Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szervezetfejlesztési Program

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szervezetfejlesztési Program"— Előadás másolata:

1 Szervezetfejlesztési Program
TUDÁSMENEDZSMENT Előadó: Fekete Zoltán 2013. november 13.

2 ÁROP 1.2.18. „Szervezetfejlesztési program”
Tudásmenedzsment ÁROP „Szervezetfejlesztési program” Állami működés hatékonyságának növelése Közszolgáltatások színvonalának emelése Hatékony belső működés megteremtése Szervezet működésének javítása , optimalizálása Mindehhez nélkülözhetetlen Személyi tudás Szervezeti tudás A szervezetek nincsenek tudatában annak, milyen információkat birtokolnak. A rendelkezésre álló információk halmaza széteső, rendezetlen, nincs szerkezete, nem összpontosul célok köré. Az emberek egyszerre szenvednek az információk tömegétől és az ismeretek hiányától. Szakmai jártasság, szakértői tudás, értékes tapasztalatok és munkakapcsolatok semmivé válnak, mihelyst mindezek birtokosa, a dolgozó elhagyja az intézményt. A tanulságok és a tapasztalatok megosztásának nehézsége oda vezet, hogy rengeteg idő és pénz pazarlódik el (ugyanazon a cégen belül) az egyszer már megoldott feladatok újbóli megfejtésére. Nem használják ki a drágán megszerzett információt, még kevésbé használják fel ugyanazt új módon. Tengernyi bonyodalmat okoz a meglévő nyilvántartások nehézkessége. T U D Á S M E N E D ZS M E N T

3 Tudásmenedzsment Tudás meghatározása Személyi vagy szervezeti
Egyénhez kötött vs. egyénektől független tudás Tudáskörnyezet függőség szemben a megosztott tudással Tacit vagy explicit Tapasztalat útján szerzet, nem formalizált vs. formalizált tudás Nehezen kinyerhető - közvetlenül hozzáférhető Probléma: Felhasználási, adaptálási nehézségek

4 Tudásmenedzsment Mi a tudásmenedzsment?
A tudástőke létrehozásának, megtartásának, megosztásának, számontartásának és felhasználásának alapvetően új módja. A tudásalapú szervezeti kultúra kialakításának és megtartásának szervezett keretek között zajló rendszere. Mik a tudásmenedzsment lépései?

5 Tudásmenedzsment lépései

6 Tudásmenedzsment – 5 módszertani szakaszban
A szervezet érettségi szintjének meghatározása munkacsoport felállítása tudásmenedzsment definiálása, megismertetése létező tudás és tudásmenedzsment folyamatok beazonosítása II. szakasz: A tudás architektúra létrehozása szervezeti célok megismerése, problémák feltérképezése tudásfolyamatok meghatározása és kialakítása tudásmenedzsment célok és szervezeti célok összhangja III. szakasz: A tudás tárolása tudásmegosztó folyamatok informatikai háttérének kialakítása Szervezeti tudás összesítése és rendszerezése

7 Tudásmenedzsment – 5 módszertani szakaszban
IV. szakasz: Tudás megosztása formális és informális tudásmegosztási folyamatok kialakítása a szervezeti tudásmegosztási rendszer kiépítése és megerősítése eredményesség (folyamatban épített) előzetes vizsgálata V. szakasz: Tudás alkalmazása/felhasználása tudásmegosztó folyamatok gyakorlati alkalmazása a tudásmegosztás eredményességének mérésé, kontroll tájékoztatás az elért eredményekről

8 Tesztelési tapasztalatok
Két tesztelési csoport eltérő szervezetekben: Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium – Nemzetpolitikáért Felelős Államtitkárság Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal Részvétel a módszertan kialakításában Folyamatos visszacsatolási lehetősége és korrekciós javaslatok A módszertan alkalmazhatóságának vizsgálata mellett deklarált cél, hogy a tesztelő szervezetek számára is hasznosuljanak az eredmények A két tesztelés eltérő területre került lefolytatásra KIM – nagy létszámú szervezeti egység, konkrét folyamat (beléptetés) KIH – szervezet egésze, a szervezet általános tudásmenedzsmentje

9 Tesztelési tapasztalatok
Javaslat a módszertan felhasználóinak gondos előzetes tervezés munkacsoport tagok kiválasztása (alapos felkészültség, motiváltság) kérdőív testre szabása és módszertan szervezeti adaptálása a módszertan általános elvi útmutatás, ellenben a gyakorlati alkalmazás mindig szervezet specifikus Már a tesztelés közben megmutatkoztak egyes jótékony hatások Szervezeti működés hatékonyságának növelése már a teszt ideje alatt Kézzel fogható és a szervezet egésze számára látható eredmények születtek A megvalósítás során cél, hogy ne csak a projekt keretében felhasználható, hanem hosszú távú, fenntartható eredményeket érjenek el a szervezetek

10 Tudásmenedzsment Mottó
„Ahhoz azonban, hogy ezeket a szervezetben dolgozók valóban használják, szükséges, hogy ismerjék is őket, értsék mi a céljuk, milyen tudás nyerhető ki belőlük, és mindez hogyan működik.”

11 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Tudásmenedzsment Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Szervezetfejlesztési Program"

Hasonló előadás


Google Hirdetések