlatban Német nyelv Giay Edit 2014. április 10."— Előadás másolata:

1 A kétszintű érettségi a gyakorlatban Német nyelv Giay Edit április 10.

2 A kétszintű érettségi elfogadottsága •A vizsgált kérdések túlnyomó többségében mindkét szinten a változtatás ellen foglaltak állást. •A változtatási javaslatokból is csak kettő tűnik kívánatosnak (egységesítés az élő idegen nyelvek közt, illetve a hallott szöveg részenkénti meghallgatása) •Néhány ponton viszont markánsan megoszlanak a vélemények

3 Amivel elégedettek a tanárok A középszintű érettségi nyelvi szintje

4 Az emelt szintű érettségi nyelvi szintjének megítélése Amivel elégedettek a tanárok

5 A középszintű tartalmi követelmények részletezettsége Amivel elégedettek a tanárok

6 Az emelt szint tartalmi követelményeinek részletezettsége Amivel elégedettek a tanárok

7 A vizsga időtartama mindkét szinten, minden vizsgarészben (az ábra a középszint írásbelihez készült) Amivel elégedettek a tanárok

8 A tartalmi szabályozottság részletezettsége (mindkét szinten, minden vizsgarészben) Amivel elégedettek a tanárok

9 A középszintű javítási-értékelési útmutatók részletessége Amivel elégedettek a tanárok

10 A témakörök száma (Az ábra középszintre vonatkozik, emelt szinten az arány 80%) Amivel elégedettek a tanárok

11 Középszint: 27. A szóbeli értékelésének szabályozottsága 88% 28. Az íráskészséghez készült analitikus skálák 63% (19% pontosítaná, 18% egyszerűsítené) 29. A szóbelihez készült analitikus skálák 69% (15% pontosítaná, 16% egyszerűsítené) Emelt szint: 52. A szóbeli értékelésének szabályozottsága 85% 53. Az íráskészséghez készült analitikus skálák 72 % 54. A szóbelihez készült analitikus skálák 70% Amivel elégedettek a tanárok Az értékelés szabályozása

12 A választható feladatok (Az ábra a középszintű szóbelit mutatja, az íráskészségnél 95% az arány!) És ahol nem szeretnének változtatást

13 A választható feladatok emelt szinten (Az ábra az íráskészséget mutatja, a szóbelinél az arány 95%.)

14 És ahol nem szeretnének változtatás t A középszintű írásbeli feladattípusai

15 És ahol nem szeretnének változtatást A középszintű szóbeli feladattípusai

16 A hallott szöveg részenkénti meghallgatása középszinten középszinten Ahol szükségesnek látják a változtatást

17 A hallott szöveg részenkénti meghallgatása emelt szinten

18 A középszintű írásbeli pontszámának aránya Ahol megoszlanak a vélemények

19 A középszintű szóbeli vizsga pontszámainak aránya Ahol megoszlanak a vélemények

20 Az emelt szintű írásbeli pontszámainak aránya Ahol megoszlanak a vélemények

21 Az emelt szintű szóbeli pontszámainak aránya Ahol megoszlanak a vélemények

22 A középszintű témakörök megfelelő volta (a vizsgázók érdeklődése, ismeretei szerint) Ahol megoszlanak a vélemények

23 Az emelt szintű témakörök megfelelő volta (a vizsgázók érdeklődése, ismeretei szerint) Ahol megoszlanak a vélemények

24 Az emelt szintű íráskészség feladatok szövegfajtáinak újabbakkal való bővítése

25 Az élő idegen nyelvi vizsgák írásbeli feladatsorának egységesítése Az egységes idegen nyelvi vizsgáról

26 Az élő idegen nyelvi szóbeli vizsgák egységesítése Az egységes idegen nyelvi vizsgáról

27 A 61. kérdés: Üzenetek •A középszintű érettségi vizsga nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. •Ez az érettségi vizsgarendszer évek óta jól működik. Nagyon jó könyvekből lehet felkészíteni a vizsgára. Nem szükséges változtatni a rendszeren.

28 A 61. kérdés: Üzenetek •Hasznos lenne ugyanolyan arányban pontozni a szóbeli és írásbeli vizsgát, hiszen idegen nyelvből a kommunikációalapú oktatásra törekszünk. •A követelmények teljesíthetőségének alapja legyen egy biztonságos nyelvtani tudás, aminek a segítségével jobban érvényesíthetők az egyes készségek, könnyebb a későbbiekben a tudás szintjét emelni.

29 Üzenetek •Az érettségi vizsgarendszer dokumentumainak megfelelő értelmezése feltételezi, hogy a vizsgáztató tanárok jártasak pl. a feladatírás, a vizsgateljesítmények értékelése terén. Ez középszinten alig mondható el... •A vizsgarendszer bármiféle korrekciója együtt kellene, hogy járjon az érintett pedagógusok releváns kompetenciáinak fejlesztésével, tudásuk frissítésével.

30 Üzenetek •A szóbeli vizsgán témakifejtés helyett lehetne vita vagy beszélgetés is egy megadott szöveg, újságcikk, stb. alapján. Így el lehet kerülni azt, hogy a diákok csak betanulják a tételeket, témaköröket. • Az utóbbi évek feladatsorainak többségét teljes mértékben a KER elvárásainak megfelelő szintűnek tartom. A szóbeli pontszámoknak viszont az értékelésben legalább 25%-os arányt kellene képviselniük

31 Üzenetek  •Véleményem szerint a középszintű vizsga nyelvi szintjének (A2-B1) és az emelt szintű vizsga nyelvi szintjének (B2) a megállapítása függjön attól, hogy a diák az adott idegen nyelvet első, vagy második idegen nyelvként tanulja-e, vagyis, hogy hány éve, mennyi óraszámban tanulta a nyelvet. •Sajnos, egyik felsorolt tárgyból sem voltam vizsgáztatni, mert nem ezeket a tárgyakat oktatom.

32 Üzenetek •Amennyiben megtartjuk a kétszintű érettségi rendszerét, … •A legrosszabb az lenne, ha huszonöt évnél gyakrabban kerülne sor változtatásra az érettségi rendszerében.

33 Köszönöm a figyelmet.

34 Vizsgatárgyankénti érettségi átlagok %-ban (középszint) (Pongrácz László: Gyorsadatok) Vizsgatárgy Eltérés (%) az 5 év átlagához képest Magyar nyelv és irodalom 54,9160,3857,3259,17 56,90 57,50 -0,24 Történelem61,5859,5961,5063,35 59,03 55,98 -5,03 Matematika46,9249,7645,9747,85 49,19 47,59 -0,348 Angol61,2765,1661,6560,19 59,43 58,01 -3,53 Német57,2857,2258,9352,01 59,91 57,66 0,59 Fizika62,5764,1564,5867,22 64,42 69,52 4,932 Kémia65,3370,2975,4768,42 64,97 67,28 -1,616 Biológia54,3658,8256,9361,44 58,41 67,30 9,308 Informatika56,6759,3058,8458,14 60,35 57,57 -1,09

35 Publicstat május-június német nyelv Közép- szinten Százalék átlag:57,66 Emelt szinten: Százalék átlag:67,25 Osztályzat átlag:3,46 Osztályzat átlag:4,50

36 Publicstat május-június angol nyelv Közép- szinten Százalék átlag:58,01 Emelt szinten: Százalék átlag:71,28 Osztályzat átlag:3,49 Osztályza t átlag:4,68

37 publicstat

38

39 Az összes középszintű vizsgaeredmény megoszlása 2009-ben, 2010-ben, 2011-ben, 2012-ben és 2013-ban (mentességek nélkül)

40 Az összes emelt szintű vizsgaeredmény megoszlása 2009-ben, 2010-ben, 2011-ben, 2012-ben és 2013-ban (mentességek nélkül)

41 Angol Német Informatika A középszintű vizsgaeredmények összehasonlítása korábbi vizsgarendszer – – – – – 2013.


Letölteni ppt "A kétszintű érettségi a gyakorlatban Német nyelv Giay Edit 2014. április 10."

Hasonló előadás


Google Hirdetések