Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Módszertani megújulás a nevelő munkában Farkasné Egyed Zsuzsanna 2011. KPSZTI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Módszertani megújulás a nevelő munkában Farkasné Egyed Zsuzsanna 2011. KPSZTI."— Előadás másolata:

1 Módszertani megújulás a nevelő munkában Farkasné Egyed Zsuzsanna KPSZTI

2 Módszertani palettánk Vita Vita Csoportmunka Csoportmunka Projektmódszer Projektmódszer Munkáltatás Munkáltatás Egyéni munka Egyéni munka Frontális ismeretnyújtás Frontális ismeretnyújtás „Házi feladat” gyűjtő munka a családnak „Házi feladat” gyűjtő munka a családnak

3 A vita lehetőséget nyújt arra, hogy:  több ember előtt megnyilvánuljunk,  megtanuljunk érvelni álláspontunk mellett,  elsajátítsuk a társas érintkezés és a kultúrált vita fontos szabályait. kultúrált vita fontos szabályait. VITA FONTOSSÁGA A TERVEZÉSKOR

4 CSOPORTMUNKA A csoportmunka lényege a munkamegosztás. Fejleszti a: Fejleszti a: kulcskompetenciákat (kommunikáció, együttműködő, problémamegoldó), kulcskompetenciákat (kommunikáció, együttműködő, problémamegoldó), a toleranciát és empátiát, a toleranciát és empátiát, erősíti a csoportudatot,(Halacska, Csengő) erősíti a csoportudatot,(Halacska, Csengő) szélesíti a látókört, szélesíti a látókört, a csapat minden tagját aktivitásra készteti. a csapat minden tagját aktivitásra készteti. (CSOPORTALKOTÁS) (CSOPORTALKOTÁS)

5 Projektmódszer A projektmódszer megalkotói szerint az óvodai tevékenységek tartalmának fő hibája, hogy elkülönült részekként kezelik a világ dolgait, holott komplex jelenségekről van szó, melyek megoldásához minden tudását mozgósítania kell az egyénnek. A gyermekek tapasztalatát tekinti a „tanulás” legfontosabb forrásának,

6 Lehet önálló, vagy csoportmunka is – gyermekek, (pedagógusok) kibontakozása, felelősségre nevelés Lehet önálló, vagy csoportmunka is – gyermekek, (pedagógusok) kibontakozása, felelősségre nevelés A projekt végeredményét bemutatják egymásnak az érintettek – kommunikációs készségek fejlődése, visszajelzés, kritika fogadásának elsajátítása, kezelése A projekt végeredményét bemutatják egymásnak az érintettek – kommunikációs készségek fejlődése, visszajelzés, kritika fogadásának elsajátítása, kezelése Projektmódszer

7 Ötletek Információt kell gyűjteni az óvodáskorú gyermek pszichikai működéséről, gondolkodásáról,a játék elsődleges szerepéről. Információt kell gyűjteni az óvodáskorú gyermek pszichikai működéséről, gondolkodásáról,a játék elsődleges szerepéről. Választ adni arra, hogy a különböző szintű játéktevékenységek milyen lehetőséget nyújtanak a gyermek fejlesztésére. Választ adni arra, hogy a különböző szintű játéktevékenységek milyen lehetőséget nyújtanak a gyermek fejlesztésére. Gyűjteni és csoportosítani a különböző játékfajtákat Gyűjteni és csoportosítani a különböző játékfajtákat Megfigyelni melyikkel játszanak legszívesebben a gyerekek. Megfigyelni melyikkel játszanak legszívesebben a gyerekek.

8 Óvókkal beszélgetni: tapasztalataik szerint melyek a kedvenc játékok Óvókkal beszélgetni: tapasztalataik szerint melyek a kedvenc játékok Szülőkkel beszélgetni Szülőkkel beszélgetni Üzletek játékválasztékát felkutatni Üzletek játékválasztékát felkutatni Listát összeállítani rövid leírással a különböző ajánlott játékokról Listát összeállítani rövid leírással a különböző ajánlott játékokról Ötletek

9 Készítsen óvodás gyerek szüleinek szemléletes tájékoztató „füzetecskét” az óvodáskor játéktevékenységeiről, a gyermek fejlődésében betöltött szerepéről. Készítsen óvodás gyerek szüleinek szemléletes tájékoztató „füzetecskét” az óvodáskor játéktevékenységeiről, a gyermek fejlődésében betöltött szerepéről. Állítson össze játék ajánlólistát a beszerzés lehetőségeit (üzletek, árfekvés, stb…..) és a minőségi szempontokat vegye figyelembe. Állítson össze játék ajánlólistát a beszerzés lehetőségeit (üzletek, árfekvés, stb…..) és a minőségi szempontokat vegye figyelembe. Mire van idő? Segítségadás!

10 Mire van idő? Gondolni kell: A játékkal kapcsolatos minőségi elvárásokra A játékkal kapcsolatos minőségi elvárásokra Anyaga szerinti osztályozásra Anyaga szerinti osztályozásra Megfizethetőségére Megfizethetőségére Korcsoportonkénti játékokra (3- 4év, 4-5év, 5-6 éves korig) Korcsoportonkénti játékokra (3- 4év, 4-5év, 5-6 éves korig) Megfelel-e az egészségügyi elvárásoknak? Megfelel-e az egészségügyi elvárásoknak? Megfelel-e az EU-s előírásoknak? Megfelel-e az EU-s előírásoknak?

11 Munkáltatás Ismeretek újabb átgondolása, célja, hogy minden gyermek (óvó) a saját tempójában a saját logikája szerint haladjon. (Farsangi dekoráció elkészítése Március 15 dekoráció elkészítése)

12 Individuális v. differenciált munka A tevékenység „tanulás” szempontjából fontos, hogy a gyermekek (óvók) személyre szabott feladaton dolgozzanak, saját egyéni munkatempójuk szerint. Óriási előny a „párhuzamosan végezhető tevékenység fogalmának megvalósítása”

13 Frontális munka Az óvó olyan feladatot ad, amely segít a gyermekeknek visszaemlékezni a korábbi sétára, megfigyelésre! (képek, fotók rendezése, tárgyak elhelyezése, hangok megnevezése, társítása tárgyakkal)

14 „Családi” gyűjtő munka „HÁZI” feladat A „víz „ témakörében Felhasználásáról képanyag gyűjtés Háztartásban Háztartásban Természet, virág, kert gondozás Természet, virág, kert gondozás Üzletben (gyógyvíz, kristályvíz) Üzletben (gyógyvíz, kristályvíz) Közlekedés (vízi közlekedési eszközök) Közlekedés (vízi közlekedési eszközök) Sport eszközök, (télen, nyáron) Sport eszközök, (télen, nyáron) Halmazállapot béli különbségek Halmazállapot béli különbségek

15 Mintafeladat - gazdaság

16 Mintafeladat - egészségügy

17 Feladat ? ? ? ?

18 Segédanyagok

19 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Módszertani megújulás a nevelő munkában Farkasné Egyed Zsuzsanna 2011. KPSZTI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések