Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A siklóernyőzés és a sárkányrepülés aktuális problémái Kerekes László légiközlekedési szakértő HFFA főpilóta 20/777 91 39.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A siklóernyőzés és a sárkányrepülés aktuális problémái Kerekes László légiközlekedési szakértő HFFA főpilóta 20/777 91 39."— Előadás másolata:

1 A siklóernyőzés és a sárkányrepülés aktuális problémái Kerekes László légiközlekedési szakértő HFFA főpilóta 20/

2 Mi az a HFFA? Globális problémák Hazai sajátosságok

3

4

5 Globális problémák a légterek szűkössége a légterek szűkössége az ICAO szabad légeterek korlátozása az ICAO szabad légeterek korlátozása hozzá nem értő hatósági szabályozáshozzá nem értő hatósági szabályozás természetvédelmi korlátozásoktermészetvédelmi korlátozások az új sportágak extrémként kezeléseaz új sportágak extrémként kezelése

6 A szabad repülés európai felfogása Nem a légiközlekedési hatóságok szabályoznakNem a légiközlekedési hatóságok szabályoznak A szakmai hatáskört hozzáértő szakmai szervezetek kapják meg (DHV, SHV, BHPA, FFVL, FIVL, SFFA, stb).A szakmai hatáskört hozzáértő szakmai szervezetek kapják meg (DHV, SHV, BHPA, FFVL, FIVL, SFFA, stb). A siklóernyőkön nincs azonosító jel.A siklóernyőkön nincs azonosító jel. A határok minden bejelentés nélkül átrepülhetőek.A határok minden bejelentés nélkül átrepülhetőek. A baleseteket a rendőrség vizsgálja Nincs orvosi vizsgálat.A baleseteket a rendőrség vizsgálja Nincs orvosi vizsgálat. Átlátható szabályozás, amelynek betartása egyéni felelősség.Átlátható szabályozás, amelynek betartása egyéni felelősség. A repülés biztonsági szolgáltatása (nagy starthelyek, leszállók, jó megközelítési utak, helikopteres készenlét).A repülés biztonsági szolgáltatása (nagy starthelyek, leszállók, jó megközelítési utak, helikopteres készenlét).

7 Jogi zűrzavar Hazai sajátosságok

8 A HAZAI JOGSZABÁLYOK TÖRTÉNETE április 45-ös LE (jogalapja az évi 26.sz.tvr)1979. április 45-ös LE (jogalapja az évi 26.sz.tvr) Az évi 8. számú tvr visszavonja a fenti jogszabálytAz évi 8. számú tvr visszavonja a fenti jogszabályt Eközben megjelenik a motoros sárkány és az MHSz kiadja a 45-ös LE MHSz Végrehajtási Utasításait (VHU-k az MHSz repülőfőnöke jóváhagyásával).Eközben megjelenik a motoros sárkány és az MHSz kiadja a 45-ös LE MHSz Végrehajtási Utasításait (VHU-k az MHSz repülőfőnöke jóváhagyásával). Az MHSz 1990-ben megszűnik.Az MHSz 1990-ben megszűnik. Az MRSz beadja a LÜI-nek a teljes körű siklórepülő szabályozást, felhívva a figyelmet, hogy a 45-ös rájuk nem vonatkozik (ezért pl től 1996-ig nem kellett reporvosira járni.)Az MRSz beadja a LÜI-nek a teljes körű siklórepülő szabályozást, felhívva a figyelmet, hogy a 45-ös rájuk nem vonatkozik (ezért pl től 1996-ig nem kellett reporvosira járni.) 1996-ban hatályossá válik a Törvény a légiközlekedésről (ami hatálytalanítja a 8/1981.sz tvr-t is)1996-ban hatályossá válik a Törvény a légiközlekedésről (ami hatálytalanítja a 8/1981.sz tvr-t is)

9 A HAZAI JOGSZABÁLYI KÖRNYEZET Lt.19.§. (2) Nem kell üzemben tartási engedély a természetes személy tulajdonát képező, kizárólag magáncélra használt polgári légijármű üzemben tartásához.Lt.19.§. (2) Nem kell üzemben tartási engedély a természetes személy tulajdonát képező, kizárólag magáncélra használt polgári légijármű üzemben tartásához. Lt. 29. § (1) A légijármű és egyes légiközlekedéssel kapcsolatos eszközök gyártásához, a javítási és karbantartási tevékenység folytatásához az illetékes légiközlekedési hatóság engedélye szükséges (nem pedig üzembentartási engedély)Lt. 29. § (1) A légijármű és egyes légiközlekedéssel kapcsolatos eszközök gyártásához, a javítási és karbantartási tevékenység folytatásához az illetékes légiközlekedési hatóság engedélye szükséges (nem pedig üzembentartási engedély) Lt. 32. § A lajstromozásra nem kötelezett légijárművek vezetőinek képzését — a légiközlekedési hatóság engedélyével — gazdálkodó szervezet vagy társadalmi szervezet (repülő vagy ejtőernyős egyesület) végzi, amely a képzés feltételeiről és követelményeiről is gondoskodik (aTv szerint ehhez sem kell üzembentartási engedély).Lt. 32. § A lajstromozásra nem kötelezett légijárművek vezetőinek képzését — a légiközlekedési hatóság engedélyével — gazdálkodó szervezet vagy társadalmi szervezet (repülő vagy ejtőernyős egyesület) végzi, amely a képzés feltételeiről és követelményeiről is gondoskodik (aTv szerint ehhez sem kell üzembentartási engedély). Lt. 52.§. (3) Lajstromozásra nem kötelezett légijárművet az vezethet, aki nem szenved a külön jogszabályban felsorolt betegségek vagy testi hiányosságok egyikében sem, és aki a légiközlekedési hatóság által engedélyezett tanfolyam elvégzéséről bizonyítvánnyal rendelkezik.Lt. 52.§. (3) Lajstromozásra nem kötelezett légijárművet az vezethet, aki nem szenved a külön jogszabályban felsorolt betegségek vagy testi hiányosságok egyikében sem, és aki a légiközlekedési hatóság által engedélyezett tanfolyam elvégzéséről bizonyítvánnyal rendelkezik.

10 A TÖRVÉNY SAJÁTOS JOGÉRTELMEZÉSEI Lt. 52.§. (6) A lajstromozásra nem kötelezett légijárművel folytatott repülések és az azokkal összefüggő tevékenységek végrehajtásának szabályait a miniszter rendeletben állapítja meg. (ez a jogszabály októberében szakmailag egyeztetett javaslatként elkészült, a mai napig nem jelent meg)Lt. 52.§. (6) A lajstromozásra nem kötelezett légijárművel folytatott repülések és az azokkal összefüggő tevékenységek végrehajtásának szabályait a miniszter rendeletben állapítja meg. (ez a jogszabály októberében szakmailag egyeztetett javaslatként elkészült, a mai napig nem jelent meg) A hatóság a kizárólag lajstromozásra nem kötelezett légijárművekkel (siklóernyőkkel és sárkányrepülőkkel) foglalkozó Szabad Repülők Szövetsége részére az engedélyei kiadását 2007-ben üzembentartási engedélyhez kötötte (a 20/2002. (III. 30.) KöViM rendelet (a polgári légijármű üzemben tartásának szakmai feltételeiről és engedélyezési eljárásáról) alapjánA hatóság a kizárólag lajstromozásra nem kötelezett légijárművekkel (siklóernyőkkel és sárkányrepülőkkel) foglalkozó Szabad Repülők Szövetsége részére az engedélyei kiadását 2007-ben üzembentartási engedélyhez kötötte (a 20/2002. (III. 30.) KöViM rendelet (a polgári légijármű üzemben tartásának szakmai feltételeiről és engedélyezési eljárásáról) alapján 20/2002. KöViM rend. 1. § (1) E rendelet hatálya a Magyar Köztársaság Állami Légijármű Lajstromába (a továbbiakban: lajstrom) felvett polgári légijármű üzemben tartójára terjed ki. (?)20/2002. KöViM rend. 1. § (1) E rendelet hatálya a Magyar Köztársaság Állami Légijármű Lajstromába (a továbbiakban: lajstrom) felvett polgári légijármű üzemben tartójára terjed ki. (?) A hatóság a 2 évre kiadott üzembentartási engedélyt valótlan okra hivatkozva visszavonta.A hatóság a 2 évre kiadott üzembentartási engedélyt valótlan okra hivatkozva visszavonta.

11 Jogi zűrzavar A siklóernyősök megosztásaA siklóernyősök megosztása Hazai sajátosságok

12 Pg.c2.hu fórum + Névtelen rágalmazások + A választott vezetők tekintélyének lejáratása + Valótlanságok terjesztése = irányíthatatlan arctalan tömeg ! A SIKLÓERNYŐSÖK MEGOSZTÁSA

13 A HFFA minőségirányítási és működési rendszere CÉLOK 2008-ra növekedjen a legális siklórepülők létszáma növekedjen a legális siklórepülők létszáma siklórepülő starthelyek szabályozása siklórepülő starthelyek szabályozása légtér a siklórepülésnek légtér a siklórepülésnek EHPU kapcsolat EHPU kapcsolat siklórepülő starthelyek visszaszerzése siklórepülő starthelyek visszaszerzése részvétel a jogszabály alkotásban részvétel a jogszabály alkotásban hatékony biztonságot javító intézkedések hatékony biztonságot javító intézkedések – 1700 felett

14 Jogi zűrzavar A siklóernyősök megosztása A repülési lehetőségek szűkítéseA repülési lehetőségek szűkítése Hazai sajátosságok

15 TERMÉSZETVÉDELMITILALMAK

16 HATÓSÁGI PÁRBESZÉD HIÁNYA

17 A HUNGAROCONTROLLAL VALÓ MEGEGYEZÉS HIÁNYA

18 A LÉGTÉR ÉS A REPÜLÉSI TERÜLETEK KORLÁTOZÁSA

19 A JOGSZABÁLY ELŐKÉSZÍTÉSEKKOR AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS HIÁNYA

20 A REPÜLÉSBIZTONSÁG ÉRDEKÉBEN MINDENHONNAN VÁRJUK A SEGÍTSÉGET! Köszönöm a figyelmet !


Letölteni ppt "A siklóernyőzés és a sárkányrepülés aktuális problémái Kerekes László légiközlekedési szakértő HFFA főpilóta 20/777 91 39."

Hasonló előadás


Google Hirdetések