Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szücs Erika Kiersten Debreceni Egyetem Kommunikáció- és Médiatudomány MA 2011.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szücs Erika Kiersten Debreceni Egyetem Kommunikáció- és Médiatudomány MA 2011."— Előadás másolata:

1 Szücs Erika Kiersten Debreceni Egyetem Kommunikáció- és Médiatudomány MA 2011.

2  Marketing- és reklámkommunikációs perspektíva › Sony brand értéke, › asszociációs bázisa › fogyasztói attitűdök › márkatranszfer  A Sony brand értékének megingása › Rootkit – ügy (esettanulmány)  Médiaesztétikai és reklámszemiotikai szempontok › színek, formák, terek egymásra hatása – a köztér mint látványosság › Technológiai léptékváltás reprezentálása a spotokban

3 BRAVIA – Best Resolution Audio Visual Integrated Architecture rendkívüli termékelőnyök általi differenciálás  rendkívüli termékelőnyök általi differenciálásSONY  emocionális kötődés  Erős és vonzó megjelenés – szórakoztató elektronika és dizájn  Hiteles márkaimázs  Másolásvédelmi botrány – szájmarketing

4  Termékígéret digitális kontextusban  Minőségi és mennyiségi változás a pixelekből építkező látvány tekintetében Full HD 1920x1080 HD 1280x720

5 FelbontásKéppontszám Képarány és pixel oldalarány Felhasználás 1280×720921,616:9 720p-HDTV szabványos formátum 960×10801,036,800 16:9 (nem négyzet alakú pixelek) 1080p 1440×10801,555,20016:91080i 1280×10801,382,400 1080p 1920×10802,073,60016:9 1080i/p-HDTV szabványos formátum 3840×21608,294,40016:9 2160p 4k Digitális mozifilm formátum (4096×2160) Az emberi szem számára ideális képarány – 16:9

6 Colour like no other Bouncy balls (2005) San Francisco Fallon London Paint (2006) Glasgow– Fallon London Play doh (2007) New York– Fallon London Pyramid (2007) Egyiptom– Y  R Domino city (2008) India– Bates141

7 Európa, Ázsia és USA - Reklámkerülés ( régiónk: 60-70%) - Nem hatékonyak push up reklámok Forrás: http://www.panmedia.hu/adavioder.php

8  A reklámszemiózis folyamata › Színek – mint termékígéret – újrakontextualizálása › Nem univerzális jelentéseikkel operál – új jelentéstartalommal ruházza fel őket › Live color creation technológia  RGB színek  16 millió színárnyalat

9  Termékígérettechnológiai változás  Termékígéret - technológiai változás › Pixelekhez hasonló vagy arra apelláló formák – Pl. Bouncy balls, Domino City, Play Doh

10

11

12  Alapszínek keveredéséből a formákon áthaladva jön létre az új képkonstrukció Play Doh – New York (2007)

13 Nyugalmi állapotú totálképből indul Bouncy balls – San Francisco, Paint – Glasgow, Play Doh – New York Pyramid – Egyiptom Domino City – India (Agra) Domino City – India (Agra)

14  A szpotokban: › Vagy beszíneződnek a felületek (Paint)

15

16 Vagy felismerhető további formákba rendeződnek át (Play Doh)  Vagy felismerhető további formákba rendeződnek át (Play Doh)

17  vagy színek és formák véletlenszerű keveredéseihez jutunk (Domino City, Balls)

18  Hangsúlyozódik a technikai megalkotottság  Narratíva végpontja – széles vásznú kép  Termék megjelenése

19 Sztereotip életterek  San Francisco lejtős utcái, New York-i sárga taxi, az egyiptomi spotban a Kheprén piramis, az indiai spotban a Taj Mahal

20 A színekkel behatol az élet színtereibe  nagyvárosi  lakótelepi  keleti élethelyzetek

21  Kiüresített terek – nincs emberi kommunikáció  Világvárosok tereinek, köztereinek hipermédiává alakítása  Látványosság alkotás

22  San Francisco üres terei – mindennapi élet színhelyei

23  privát (konyha), félprivát (lépcsőház) és publikus (játszótér) terek ötvöződése jellemző

24

25  Online felületek tematizálása › Prosumer – befogadó= tartalom- előállító › YouTube, FlickR › 3 blogoló részvétele a forgatáson – Cybershot › Referenciacsoportok megszólítása  Témához illő, moderált kommunikáció a fórumokon  Tonic, Del.iso.us – sajtóközlemények aktivitása › www.bravia-advert.com - 1,6 millió felhasználó www.bravia-advert.com Forrás: www.flickr.com – a kép 2006.július 22-én készült, a Paint kampány televíziós premiere Európában 2006.október 31. www.flickr.com

26  Feltűnően esztétizált, művészi reklámfilmek  A potenciális célközönség észlelési folyamatainak átstrukturálása  Rendhagyó színszimbolika – termékígéret  fogyasztók hagyományos televíziózási és észlelési szokásainak változásai › 3D mozifilmek › HD és Full HD tartalmak  Internet TV – Television redefined

27


Letölteni ppt "Szücs Erika Kiersten Debreceni Egyetem Kommunikáció- és Médiatudomány MA 2011."

Hasonló előadás


Google Hirdetések